www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
motor????....typ???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 14.08.2011 11:46

Zdravím
Koupil jsem si Astru kombi r.v. 1997 motor 1.6i 55kw.
Mám ted jisté problémy ale nejdříve mě zarazil typ motoru udaný v TP,nevím proč ale žil jsem v domění že v r.97 se 55kw motory do aster dávali X16SZR proto jsem se divil že v TP je C16NZ(u kterých m.j. máte v tabulkách motorů udaný rok "do" 1994)jenže když si vygoogluju nějaký fotky těchto motorů tak vypadaj trochu jinak tak nevím,bud je tam měněnej a nebo je to od výroby opravdu C16NZ,myslíte že to někdo podle fotky poznáte??,nebo jde to někde na bloku motoru najít???

odkaz fotky

[image.over.cz]

Jinak ten problém je ve strašně velké spotřebě a neznámému srážení či omezování výkonu motoru.musím podotknout že auto má klimatizaci tak mě zprvu napadlo že v tom bude problém,no nevím.jediný co jsem zjistil že před 3 měsíci byla klimoška na znovudoplnování a kontrole nicméně nyní když jí chci pustit tak se kontrolka nerozsvítí(tedy jestli se vůbec má pod tlačítkem rozsvítit,klimu u astry mám poprvé)a že by zrovna foukala extra ledový vzduch se říct nedá.Napadlo mě jestli není nějak třeba rozbitá ve smyslu že je furt zapnutá a furt ovlivnuje ŘJ a vstřikování tudíž auto moc žere ale přítom nechladí.Ale na druhou stranu jsem zkoušel už i jiné záležitost,vyměněny a čištěny veškeré filtry,benz.čerpadlo atd. ale při kontrole svíček jsem zjistil že jsou bílé,což by zase mělo znamenat chudou směs,jsem z toho jelen ,co mi poradíte,co mám dál zkusit.
díky

Re: motor????....typ???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 14.08.2011 11:51

jééé pardon,koukám že jsem ve špatné kategorii,omlouvám se,jestli můžu poprosit o přesunutí do správné teda jestli to jdethumbs down

Re: motor????....typ???
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 14.08.2011 12:32

Motor je X16SZ(R).

ostatne o umisteni typu a cisla motoru uz tu prispevky jsou.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Standa (14.08.2011 12:34)

Re: motor????....typ???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 14.08.2011 16:54

dík za odpověd
jen dodám že jsem zde našel kde má být to číslo,ale já tam na tom místě nemám lautr nic!žádné číslo!proto jsem se zde ptal.Má chyba že jsem zapoměl napsat že jsem to už hledal zde na foru ale podle návodu kde to má být jsem neuspěl.
Tak snad to je opravdu X16SZR,já už měl předtím 2 astry s motorama X16SZ/52kw a myslel jsem si že SZ a SZR jsou skoro stejný jen s lechce navýšeným výkonem,ale současný motor má spodek motoru trochu jinej než ty SZ,u toho byla jiná vana,jinak přiruba mezi karterem a převodovkou(u SZ koukal zpoza pechový "půlměsíc" setrvák,tady je to celé uzavřené a daný plech tam vůbec není.
Ted už jen nechápu proč je v TP i EM C16NZ,apropo dávali se teda vůbec ty C16NZ do aster r.v. okolo 97 nebo ne???

Re: motor????....typ???
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 14.08.2011 17:14

C16NZ se do AF daval tusim do 1996. Plechovy odjimatelny pulmesic ma na prevodovce C16NZ, tam jde jeste spojka vymenit bez vyndavani motoru/prevodovky.

Tak ze to vypada, jestli to dobre chapu, ze mas spodek z C16NZ a horejsek ze SZ.
Kazdopadne SZ ma na spodni remenici cidlo, C16NZ ne. Ale to lze samozrejme poprehazovat. Bloky jsou stejne.

Re: motor????....typ???
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2011 19:11

c16nz plni euro I. teda podle me se uz od mr97 do aut nedavaly. patri tam x16sz resp x16szr oba plni euro II.

Motor z obrázku je sz nebo szr. tyto motory už nemají číslo na bloku zeshora u hlavy, ale na přírubě kde je napojena převodovka!

Standa: mám za sebou výměnu c16nz vs. szr a bloky teda shodný nejsou ani omylem! Sou tam celkem velký rozdíly. Ten nejzásadnější je velikost lálitku pro čidlo klepání. NZ má ten nálitek podstatně menší, protože slouží jen na uchycení trubky co vede vodu zezadu na bloku. SZ resp. SZR tam má už čidlo klepání na podstatně větším nálitku. Umím teda poskytnout podrobný rady jak použít spodek z NZ a vrch z SZ resp. SZR. Ve finále to je proveditelné.

