www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Horys (IP zapsáno)
Datum: 31.03.2011 15:26

Zdravim,
o spatnym startovani je tady obecne napsano dost, bohuzel me zadny tema nedovedlo k uspechu...

Mam Astru C14NZ a takovyhle problem:

Kazdy rok resim problem se startovanim, pokud je venkovni teplota nad cca 12-14 stupnu auto se studenym motorem chyta na 2-3 valce, pobublava a po cca pul minute se motor zklidni. Pokud je nizsi, neni problem, v zime super. Je jedno jestli startuju s plynem nebo bez.

Menil jsem jednotku, cidlo teploty kapaliny, palivovej i vzduchovej filtr, rozdelovac je ok, potencimetr klapky, krokovej motorek cistenej, vstrikovaci ventil menenej.

Bohuzel uz netusim co a kde hledat a zkusit. Hadice jsem dukladne kontroloval. Benzinem to neni. ECU chyby nehlasi.

Mate jeste tip? Diky



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Horys (31.03.2011 15:27)

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2011 05:47

Zapalovací modul pod cívkou ?

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Horys (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2011 07:30

Hoj,

civku mam novou a moduly mam na civce pridelany dva :-) Dela to na obou. Nicmene myslim, ze na tom modulu by to bylo zavisly prave az po zahrati, ne hned pri startu.

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2011 08:32

Vzhledem k tomu, že je to jednobod, není moc možností. Buď by musel podkapávat vstřik a ty dva válce být ulitý, nebo zapalování, nebo mechanická záležitost motoru.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Horys (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2011 08:59

Ono je to dost blbe dohledatelny no. Pokud by neco podkapavalo, tak proc pouze a jenom v teplejsim pocasi...rano kdyz je ted treba jenom 10 stupnu, tak naprosto v pohode, jen jak se odpoledne otepli kolem 14ti, tak to zlobi. A na servis tohle neni, ty najdou vetsi prd nez ja.

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2011 11:28

Další věc může být tlak paliva. Dokud se neprobere k životu lambda a nezačne to bohatost regulovat podle ní, dává to benzín podle mapy.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Horys (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2011 12:24

No to zase predpokladam, ze lambda se za 15 vterin neprobere, takze ta do toho v tu chvili vubec "nekeca". A ze by se tlak paliva menil nejak s teplotou venku? Respektive ze by byl rozdil v tlaku pri 10ti a 15ti stupnich?



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Horys (01.04.2011 12:31)

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2011 19:14

Tlak ne, ale hodnoty dávky paliva se podle teploty mění. Ale je fakt, že po patnácti vteřinách do toho lambda ještě kecat nebude.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Horys (IP zapsáno)
Datum: 02.04.2011 07:53

Samozrejme teploutou motoru se davka paliva menit bude pri startu, ale zarazi me, ze by byl takovej rozdil mezi 10 a 14 stupnu. Kdyby tam slo zase min paliva, tak by tomu trosku pomohl ten plyn ne? A ten vliv nema.

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Horys (IP zapsáno)
Datum: 02.04.2011 10:42

Jeste bych treba podotknul, ze drive jsem si nechal prave z tohodle duvodu spatnyho startovani merit tlaky ve valcich a vsechny stejny 11. A 2 roky zpatky brousena hlava a GO motoru.

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Horys (IP zapsáno)
Datum: 05.04.2011 13:58

Nikdo moudrej? Mel bych jeste jednu otazecku...ma vliv kdyz otocim o 180 stupnu palec v rozdelovaci?

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 05.04.2011 19:16

Nejelo by to. Leda bys k tomu přeházel ještě všechny kabely, ale to bys byl tam, kde předtím.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Horys (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2011 07:43

Tak obratit to nejde, je tam zarez :-)

Jeste me napadlo, ze snad jediny co nebylo meneny, tak je palivovy cerpadlo....je vubec mozny aby zlobilo jen pri startu a jen takhle v teplym pocasi, ze by nemelo ten vykon a pak po natlakovani by to bylo ok?



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Horys (07.04.2011 07:45)

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Alessandro (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2011 16:27

Já zkusím taky svým dílem přispět. Jako první mě napadlo, že zůstalo viset sycení paliva. Mám Astru v dieselu, tam je pružina na vstřikovacím čerpadle. Když mi praskla - špatněji to startovalo v zimě, když to neobohatilo směs paliva. Jestli u tebe není opačný problém? Pak mě napadlo - vadné svíčky. Laciná závada, která umí potrápit. Vadné svíčky dovedou obdivuhodné anomálie. Když jsem měl Škodovku, tak mi svíčky Bosch silver odešly po jen cca 2000 km a dvě nepálily. Ale ne trvale. Občas nějaká klouzavá jiskra byla, takže motor jaksi běžel, ale výkon slabý, spotřeba velká. Buď byly vadné svíčky, nebo jsem to přehnal s údržbou a při čištění ocelovým kartáčem udělal lehké vrypy do svíčky a docházelo potom k přeskoku jiskry mezi elektrodou a izolátorem. Je to ale jen jedna z variant. Pokud máš vše skálopevně OK, tak nezapomeň odpojit autobaterii, ať se ti vymaže registr závad z řídící jednotky a ta ať nepočítá s náhradní teplotou motoru (ale ta by měla být v případě závady na čidle teploty nasimulovaná na 80 st. C, takže by to hůř chytalo studené).

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Horys (IP zapsáno)
Datum: 12.06.2011 14:48

Tak zatim musim zaklepat, ale drzi to i v teple. Jen sem udelal 2 "zmeny". Jednou je jina benzinova pumpa a druhou je, ze si hlidam abych nebyl s benzinem u rezervy, ale vzdy mel vic. A jeste treti vec, pri startovani nechavam klicek otocenej dyl na kontrolkach kdyz se zapne rele, aby cerpadlo trosku natlakovalo.

Re: Venkovní teplota nad 12-14 stupnu = spatny starty
Autor: Andrej (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2011 06:53

Mam stejny problem, ale motor mam C14SE. Budu to řešit tim,ze vyměnim těsněni pod hlavou(trohu rosi u rozdelovače).Auto mam už 6 let a blbnout stalo předloni. Četl jsem taky že muže byt i katalizator. Na počitači neukazalo žadny problem(nevim proč,ale rozeznal motor jako C14NZ!!!).



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **     **  **     **   ******   **      ** 
 **     **  ***   ***  **     **  **    **  **  **  ** 
 **     **  **** ****  **     **  **        **  **  ** 
 ********   ** *** **  *********  **        **  **  ** 
 **         **     **  **     **  **        **  **  ** 
 **         **     **  **     **  **    **  **  **  ** 
 **         **     **  **     **   ******    ***  ***  
Powered by Phorum.