www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3
Motor běží na 3 válce
Autor: M4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2011 20:37

Ahoj, mam astru F 1,4i 1995 označení C14NZ běhá na 3 válce nevím co s tím svíčky dobrý kabel od rozdělovače taky, jiskru to háže . . . takže to bude asi směs (4 válec je ten lenoch). . . nějaký nápady ??? trubka od posilovače dobrá po odpojení a ucpání žádná změna . . .

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2011 20:50

Tak o tema vis, hazis rozumama, jak kdybys auta delal 50 let a ted si nevis rady s timhle celkem trivialnim problemem.... Nechapu nic... confused smiley

To ze trubka od posilovace je na 4 valci nic neznamena, jelikoz z fyziky bys mohl vedet, ze tlak se siri vsema smery .
Smesi to taky nebude, jelikoz jednobod ma jen jeden ventil a nepredpokladam, ze by se mu podarilo strikat v kazdem cyklu jinak.
Co zacit treba zmerenim komprese?

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: M4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2011 20:56

Já se mu jen snažim pomoct . . . . komprese jsou měřený a stejný, a měl jsem to ve škole a tam mi řekli že to bude přisávat neměřenej vzduch a z praxe vim že když si bude motor přisávat na válci u sání tak to ovlivní je jeden válec-> už jsem se s tim setkal . . . ale Astru mam 14 dní a teď to začal dělat tak než to rozeberu tak jsem se chtěl optat jestli už někdo neměl podobnej problém

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2011 21:08

Okay. Na valci u sani to nema kde prisavat. Kdyz uz mas pocit, ze to nekde prisava falesnej vzduch, tak projdi vsechny podtlakovy hadicky co jsou do vstrikovaci hlavy, vcetne snimace podtlaku v sani. Nic nezkazis tim, ze celou vstrikovaci hlavu vycistis.

Dalsi vec - zapalovaci soustava je skutecne v poradku (svicky, kabely, rozdelovac, civka)?

Co rozvody? nejsou preskoceny? No a samozrejme by to chtelo vedet, jestli neni v pameti nejaka zavada.

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: M4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2011 21:14

Paměť byla načtená nic v ní nejni, rozvody jsou dělaný, a svíčky jsem prohazoval a kabely taky . . a dával jsem tam i víčko od kámoše . . . . akorát nevim jak ten rozdelovač . . . jestli to třeba nepálí v jinou dobu ale nevim jestli by to šlo že by jen jeden válec páli jindy . . .

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2011 21:52

Předpokládám, že zjištění problému na čtvrtém válci proběhlo nastalo postupným vytahováním kabelů od jednotlivých svíček. A ten čtvrtý pálí taky a celkem jistě? Pokud ano, svíčka je dobrá a zbylé válce jsou OK, pak už opravdu koukej po něčem mechanickém.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: M4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2011 21:59

Přesně tak postupné vytahování, svíčky jsem prohazoval mezi sebou kabely taky a když vytáhnu 4. tak jistkra střílí z kabelu na svíčku . . . elektřina jde . . . .

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: M4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2011 22:00

ještě jsem nepsal, že Astra je benzín + LPG ale to by nemělo mít vliv . . . .

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2011 22:02

Pak tedy, vzhledem k tomu, že ten motor je především řízený čidlem podtlaku v sání, které je společné pro všechny válce a tudíž by ovlivňovalo všechny, to začíná být zajímavé.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: M4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 04.11.2011 05:16

JJ já vim :-) bude s tim nemalá sranda :-) . . .říkal mi mist že mu nagolfi 4 ŘJ odpojila jeden vstřikovač protože měl přidřený ložisko na klice a ten jeden píst měl jiný uhlový zrychlení - pro to odpojila . . . ale to bylo MPI ale taky mu trvalo než na to přišel smiling smiley ještě mě padlo jestli by to nemohlo bejt sacim ventilem, že by zůstával zavřenej . .ale to by byl motor hlučnej ne ?

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 04.11.2011 06:41

Je možné, že po nastartování motoru se Ti díky karbonu na stopce přidře výfuk. ventil a zůstane pootevřený. Při kontrole tlaků / protáčením startérem / se tato závada neukáže.Tato závada se začne projevovat hlavně při nástupu chladného počasí.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil ada (04.11.2011 06:46)

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: M4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 04.11.2011 18:41

Takže kdyby se motor ohřál, tak by to mělo přestat ne ? . . .

