www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Zmena Oktan.čísla
Autor: kirko (IP zapsáno)
Datum: 06.07.2005 10:09

Tak po dlhom skúmaní som došiel na to ako zmenit o.č. benzínu na 98.Po otvorení konektoru na zmenu o.č. som tam našiel dva odpory.Jeden bol na 91 o.č. a druhý na 95 o.č.Pomocou odporovej dekády som meral napatie na výstupe až som došiel na hodnotu 1,6V ,ktorá predstavuju nastavenie o.č.98 a na odporovej dekáde som odčítal hodnotu 460ohmov.Tak som ten odpor s 91 odstránil a vymenil za 460ohmov.Po zapojení je dobré odpojit bateriu.Pri použití 98 sa trochu zmenšila(fakt len trochu)spotreba.Zato sa upravil volnobeh a lepšie motor reaguje na plynový pedál,má aj lepšiu akceleráciu.Doporučujem to hlavne tým čo majú odstránenú LS.
Toto funguje na jednotke Motronic ML4.1. (C20NE,20NE...)
Možno aj na iných.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 06.07.2005 22:09

Nějak mi nesedí to napětí...

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: oplik.jeník (IP zapsáno)
Datum: 07.07.2005 05:49

do starší jednotky ML4.1 stačí dát kolíček z té novější 1.5 /žlutej je na něm 95/ to nastaví oktany na 98......... Donovější 1.5 stačí dát ten kolíček z té starší /oranžovej 95/ a je to na 98....

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: kirko (IP zapsáno)
Datum: 07.07.2005 10:59

Pre to som napisal,že je to len na staru jednotku ML4.1.Jeník má pravdu lebo na novšej jeto prehodené.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: daniel (IP zapsáno)
Datum: 07.07.2005 15:57

co vlastně ovlivňuje hodnota toho odporu ? mám c18nz, tam je taky přepínání 91/95 ale podle schématu je tam jen jeden odpor. myslíte že by to taky šlo ? teď budu dělat go hlavy a když zvětším kompresní poměr z 9,2 na řekněme 9,7 tak by to na tu 98 mohlo slušně jet , a co předstih ? ten si jednotka nastavuje sama ? atd.
a sakra , trochu moc otázek, nechal jsem se unést myšlenkama


Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Robrt (IP zapsáno)
Datum: 11.07.2005 06:48

A co X16SZ, která si nastavuje o.č. sama? Má cenu do ní lít 98?

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: kirko (IP zapsáno)
Datum: 17.07.2005 22:15

Takže vaša teoria o zmene o.č. benzínu nieje správna. Na jednotke ML4.1 je to tak,ako som napísal. Na 95ku je odpor 220ohmov čo predstavuje 0,9V. Na 98čku treba dat odpor 460ohmov čo predstavuje 1,6V. Toto som nameral na 5tych Kadettoch. Na Astre na žltom kolíčku som nameral 2200ohmov čo je úplne mimo na to ,aby sa to dalo použit do jednotky ML4.1.(Podla schémy ktorú mám na piny 55 je tiež napísané,09,V - 95 o.č. a 1,6V - 98o.č. Takže aj na jednotke M1.5 by to malo takto fungovat)

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: tomáš (IP zapsáno)
Datum: 26.07.2005 20:28

Ahoj a jak to je u motoru C16NZ? Vím že hodnota 2200 ohm je pro 95 a hodnota 0 ohm (propoj) je 91. Pokud bych chěl tankovat 98, nevíte jakej odpor odpovídá této hodnotě? Je tam ten žlutý konektor. Jde to vůbec na 98? Díky

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: tomáš (IP zapsáno)
Datum: 26.07.2005 20:35

Tak jak jsem napsal to má platit podle plánu, ale podle měření je na žlutým konektoru 1) 2200 ohm , 2) neni nic (mega ohmy) ? co je špatně, že by můj konektor?

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 26.07.2005 20:44

Pro 91 oktanovy benzin ma byt konektor u C16NZ propojenej naprimo a pro 95 pres odpor. Prohledni si schemata.
To ze tam mas nekonecnej odpor je divny a kazdopadne spatne.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: kirko (IP zapsáno)
Datum: 26.07.2005 21:18

Týmto odporom vlastne meníte prezápal. Tak do 1,6 myslím je zbytočné dávat 98. Na 98 by mala byt podla mna kompresia min.10. Pri vačšom o.č. prichádza k vačšej detonáci. Ja mám prerábku na 20SEH a tam je to citelné. Kamoš má 20NE a ked som mu to spravil a natankoval 98 chodilo to podstatne lepšie ale tie strelby z výfuku pri podradení to je iná sranda. Dokonca sme skúšali 550ohmový odpor na 100 o.č. benzín. Je to na uváženie. Má to velký predzápal a to je tak na preteky.Volnobeh asi 1200 ...Ja to používam na preteky do vrchu. Pri tomto benzíne používam aj o číslo studenšie sviečky. Ale zato mám priemernú spotrebu v metste 8,3l a dlhšie trasy 7l. CO to má v norme.
K žltému konektoru. Ked je na nom 2200ohmov a na druhom 220ohmov a ja mám 460ohmov na 98 tak teoreticky??? by to malo byt 4600ohmov.!!!!
Ale to je len domienka.

