www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Z16XE - problém s chodem na benzín
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 10.08.2013 14:33

Zdravím všechny diskutující a prosím vás touto cestou o radu. Koupil jsem si nedávno Zafiru A, rok výroby 2005, motor Z16XE s provozem na benzín i LPG. Provoz na benzín byl OK (i startování), LPG dost cukal.

Vyměnil jsem tedy všechny filtry (kabinový, palivové, vzduchové), prostříkal elektrické kontakty, vyčistil sání, vyměnil svíčky, vstřikovací lištu a vadný ventil přívodu LPG. Na LPG už to nyní jede v pohodě, jde za plynem, žádné cukání atd., prostě pohodka. Ale startování a běh na benzín je velký problém - při startování dlouho točí (cca půl minuty než začne jakž takž chytat), jízda na benzín prakticky nemožná, jde jen volnoběh, když chci zvýšit otáčky, začne se dusit a otáčky naopak padají k nule, jakoby bylo málo benzínu a hodně vzduchu. Teplota motoru na toto chování nemá vliv.

Zkoušel jsem už všechno možné - jiný benzín, jiné svíčky, aditivum na pročištění palivového vedení, výměna palivového čerpadla. Už fakt nevím co bych ještě zkusil. Diagnostika hlásí jen chybu P0230 (problém s relé palivového čerpadla), ale čerpadlo přitom stálé běží, relé jsem otestoval a OK, tuto chybu to ale hlásilo i před údržbou, kdy na benzín jelo auto OK. Napadl mě ještě regulátor tlaku paliva, ale nevím, kde ho v tomto autě hledat.

Díky moc za rady.

Re: Z16XE - problém s chodem na benzín
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 10.08.2013 19:16

Pokud před udržbou chytal bez problému na benzín,tak se něco podělalo při té udržbě. Zkontroluj všechny spoje na hadicích,( i povrch hadic,múže tam být díra) klapku, vstřikovaci lištu, jestli jsi jí tam dal tak jak tam byla.
Řekl bych že někde přisává vzduch.

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: Z16XE - problém s chodem na benzín
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 12.08.2013 20:06

Pokud je do vstrikovaci jen jedna hadice, je regulator tlaku v nadrzi. A co se tyka te chyby s rele cerpadla, je tam urcite kvuli tomu lpg. Kdyz bezi na plyn, vypne cerpadlo.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Z16XE - problém s chodem na benzín
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 13.08.2013 08:52

Když se ti to přepne na plyn , vypne jednotka plg pouze čerpadlo nebo i vstřiky ?
Pokud jenom čerpadlo , je možné že ti odešli vstřikovače chodem naprázdo... = prasárna od firmy co dělala LPG.

Re: Z16XE - problém s chodem na benzín
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2013 10:42

Děkuji všem za nápady a rady, ještě ten problém stále řeším, nechal jsem si změřit tlak na rampě v motoru, je tam zhruba třetinový než má být, takže to vypadá opravdu na ten regulátor tlaku paliva. Už to dneska řeším, problém je, že ho v obchodech s díly nemají ani v katalogu, takže nevím originál GM kód, abych mohl objednat. Nechce se mi už potřetí sundávat nádrž, takže kdyby někdo věděl jaký má kód, bud vděčen. Je to taktový ten hříbek do kterého vede zpátečka paliva a má na sobě elektrický kontakt na kostru. Jinak při přepnutí na LPG palivové čerpadlo dále běží, při rozebírání vstřiků jsem zjistil, že jsou LPG vstřikovače zapojeny paralelně k těm benzínovým, akorát mě nenapadlo změřit, jestli je LPG jednotka odpojuje nebo ne.

Re: Z16XE - problém s chodem na benzín
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2013 11:53

Uz jsem videl ledacos, vystreleny "O" krouzek, praskle plasty u te jednotky cerpadla, takze ten tlak vzdy utikal jinudy, nez pres regulator, ale zrovna regulator jsem v haji jeste nevidel. Mozne je samozrejme ledacos. A kazdopadne bych se nedivil, kdyby tam nekde neco ruplo, pokud cerpadlo stale tlaci i pri chodu na plyn.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Z16XE - problém s chodem na benzín
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2013 21:50

Tak vyřešeno. :-) Poté co jsem zkoušel vyměnil čerpadlo, regulátor tlaku a filtry jsem přišel na to, že prosakovala cca 20 cm dlouhá hadička od čerpadla k vyústění nádrže, která propouštěla pouze když se natlakoval okruh, na první pohled vypadala jako nová.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **  ********  ********  **       
 **     **  **     **  **    **  **        **       
 **     **  **     **      **    **        **       
 **     **  **     **     **     ******    **       
 **     **  **     **    **      **        **       
 **     **  **     **    **      **        **       
  *******    *******     **      **        ******** 
Powered by Phorum.