www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Podtlak či co??
Autor: Lubina (IP zapsáno)
Datum: 08.03.2016 07:34

Zdravím všechny, potřeboval bych poradit.. Mám Astru G combi 2,0 Di, 60kW, r.v. 2002.
Když je auto chladné není problém, když se zahřeje, téměř při každém sundání nohy s plynu se rozsvítí oranžová kontrolka (čerpadélko???), auto ztratí výkon a při dalším přidání plynu trvá několik vteřin než kontrolka zhasne a teprve potom se motor pomalu rozjíždí a pak spíná turbo.. Mechanik mi poradil vyměnit podtlakový ventil s označením 09128022, vyměnil jsem ho a je to pořád stejné, né-li horší. Diagnostika neukázala žádnou závadu. Řeším to už asi měsíc a pořád nic. Věřím že tu jsou odborníci, co mi poradí. Nerad bych vyměnil půl auta (jak to dnes funguje v servisech) a stejně by to dělalo pořád to samé... Díky moc

Re: Podtlak či co??
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 08.03.2016 16:39

Pokud se rozsviti kontrolka, ridici jednotka vi, ze je neco spatne. T.j. mela by vykecat pres diagnostiku, co se ji nelibi. No a tech podtlakovych ventilu je tam nekolik. Minimalne na egr a na turbo.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Podtlak či co??
Autor: maslo (IP zapsáno)
Datum: 10.03.2016 20:47

Ahoj prolez všechny hadičky podtlaku věčimou se stane že se někde prodřou a nebo poraskají v přechodu plast-guma,a také vedou do kabiny na ovládání klapek topení, mně na zafiře odešel posilovač ale kontrolka se rosvěcela až po sešlánutí brzdy ale diagnostika poukazovala na strátu podtlaku.diagnostika je diagnostika bez ni nic moc neuděláš.jinak ventily sou dva za baterii a jeden je klapka víření druhej EGR a třetí ovládání turba na pravém podběhu u tumič řečeno po směru jízdy

Re: Podtlak či co??
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 12.03.2016 23:07

U 2.0dti/74kW to dělá vadná váha vzduchu.

Re: Podtlak či co??
Autor: Lubina (IP zapsáno)
Datum: 15.03.2016 05:11

Dají se někde ty hadičky koupit? a Kolik jí asi budu potřebovat metrů, nemáte to někdo spočítané bajvočko. Díky moc

Re: Podtlak či co??
Autor: Lubina (IP zapsáno)
Datum: 30.03.2016 08:06

Tak Vám teda díky, moc. Ale zase až tak jste mi neporadili... To co ste mě napsali jsem věděl taky sad smiley

Re: Podtlak či co??
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 30.03.2016 18:51

A co je v pameti zavad? Vim, ze hned ze zacatku jsi psal, ze nic, ale to je ptakovina, kdyz se rozsveci kontrolka.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Podtlak či co??
Autor: Lubina (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2016 05:22

Zdravím,
tak na diagnostice mi to hlásí Recirkulační systém výfukových plynů (PAM) a ještě žhavící relé( ale to s tím předpokládám nesouvisí...)
Vytáhl jsem EGR vyčistil, nebylo to ale nic strrašného, normálně chodil.., ale je to pořád stejné. Já už fakt nevím

Re: Podtlak či co??
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2016 08:19

Tohle se mnohdy hledá špatně. V zásadě motor ví o tom, že se něco děje s tlakem v sání a to počítá ze snímače tlaku a váhy vzduchu. JardaGSI ze zkušenosti psal o váze vzduchu a podle této závady je to jedna z možností.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Podtlak či co??
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2016 14:43

Lubina:
A co vířivé klapky v sání - nejsou zarostlé karbonem - akční člen funguje?

A potom - máš průchozí ten přefukový kanálek pro EGR v hlavě? Vede skrz hlavu (od výfuku k sání). Občas zaroste sazemi a je veselo.

Další na forhontě je ta zmiňovaná váha vzduchu (tu bych podezříval na prvním místě ze všeho) + čidlo podtlaku sání - je na domečku, ve kterémm jsou vířivé klapky - drží na jeden torx šroub - občas stačí ho jen vyčistit. Unavená váha vzduchu se dá na chvíli ošálit tak, že na stranu airboxu dáš na tu mřížku škrtící kroužek (z kartonu si vystřihneš kroužek, který zmenší světlý průřez váhy třeba o 1cm z každé strany). Pokud to přestane, utíkej si koupit novou váhu.

Co se týče podtlakovýho ventilku 09128022 - kterej přesně jsi měnil? Jsou tam celkem tři smiling smiley.

A pak taky klasika - můžeš se ti přidírat přesuvník ve vstřikovacím čerpadle - to se projevuje dost podobně. Za studena dobrý, za tepla to podobně zlobí.

Kolik máš najeto?

Re: Podtlak či co??
Autor: Lubina (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2016 07:33

Ty vole smiling smiley nerozumím řeči tvého kmene smiling smiley
Najeto je 220 000km

JardaGSi napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Lubina:
> A co vířivé klapky v sání - nejsou zarostlé
> karbonem - akční člen funguje?
>
> A potom - máš průchozí ten přefukový kanálek pro
> EGR v hlavě? Vede skrz hlavu (od výfuku k sání).
> Občas zaroste sazemi a je veselo.
>
> Další na forhontě je ta zmiňovaná váha vzduchu (tu
> bych podezříval na prvním místě ze všeho) + čidlo
> podtlaku sání - je na domečku, ve kterémm jsou
> vířivé klapky - drží na jeden torx šroub - občas
> stačí ho jen vyčistit. Unavená váha vzduchu se dá
> na chvíli ošálit tak, že na stranu airboxu dáš na
> tu mřížku škrtící kroužek (z kartonu si vystřihneš
> kroužek, který zmenší světlý průřez váhy třeba o
> 1cm z každé strany). Pokud to přestane, utíkej si
> koupit novou váhu.
>
> Co se týče podtlakovýho ventilku 09128022 - kterej
> přesně jsi měnil? Jsou tam celkem tři smiling smiley.
>
> A pak taky klasika - můžeš se ti přidírat
> přesuvník ve vstřikovacím čerpadle - to se
> projevuje dost podobně. Za studena dobrý, za tepla
> to podobně zlobí.
>
> Kolik máš najeto?

Re: Podtlak či co??
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2016 20:37

Tak s tímhle nájezdem to fakt může být všechno co jsem psal = rozebrat, zkontrolovat vyčistit.

Před rozebráním zkontrolovat všechny podtlakové hadičky a gumové spojky na těsnost.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   ******    ******    ********   ******  
 **    **  **    **  **    **      **     **    ** 
     **    **        **            **     **       
    **     **        **   ****     **     **       
   **      **        **    **      **     **       
   **      **    **  **    **      **     **    ** 
   **       ******    ******       **      ******  
Powered by Phorum.