www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Co je Ecotec
Autor: josef (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 04:28

Přeju brýtro všem Astrákům a Kaďourum.
Ještě pořád jsem Astru nekoupil. Už ale docela spěchám.
Nabízí se mi combi za 85 tis, rok 1996 s motorem 1,6, 16V Ecotec. Co to je?
Vzhledem k své prioritě spolehlivosti bych raději 8V (podle zdejších příspěvků), ale nevím, jestli je nějakej skutečně ZÁVAŽNEJ důvod, proč 1,6 16V Ecotec nebrat.
Díky za rady machrů laikovi, kterej chce hlavně v klidu jezdit!!!

Re: Co je Ecotec
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 06:40

Ecotec je označení motorů s 2-vačkovou technologií, které produkuje Opel od roku 1995 (obdobně jako třeba Zetec je u Forda). Některé verze motorů měly 16V i dříve (2-litr pro GSI Kadetta nebo pro Vectru A z posledních let), ale Ecotec se ještě neoznačoval.
Ecotecy se montovaly do hlavně do Aster F, G a Vecter B, Cors B (známý 3- válec 1.0 12V Ecotec nebo 1.2 16V) od roku 1995.
Jediný závažný důvod váhat o motoru 1.6 16V je zvýšená spotřeba oleje, který je tím pádem nutné často kontrolovat a dolévat. Nejhorší úbytky se mohou přiblížit i hranici litr na 1000 km.

Re: Co je Ecotec
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 06:48

No abych to doplnil... Ecotec neni jen oznaceni pro 16V motory, ale nybrz neco jako ze motor je ekologictejsi - proto nektere jeho kusy jsou de facto "uskrcene" a radoby uspornejsi.

Re: Co je Ecotec
Autor: josef (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 07:00

Díky Vám oběma.
Nějak tak jsem to tušil, jsem rád, že to mám potvrzeno. Asi se na nabízenou Astru mrknu, jestli těch 16V bude jediná negativní věc, kterou bych viděl, tak snad...

Re: Co je Ecotec
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 07:01

Ne ze by byly az tak uskrceny jako spis maji jinej tvar spalovaciho prostoru (hlavy) kvuli tomu aby splnovali nejaky zapraskany ekologicky limity... No a proto to taky tolik nejede..:-)

Re: Co je Ecotec
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 07:13

To Standa: Jo, Standa to rekl jak jsem to chtel rict ja smiling smiley)
Mimochodem - Ecotec motor uz vypada pekne jako motor, hezkej, zadeklikovanej... skoro ma clovek pocit, jako ze se na nem nemuze vubec nic vysrat... smiling smiley

Re: Co je Ecotec
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 07:16

...ale kdyz se tam neco vyse*e, tak se z toho ten uzivatel pose*e...:-)

Re: Co je Ecotec
Autor: josef (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 07:49

Ježišmarjá, vy mě děsíte!!! Jaký hrozí pos*ání (motoru i moje)?
A co pro začátek - rozvody, pumpa, kladka, termostat? Alespoň stejně přístupný, jako u neEKOTEC?

Re: Co je Ecotec
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 07:57

Ale jasne, kdyz vymenis ze zacatku vsechny dulezity veci o kterejch se tu mluvilo (rozvodak, atd.....) , tak by to melo bejt v poho. Jen ta spotreba oleje muze byt (jak jsem se tu dozvedel a docela me prekvapilo) dost vysoka.

Re: Co je Ecotec
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 08:04

Jo, děsí Tě. Ty motory, kromě té spotřeby oleje, špatný nejsou. Rozvodovej systém Tě vyjde na víc peněz než 8-mi ventil, ale jinak tam nic vyloženě nízkou životnost nemá. I dokonce ta spotřeba oleje se dá řešit a je to cenově únosné. Musí se vyměnit těsnění na dřících ventilů, kudyma olej utíká. Pokud se k motoru budeš chovat slušně, což spočívá v pravidelných výměnách oleje a hlavně nevytáčet za studena, tak Tě motor nevyšplouche.
Známej má tuto 1.4 16V v astře a do 100.000 km tam lil jen benzín ani olej mu to nežralo, a to jezdí převážně po městě, kde motor trpí maximálně (volnoběh - rozjezdy - brzdění motorem). Teprve teď se mu ozval EGR ventil,ale rožnula se kontrolka elektroniky a ne, že auto zastavilo a odmítalo jet. Takže tak.

Re: Co je Ecotec
Autor: josef (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 09:03

Tak dík!!!!! Já fakt nepotřebuju žádný supeéro. Taky mi není už dávno dvacet. Třikrát měsíčně se potřebuju přemístit 150km a zpět do chalupy, a přes týden tak do 60 kiláků po Praze - když je to nutný. Naprosto výjimečně někam dál.
Jde mi výhradně o pohodlí a spolehlivost.
A vzhledem k nemožnosti jiného parkování, než před barákem na ulici, ani nestojím o auto v ceně přes 100tis.
Zkušenosti s opravami mám z mládí celkem bohaté (ČZ 150, skůtry Čezeta, Traboš, Wartburg, Embéčka do Škody 120, pak trochu Oltcit-soucit a Fáčko) Na Astrách už je ale na můj vkus příliš moc součástek a taky hadiček a drátů :-(
Ještě jednou dík všem.