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: M4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 04.11.2011 19:31

Tak jsem rozebral sání sundal vstřik. jednotku a sací potrubí nic jsem tam nenašel, zejtra až bude světlo to očistim a pořádně zkouknu a celý znova pořádně přetěsnim . . . . . když to bude dělat pořád tak kouknu na ventily, ale moc nevěřm tomu že se něco změní . . . .

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 04.11.2011 22:12

Vzhledem k tomu, že je to jednoboďák, tak vyčištění sání tomu asi moc nepomůže. Nejspíš tam bude mechanická závada.... a nejvíce bych se klonil k již zmiňovanému zakarbonovanému dříku ventilu. V létě jsem to řešil na Astře X14XE - tlaky dobrý za studena, za tepla, svíčky jsem mohl prohazovat jak jsem chtěl, kabely také. Prostě jak se auto trošku ohřálo, jelo na 3.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: fmajo (IP zapsáno)
Datum: 05.11.2011 06:21

mas tam klasicky rozdelovac alebo modul, ak tam mas rozdelovac skus najskor pozriet vacku rozdelovaca ci nie je nejak opotrebovana alebo ci nema vole, skontroluj kladivko s pevnou castou, palec rozdelovaca (teoreticky vadny odpor) velka vzdialenost medzi kontaktmy, prasknuta hlava rozdelovaca, viem ze sa vyrabali kable do ktorych boli vlozene odpory moze to byt tym odporom alebo ze ti niekde preraza kabel, to ze si skusal iskru po stiahnuti kabla je ok ale ak je sviecka pod tlakom tu iskri nemusi hodit, mal som nieco podobne a stale som to tipoval na palivove cerpadlo, nakoniec som dosiel ktomu ze som mal prepalene kladivko

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 05.11.2011 11:04

fmajo, to je zase co za výkřik? Odkdy má C14NZ zapalování s kontakty na primáru?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: M4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 05.11.2011 14:09

Přesně tak . . kladívko tam nemam smiling smiley myslim že tam je indukční snímač. Sání sem rozebral jen bylo špinavý . . .ale žádná prasklina . . . přetesnim dám vše zpět a uvidim . . .

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 05.11.2011 17:04

Ale kdepak indukční snímač. Hallův snímač tam je. Indukční je na C16NZ.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: fmajo (IP zapsáno)
Datum: 05.11.2011 17:32

ok ospravedlnujem sa zabudol som na bezkontaktovy rozdelovac, s fachu som prec par rokou tak sa stava a moja C16NZ ma modul, ale snazim sa pomoct, chybu by som hladal najskor v zapalovacej sustave, v sani alebo v podtlakoch by to nemalo byt lebo ak by bolo nejak poskodene sacie potrubie, malo by sa to prejavit na vsetkych valcoch lebo pod vstrekovacom je jeden zberny bod, tak isto podtlaky pripojene k saniu,ked mas 100% v poriadku kable, hlavu rozdelovaca, palec, pozrel by som sa poriadne na zvysok rozdelovaca (hlavne na tu hviezdu alebo co to tam mas), ten karbon na ventiloch by to mohol robit tiez ale je to nepravdepodobne lebo driek ventilu v kana-liku sa zanese ale zvysok by sa nemal zaniest karbonom , ked tak mohlo by to byt unavenou alebo prasknutou pruzinou na ventile, su tam hydraulicke vymedzovaky ventilou takze pri vyssich otackach mas aj vyssi tlak oleja ktory by mohol teoreticky otvorit vyfukovy ventil ze by ho podfukovalo, (pri sacom by sa to prejavilo strielanim do karburatora).

OPEL ASTRA F (C16NZ)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil fmajo (05.11.2011 17:36)

Re: Motor běží na 3 válce
Autor: M4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 06.11.2011 09:50

Tak to jdu poskladat a uvidí se moc tomu nevěřim, že bylo netěsný sání . . .

Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  ******    ********   *******   ********  **     ** 
 **    **   **        **     **  **        ***   *** 
 **         **               **  **        **** **** 
 **   ****  ******     *******   ******    ** *** ** 
 **    **   **               **  **        **     ** 
 **    **   **        **     **  **        **     ** 
  ******    ********   *******   ********  **     ** 
Powered by Phorum.