www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
kolísání otáček - Kadett E, 5 dv., motor 1,3i - C13N, 44 kW
Autor: snipy (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2014 14:00

Zdravím pánové,
pročítám tady fórum, ale nikde jsem pořádnou radu k mému problému nenašel.

Mám problém s kolísáním otáček u Kadett E, 5 dv. hatch., motor 1,3i - C13N, 44 kW. Všechno začalo asi před měsícem, kdy mi auto z ničeho nic přestalo topit a motor během jízdy začal neskutečně cukat při nižších otáčkách. Dal jsem tedy auto do servisu s tím, aby se podívali na termostat popř. tepl. čidlo vzhledem k tomu, že i na palubce přestala reagovat ručička teploty kapaliny. Páni technici mi řekli, že problém bude jinde... proto neváhali a vyměnili spoustu hadic, rozebrali rozdělovač, který je v současné době nejspíš poskládaný z několika dalších, dále došlo k výměně svíček, kabelů, relé tuším že od palivového čerpadla, vyčištění a promazání aditivy vstřikovacího ventilu - klapky. Výsledek byl takový, že se mi auto vrátilo v mnohem horším stavu, než jsem jim ho předával, závada na topení a to škubání neodstraněno ba naopak, vše bylo mnohem horší a nyní už ani nedrží otáčky a motor chcípá. O rozbitém čelním skle a proražené pneu raději ani mluvit nebudu...

Konečně jsem našel chvilku a do odstranění závady se pustil sám. Termostat jsem vyměnil a auto topí a chladí tak jak má, čímž se z větší části zlepšilo i to příšerné cukání. Nyní mě trápí především to kolísání otáček, které jsem se snažil odstranit výměnou krokového motorku za nový - bez výsledku. Motor (jak studený tak zahřátý) neustále chcípá a je slyšet nepravidelné kolísání, během jízdy je znatelný i výkon motoru, který je podstatně nižší. Vůbec nemám ponětí, co ti umělci s autem udělali a pochybuji o tom, že mi po mnoha dohadech ještě cokoli k zásahu do auta poví.

Vím, že není měněno palivové čerpadlo a palivový filtr je starý cca dva roky. Dále netuším, jestli jsou vůbec správně zapojené podtlaky jelikož se mi nepodařilo nikde najít jejich zapojení... jen vím, že po odpojení hadice vedoucí z filtru do vstřik. ventilu taktéž občas ustalo aspoň cukání (vzduchový filtr má taky 2 roky a je čistý). Taktéž nebyl žádný zásah do volnoběhu - seřizovacím šroubem. Ještě mě napadá, že by mohl být problém v nádrži (voda), ale to se mi moc nezdá. Ještě provedu kontrolu hadic a těsnění zda někde nepřisává vzduch. Vyvolání obsahu paměti závad - bez závad. Nic víc mě už nenapadá. sad smiley

snipy

Opel Kadett E, 1.3i, r.v. 1988, motor C13N 44kW



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  ******          **  **    **  **     **  ******** 
 **    **         **  ***   **  **     **     **    
 **               **  ****  **  **     **     **    
 **   ****        **  ** ** **  **     **     **    
 **    **   **    **  **  ****  **     **     **    
 **    **   **    **  **   ***  **     **     **    
  ******     ******   **    **   *******      **    
Powered by Phorum.