www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Postupná ztráta výkonu, jízda na 3, C20NE
Autor: Jakub - original 2001 ;) (IP zapsáno)
Datum: 02.05.2012 11:20

Ještě než začnu popisovat problém, omlouvám se, pokud zde tohle je už řešeno. Po hledání tématu ztráta výkonu jsem všechno pročetl, ale nic nového jsem se prakticky nedozvěděl.

Calibra 8V, C20NE, r.v. 94.

Jedu, jedu... najednou ztrácí výkon (v tahu, ale i při obyčejné jízdě po městě), jede na tři, na dva, na tři a postupně chcípne. Když se náhodou podaří nastartovat, tak bublá tak na dva, hádá se, možná na tři. Při přidávání plynu má tendenci se dusit, jízda je v tomto stavu nemožná. Kontrolka motoru nesvítí ani se nerozsvítila při prvotních příznacích. Pokud počkám hodně dlouhou dobu, prakticky do doby než motor úplně zchladne (tedy skutečně do studena), tak pak jde nastartovat, ačkoliv to trvá obvykle delší dobu než chytne a jede zase normálně. V zásadě se dá říci, že se toto děje v závislosti na venkovní teplotě, při teplotách nad 25 stupnů to udělá. V noci třeba vůbec.

Měněno a zkontrolovnáno bylo následující: Svíčky, svíčkové kabely, relé palivového čerpadla, palivový a vzduchový filtr (to vše vyměněno), zkontrolováno a vyčištěno (palivové čerpadlo, rozdělovač, palec rozdělovače). Neměněno: teplotní čidlo chladící kapaliny pro ECU, váha vzduchu, lambda sonda, ECU, krokový motorek.

Napadá někoho z vás, čím to může být? Myslel jsem si původně, že je přicpaný palivový filtr. Po výměně se to stalo znovu, takže ho vylučuji.

Evidentně je to něco s dávkováním paliva. Ale to jsou moje laické hypotézy. Přeci jen C20NE jsem pár let neměl.

Na závěr jedna zajímavost kterou jsem včera vypozoroval - v jednu chvíli, když to po tisícím pokusu nastartovalo a běželo to asi na dva válce, jsem mohl libovolně přidávat plyn a motor prakticky nereagoval. Jestli byl pedál nahoře, v polovině, nebo zcela sešlápnutý, nemělo na to vliv. Že by potenciometr škrtící klapky?

Auto teď stojí a já se bojím s ním kamkoliv v tomhle vedru jet.

Re: Postupná ztráta výkonu, jízda na 3, C20NE
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 11.05.2012 08:36

nevim nevim... mam pocit že máš C20XE !!!
jinak vyměn vstřikovací lištu a až to pojede tak se zastav :-)

Re: Postupná ztráta výkonu, jízda na 3, C20NE
Autor: Jakub - original 2001 ;) (IP zapsáno)
Datum: 11.05.2012 23:56

Ne, netrefil ses. Nemam C20XE, ale skutečně C20NE (došlo ke změně). Vstřikovací lištou že by to bylo? Nezdá se mi. Když je chladno, respektive pod 25 stupňů, uplně normálně to jezdí. Teď v noci jsem najezdil přes 150km a uplně bez problému a odpoledne jsem nedojel ani 20 km do Prahy.

Samozřejmě můžu vyměnit vstřikovací lištu, ale řekni mi prosím, důvod závady? A proč soudíš že zrovna toto?

Re: Postupná ztráta výkonu, jízda na 3, C20NE
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2012 15:58

pokud tedy C20NE tak stačí jen regulátor paliva...
při plném otevření protýká benzín tak rychle že vstřiky nemaj palivo, proto odpadaj od posledního 4-3-2-1 :-) obdodbně se to chová když dochází benzín v nádrži



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **     **  **    **  **      **   ******  
 **     **  ***   ***  ***   **  **  **  **  **    ** 
 **     **  **** ****  ****  **  **  **  **  **       
 **     **  ** *** **  ** ** **  **  **  **  **       
 **     **  **     **  **  ****  **  **  **  **       
 **     **  **     **  **   ***  **  **  **  **    ** 
 ********   **     **  **    **   ***  ***    ******  
Powered by Phorum.