Re: motor????....typ???
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2011 19:13

je ale třeba mít prsa z olejového čerpadla z SZ nebo SZR kvůli uchycení čidla otáček na řemenici kliky. Pokud teda nechtete bastlit nějaký pseudoúchyty.

Re: motor????....typ???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2011 23:13

No to že C16NZ plní euro 1 právě vím taky,mě prostě nejde do hlavy proč je v TP a EM C16NZ ,ale dle fotky je tam zřejmě X16SZ(R),no a aj v TP je poznámka "dle původního TP z německa plní euro2"
ještě jse mzjistil že tam mám převodovku F16 což se do aster snad ani nedávaly.No a jak jsem psal výše,u mých starších aster co měly X16SZ,byl na převodovce krycí půlměsíc,zde ho nemám a příruby jsou řešený jinak,zde je vše zakryté....
za 2 měsíce mě čeká STK a EM tak snad nebudou kvůli tomu nějaké problémy

motor.....čidla....pomoc!
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2011 15:47

zdravím

Už jsem tu jednou žádal o pomc s indentifikací typu motoru.Dle přiloženého fota jsme se shodli že je to X16SZ(R).

Ted mám problém s jeho chodem,závady na ECU vyvolány a jedna z nich je vadný snímač detonačního spalování nebo resp. jak se jinde uvádí čidlo klepání.Na autokely jsem si dle motoru zjistil jak má asi vypadat a na netu zjistil kde má být ale ejhle on tam kde má být není!našel jsem tam pouze jinde umístěná 2 čidla ,přikládám foto,je to jedno z nich??jestli né co jsou zač???

Opel Astra 1.6i 55kw X16SZ(R)

dík za reakci

[image.over.cz]

Re: motor.....čidla....pomoc!
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2011 15:56

Ja vidim v priloze jen jedno cidlo a to je cidlo otacek kliky..
Cidlo klepani je zezadu na motoru mezi 2 a 3 valcem, tak ze zhruba usprostred.


Jo aha...To rozmazany vlevo je cidlo tlaku oleje.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Standa (24.08.2011 16:11)

Re: motor????....typ???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2011 17:08

No ale já tam dnes čuměl,šmátral a není tam!!sehnal jse si na netu(viz další foto) kde asi má bejt ale já tam fakt nic nemám ,ani žádnej kabel kterej by tam vedl

[image.over.cz]

Re: motor????....typ???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2011 17:51

táááááákže byl jsem se znovu kouknout abych tu nebyl za blbce a opravdu to čidlo tam není!!!navíc jsem našel ustřihlej a zamaskovanej drát(viz foto)nenapadá mě k čemu by měl být leda...:

nemůžu se zbavit pocitu že ten motor je opravdu nějaká slátanina C16NZ a X16SZ,no jak jste to tu již psali spodek C16 a vršek X16,na motoru čidlo klepání není a nebylo kam přidělat tak asi kabel rovnou odšmikli a tudíž ECU furt hlásí chybu tak raději vyndali žárovku s palubky-vím šílená teorie ale mohla by bejt reálná???

[image.over.cz]

Re: motor????....typ???
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 20:01

no zas tak silena teorie to neni....

protoze: jak sem psal v puvodnim prispevku... NZ ma v miste prichyceni cidla klepani (SZ/SZR) prichycenu trubku s vodou...

na kazdy pad takovy motor nemuze vubec jet a nebo hooodne spatne. a musi mu v podstate stale svitit kontrolka ECU.

Re: motor????....typ???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 20:41

Nooo super,kontrolka ECU se vždy cca po 2 min jízdy rozsvítí,motor jede blbě,resp. střídavě jednou tak pak onak a hlavně spotřeba nehorázná.

Takže jsem asi v prd...????že???dá se s tím něco dělat?co ten kabel??je to stíněný jednožilák,mohl by bejt právě na to čidlo??

Re: motor????....typ???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 20:44

jo a to ECU hlásí:

Nesprávný signál čidla detonačního spalování
Řidicí jednotka - poškození modulu čidla detonačního spalování
Porucha systému řízení zapalování se čtyřmi cívkami - koncový stupeň

Re: motor????....typ???
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 21:09

Clovece ja nevim kde a jak si to auto koupil, ale okamzite bych to sel vratit a jeste bych prodejce zazaloval....
Tohle vypada na slusnou spatlaninu..