Re: Co je Ecotec
Autor: Svaťa X18XE1 (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 09:13

Na G 1,8 - 16 V Ecotec jsem od výměny rozv. řemene, napínací kladky, filtrů a svíček (to vše v servisu za cca 5.000,-) po ujetí 1500 km nezaznamenal žádný úbytek oleje. Záleží na klice, jakou máš, po kom to auto je.

Re: Co je Ecotec
Autor: Rom@n Kadett C16NZ (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 11:22

Nejlepší z Ecoteců je právě 1.8 16V . Stejné povinné ručení jako na 1.4ku a celkově je to nejlepší volba v poměru cena - výkon - spolehlivost. Nebo potom 1.8 8V (myslím že C18NZ se dával i do Aster F)

Re: Co je Ecotec
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 14:36

Jak psali ostatní, motor 1,6 16V jen když znáš původ, kdo s tím jezdil, ale i to není moc platný. Já to věděl a stejně mi to žralo litr na 2500 km. Dal jsem to celý dohromady a nedolévám víc než 0,2 dl na 5000 km. jen těch peněz...au toto bolí...

Re: Co je Ecotec
Autor: O.K. (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 22:13

Zdenku, kolik prosimte to bylo tech penez a co jsi vsechno menil?
Me to asi taky ceka (1 litr na 3000km)

Re: Co je Ecotec
Autor: josef (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2005 04:29

Jasně, znova děkuju všem. Zaměřím se výhradně na motory 8V.
Jo, ještě zajímavost/dotaz: Proč spousta Aster kolem r. 1996 má prorezlej přední lem kapoty, i když jinak je vše ostatní celkem ok?

Re: Co je Ecotec
Autor: optimit (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2005 11:19

pokud 16V motor žere olej, většinou stačí vyměnit guferka na hydroštosech, což není až taková darda. 16V motory mají samozřejmě o něco vyšší spotřebu, ale taky výkon. Záleží co preferuješ. Jestli jdeš po ekonomice provozu - kup si 8V, jede za míň a má levnější díly, které se mění (řemen, kladky). Jestli jsi trochu závodník, jdi raději po lepším svezení v 16V.
Kapoty reznou na místech, kde byl lak oklepán šutříky (v zimním provozu často) a pak, jako každá infekce, se rez ráda šíří dál...

Re: Co je Ecotec
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2005 19:12

O.K. - Potkalo se mi to ve 150km na dálnici. Ventil výfukový 2x640=1280, ventil sací8x390=3360, stírátka ventilů16x35=560, vodítka ventilů16x150=2400, těsnění sání 260, těsnění výfuk 370, těsnění výfuk brýle 120, těsn. víka ventilů 70, těsn. termostat 68, těsn. komora 110, 4x sada pístní kroužky 3280, oj. ložiska 1120, těsn. vana 420, těsn. hlava 770, olej. filtr 88, olej 4l fullsyn 1240, roz. řemen 720, vodní pumpa 1450, malá vodící rolna 920, velká vodící rolna 1090, napínák řemenu 1390, svíčky 588, antifreeze+destilka 380, a ještě práce 12500, dá se to určitě pořídit levněji, ale jsem spokojen. Dělal mi to človíček, který dělá jen motory opel a ke každému neplánovanému úkonu mě volal a vyplatilo se mi to. V té době měl motor najeto /září2002/ 270 000tis. a papal zmiňovaných 4l na 10000. Teď mám natočeno 350 000tis a myslím, že 0,6 dl na 15000tis je super. I spotřeba benzínu se trochu snížila. Zdeněk

Re: Co je Ecotec
Autor: josef (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 04:23

Optim: to´s vystihl docela přesně. Preferuju jednoznačně ekonomiku, pohodlí, spolehlivost. Závodník už dávno nejsem ani trochu. Takže myslím, že ten 8V je přesně to vono :-)
Zdenku: 12.500 jen za práci, nebo za všecko? Hrůza!!!

Re: Co je Ecotec
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 17:01

Josef - Je to tak 12500 za práci, ale ten motor byl rozebranej pomalu do posledního šroubku a co se nezdálo, vyměnit. Jinak s tou ekonomikou nevím, ale po Praze jezdím hodně krátké trasy a skoro pořád se studeným motorem a jsem maximálně na 8,5l/zima/ a mimo město do 7l.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  **     **  ********   *******   ********  
 ***   **  **     **  **        **     **  **     ** 
 ****  **  **     **  **        **     **  **     ** 
 ** ** **  **     **  ******     ********  **     ** 
 **  ****  **     **  **               **  **     ** 
 **   ***  **     **  **        **     **  **     ** 
 **    **   *******   ********   *******   ********  
Powered by Phorum.