www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2005 14:17

Tak jeste ted drobne info k tomu, co se muze stat:

1) Pokud remen praskne - tak se motor proste zastavi a smytec. Uz se neda nastartovat. Pokud se s nim teda vubec podari starterem otocit.

2) Pokud remen "pouze" preskoci o 1 ci 2 zuby - rika se, ze zmena o 1 zub se neda de facto skoro poznat. O 2 zuby uz jede auto hure nebo vubec. To je individualni u kazdeho motoru. Tohle je nejlepe znatelne u dieselu, kde je na rozvodech vstikovaci cerpadlo, ktere se pak chova jinak a auto prakticky nejede, dusi se a tak. Staci ho jen mit blbe nastavene o zoubek a je to. Na vlastni oci jsem to videl u dieseloveho motoru. U benzinu je to hodne podobne - auto jede jak kdyz nejede, muze se z nej hulit, dusi se, skace, tech moznosti je spousta

3) Pokud remen preskoci hodne - cili treba nejak brutalne v 180ti podradim z petky na dvojku, nebo tak neco, nebo treba roztlacuju auto a loupnu tam u chciplyho motoru jednicku, tak muze skocit a tudiz se casovani rozhodi a tim padem nejede vubec.

3) Pokud se mu ohlodaji zuby, v lepsim pripade (chybi 1, 2 zuby) to jeste muze uplne normalne jezdit, v horsim pripade to preskoci a v nejhorsim to konci jako v bodu 3.

To Kobliha: C16NZ jsem s prasklym remenem jeste nevidel, ale skutecne jsem od automechaniku (nekolika, nezavisle na sobe) slysel, ze se taky nepotka jako C20NE. Neni dobre se timto utesovat - mam motor C16NZ, takze kdyz se neco stane... - kdepak. Menit!

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2005 14:21

Jakube mozna by bylo dobry domluvit se s Rogerem aby tohle povidani zaradil jako dalsi clanek do techniky....
Resp. sepis to znova vsechno dohromady a bude to fakt bomba clanek..

Diky za vsechny, hlavne zacinajici opelisty..:-)

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Isuzu (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2005 15:43

Jakube seš jednička

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Admin (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2005 21:55

Clanek byl uverejnen v sekci navody :-) Diky Jakube.

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2005 06:40

Jeje, kluci, to mela byt takova pomoc, nez namet na clanek smiling smiley) Ale mam radost! Diky!

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Dall (IP zapsáno)
Datum: 06.06.2005 04:51

kupovali jste už někdo nový ventily na C14NZ ? kolik to stojí ?

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 06.06.2005 05:16

Ja je primo nekupoval, ale kdyz se me cca pred 5ti lety 14ka potkala, tak na fakture ze servisu bylo cca 400Kc za jeden. Mezi vyfukovymi a sacimi je rozdil, ale jen par korun.

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Dall (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 06:06

Tak jsem obvolal Zralyho a ELIT a
saci ventily stoji 200,-/ 320,-/ 800,- (nejlevnejsi neorigo,lepsi neorig,origo)
vyfukove jsou 2x drazsi 500,-/800,-/1200,-

jinak dobra rada : Až budete měnit rozvoďák tak si raději několikrát zkotrolujte utažení všech šroubů na ozubených kolech rozvoďáků a hlavně utažení šroubu řemenice na konci klikové hřídele. A to i v případě že vám to dělal někdo jiný.

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 06:36

No to je narez, ja schvalne koukal jeste na tu fakturu (kterou jsem nedavno nahodou nasel) tak ze saci stal 380Kc a vyfukovy 460Kc.. Ale jak jsem psal, bylo to zhruba pred 5ti lety..

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 14:49

Taky jsem našel účet, ale je to 3 roky starý a na X16XEL, výfukový 640, sací 390, pístní kroužky 3200, stírátka 16x za 560, vodítka 16x za 2400, oj.ložiska 1100

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Pavel J (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 14:05

Jak je to s napnutím rozvoďáku při výměně?
Je definovaná síla/průhyb?
V návodu se kolem toho chodí trochu jako kolem horké kaše a v knížce je jen číslo nějakého přípravku. Udělali jste nějakou zkušenost?
Pavel
C16nz bez napínací kladky.

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Hellboy Astra (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 15:11

Me se potkal ve 120km/h a menil jsem jeden ventil a druhy jen rovnal celkova oprava v servisu u Srby 19 tisic radeji doporucuji remen menit nestoji to za to !Dall napsal:

> kupovali jste už někdo nový ventily na C14NZ ? kolik to stojí ?

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 16:57

To Pavel J. : Rozvodak ma byt napnuty tak, ze kdy ho vezmes mezi dva prsty, mel by jit otocit MAX!!! o 90stupnu.
V predchozich prispevcich o rozvodaku uz jsem to popisoval...

Re: Rozvodovy remen jednou pro vzdy - Part II
Autor: Dall (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2005 04:55

Dodal bych,že se mi potkaly ventily pár hodin PO VÝMĚNĚ rozvodového řemene. A to protože nebyl dotaženej šroub na spodní řemenici která má bohužel také na práci bránit pastorku na klikovce spadnout z hřídele .Šroub odlítnul.Řemenice odpadla,pastorek se posunul po hřídeli o 3 cm a řemen se z něho svlíknul. Pak už jen tiché cink a konec.
Prasknutí řemene nemusí být jediný důvod k tragédii.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **        **  ********  **    **   *******  
  **   **         **     **      **  **   **     ** 
   ** **          **     **       ****           ** 
    ***           **     **        **      *******  
   ** **    **    **     **        **            ** 
  **   **   **    **     **        **     **     ** 
 **     **   ******      **        **      *******  
Powered by Phorum.