Re: motor????....typ???
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 21:20

jde s to relativne v "pohode" vyresit.
a) kabel odstrihli ti blbci pred nebo za konektorem? pokud to nema konektor tak musis z jine elektroinstalace sehnat jiny kompletni kabel s konektorem a koupit cidlo. nevim zda ma SZ a SZR stejny typ cidla ale mam obavu ze ma ruzna! budes muset urcit zda mas SZ nebo SZR (podle rv. tipuji na SZR)
b) dat pryc trubku na vodu z NZ motoru a sehnat si ji ze SZ nebo SZR motoru a vymenit ji. ty jsou urcite stejne.
c) pak vznikne pozice pro umisteni a uchyceni cidla. jenze plocha nalitku na bloku motoru je prilis mala... ja osobne sem to vyresil masivni cca 4mm silnou rovnou!! podlozkou vetsiho prumeru a cidlo sem prisrouboval pres ni. motor jede dobre a chybu nehlasi. POZOR na utahovaci momet SZ ma tusim jen 8 ci 12Nm a SZR 20 ci 25Nm ale tim si bohuzel nejsem uz uplne jist. Urcite to ma ale zasadni vliv na funkcnost cidla. Urcite tez sroub mazni tekutou zavlackou aby se nepohnul.

ad chyby: prvni dve sou jasny a ta posledni zmizne hned co dodas cidlo.

mnoho zdaru a smrt bastlicum a podvodnikum jako sou ti co toto udelali.

Re: motor????....typ???
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 21:42

popis k obrazku:

jde o zadni cast motoru X16SZ

1 - cidlo detonacniho spalovani (SZR ho ma skutecne jine, sroubuje se sroubem SKRZ cidlo) toto ma 6ti hran primo na svem tele. cidla jsou naprosto odlisna a znovu opakuji na 100% se utahuji velmi odlisnou silou na cemz velmi zalezi.
2 - cidlo teploty motoru pro ECU
3 - cidlo tlaku oleje
4 - cidlo otacek klikoveho hridele
5 - otvor v bloku pro starter
6 - plastova tubka na vodu. tu ma prave C16NZ kovovou a s uchytem ktery konci prave v otvoru kam se sroubuje cidlo det. spalovani.

[imageshack.us]

Re: motor????....typ???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 21:52

Biggest:

No to jsem rád že to nějak půjde...snad
jinak našel jsem jedinej kabel(urvanej)viz foto výše,je to stíněný kabel,to by mohlo bejt ono né????jinej okolo místa kde má být čidlo není a ani v okolí.
No doufám že to nějak klapne,už při koupi jseem si říkal že nato že to bude má 3 astra tak na 150t km ten motor je až nějak tichej,na volnoběh i při jízdě(když jsem se projížděl)bylo vidět že byl dělanej ale nenapadlo mě že takhle asi zbastlenej,a navíc je tam asi i jiná převodovka,je tam F16 která se tam nedávala.

Ale co prostě nechápu,jakto že to po přivezení z německa dostalo dle něměckého TP do CZ TP označení motoru C16NZ(i dle origo Opel servisu dle WIn tam ani C16NZ nepatří a nedávali ho tam) a hned podtím Euro2(to ale C16NZ neplní)no a při pohledu pod kapotu auto má instalaci a vše kolem pro motor X16SZ(R)kdo ví jestli tenhle bast už nepřišel z německa.

Standa:

auto kupovaný na inzerát z anonce v Praze od jedný paní co auto zdědila(mezi všemi doklady mi omylem nechala i ten doklad o nabytí dědictví)byl tam i na její jméno doklad o TK+EM necelé 2 roky staré,takže bud o tom nevěděla a nebo si to nechala udělat od nějakého tajtrlika ,ale to bohužel nemám šanci dokázat.Ale když to čidlo půjde dodělat nechám to tak páč jsem jinak se zbytkem auta nadmíru spokojen,asi tak nooo

Re: motor????....typ???
Autor: bobikos (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2011 22:04

reaguju na tvůj příspěvek z fotkou...koukal jsem na to a tam kde je to čidlo(nechci teda plašit)tak když jsem ho předtím hledal tak jsem pouze nahmatal nějakou podobnou plošku s dírkou jako pro šroub ale čidlo žádné a rozhodně mi tam nevede žádná kovová trubka na vodu...hned zejtra na to juknu znovu,když se tam dostanu fotákem tak to i nafotím...

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **         ********        **   ******  
 **     **  **    **      **           **  **    ** 
 **     **  **    **      **           **  **       
 ********   **    **      **           **  **       
 **     **  *********     **     **    **  **       
 **     **        **      **     **    **  **    ** 
 ********         **      **      ******    ******  
Powered by Phorum.