Standa skús poradit ty ja moc 1.6 neovládam.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: tomáš (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2005 15:37

Klirko, asi tam je v tom konektoru chyba, na 95 - 2200 ohm je normální, ale na 91 jsem nanaměřil nic, ale na tu stejně nejezdím. Vážně díky kluci, tak tam nechám to na 95 kde je odpor, Možná až budu mít chuť experimentovat, tak tam zkusím dát třeba 2800 ohmu a natankuji 98, uvidíme co to udělá. Uvidíme a pak to sem napíšu jak to dopadlo. Snad tím nic nezkazím, Díky

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Konýček (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2005 20:20

ahoj všetci!Nemá niekto obrázok toho konektora s popisom označenie pinov kde ten konektor nájdem... Dopredu dik

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Rom@n Kadett C16NZ (IP zapsáno)
Datum: 30.07.2005 12:56

Jediné co vím, že C16NZ opravdu prospěje je Shell V-power 95. Je tak stejně drahý jako natural 98 ale motor to zkousne líp.

Lít Natural 98, V-power racing 99 nebo Blue oktan 99 do těhto starších motorů (nemyslím C20NE,SEH,XE) je podle mě zbytečné, drahé a bez potřebného efektu.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2005 11:22

No, já ten konektor mám v motoru před řidičem (na stěně nahoře vpravo v držáku), to je v pohodě, ale brácha má ten samej motor (C16NZ) a konektor jsem nenašel v motoru tam, ani nikde jinde. Kde může být? Navíc mu to vždycky jednou za čas (tak jednou za jízdu) motor chcípne, rozsvítí se kontrolka závady. Když však vypne zapalování a znovu zapne, motor opět naskočí (kontrolka již nesvítí) a motor jede O.K. Z paměti závad to nic nevybliká (jen začátek a konec diagnostiky). Může to mít souvislost s tím špatně přeplým a zamaskovaným konektorem? Nebo neexistuje série motorů C16NZ který tenhle konektor neměli?
Dík za všechny rady

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2005 13:46

Hmmm... zajímavé téma při dnešních cenách pohonných hmot: Jak upravit auto, aby se do něj dal lít nejdražší benzín, co existuje... ;-)
Zejména mě překvapilo, že se kolegům ze Slovenska benzín přes 40 Sk zdá stále ještě zbytečně levný...

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: daniel (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2005 17:43

no ono to totiž na lepší benzín líp jede a hodně lidí jezdí autem taky pro radost z jízdy, když budu chtít lacinou dopravu tak pojedu autobusem nebo stopem. ty to řešit nemusíš, i kdybys tam nalil nitroglycerin, tak ti to pojede furt stejně na hovno.....asi je lepší zvuk traktoru, dražší provozní náklady, akcelerace trabantu, v -20 pod tím musíš rozdelat voheň abys nastartoval, kouřivost neodsířené teplárny atd. hlavně že jezdíš za 6 litrů mazutu.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: kirko (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2005 21:32

Tak Radime. Vlastná skúška dokázala ,že na 98 sa dá spravit viac "km" ako na 95. Takže sa my ten cenový rozdiel vráti. Ale zato auto lepšie jazdý. Vieš a my čo jazdýme na benzín a hlavne pre radosť tak to nejako prežijeme aj pri cene už 42 SK/l. A nič v zlom ja mám auto spravené na preteky a pozri si moju spotrebu. A mám 100KW v 2litry.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 05:31

To daniel : Tak tohle bylo hnusny chlape, kazdej jezdi s tim co mu vyhovuje. Taky nejsem zastance nafty, ale radsi si spousty veci jen myslim a nebleju to do klavesnice.
Mozna to nevis, ale my jsme tady parta fandu aut znacky Opel, snazime se jeden druhemu poradit a je jedno jestli nekdo jezdi na naftu, benzin, nebo plyn.
Tak ze jestli chces na tomhle portalu setrvat, zacni se podle toho chovat.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 06:59

Nejsem závodník, takže mám radost z jízdy i se 42 kW... a aby byla větší, půjdu příště asi do 1.6 16V... Nicméně lety jsem dospěl k názoru, že lepší je koupit rovnou pořádný motor než to pak dohánět kvalitnějším palivem nebo nějakými sračičkami do oleje...

To daniel: Nečekal jsem jsem ovace za příspěvek - konec konců to byla ode mě tak trochu provokace. Vzhledem k tomu, že ceny paliva jdou prudce vzhůru a všichni kvílíme, jak je to teď neskutečně drahé, tak mi to nedalo si nerýpnout...
Jen počkej! Až pojedeš někdy za mnou, nezapomenu ten traktor prošlápnout na přeběhových 5600 ot/min, aby sis užil černé mlhy vyrobené z mazutu značky Aral Superdiesel ;-) a uvidíš! - že nic neuvidíš :-)

To Standa: Oceňuji, že jsi jako administrátor na stráži a že se zastáváš slabých a bezmocných (42kW)...

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  **      **  ********    *******   **     ** 
 **        **  **  **  **     **  **     **  **     ** 
 **        **  **  **  **     **  **     **  **     ** 
 ******    **  **  **  ********    ********  ********* 
 **        **  **  **  **                **  **     ** 
 **        **  **  **  **         **     **  **     ** 
 ********   ***  ***   **          *******   **     ** 
Powered by Phorum.