www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 07:03

Radim: Kup si raději jiný motor, spíš 1,8.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 08:28

To Zdeněk: Co máš proti 1,6 16V ? (kromě toho, že žere olej a hrozí výměna gufer na ventilech)
Opakuji, že nejsem závodník. Hledám rozumný kompromis mezi výkonem a spotřebou. V úvahu připadá nějaká pozdější série G-čka nejspíš asi jako Caravan - takže 1,6 8V je trochu málo, 1,8 má zase (aspoň podle výrobce) už vyšší spotřebu. Nerad bych to s výkonem přehnal, protože do silných aut se taky montují obvykle tvrdší podvozky - a já mám rád spíš ty měkčí a houpavější... a 74kW mi bohatě stačí.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 09:07

Nemám proti nim nic, ale jelikož ho mám, tak občas když jsem naloženej cítím, že by trochu výkonu navíc neuškodilo. Možná na hatchback to stačí, ale na kombajna už ne.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 09:45

To Zdeněk:
Vzhledem k tomu, že mi už není 20, tak obvykle nebývám naloženej, že by mi 74 kW nestačilo :-)
Mě jde jenom o to, aby to bylo schopné rozumně předjet kamion, na dálnici aby to vytáhlo kopec na pětku a v případě, že se zaseknu o předjíždějící se kamiony, tak aby to na čtyřku bylo schopné zase v rozumném čase zrychlit na 140, a to pokud možno i v kopci. V těchto situacích je ten atmosférický diesel opravdu zoufalství. Byla to tenkrát blbost - měj jsem koupit 16nz, kterej je "dobrej kompromis mezi výkonem a spotřebou", jak někde utrousil Roger... Jinak se i s tím dieselem dá jezdit poměrně rychle - podvozek je stejný s 16nz a na rovině to jede v pohodě kolem 160, ale v kopci ztrácí dech a akcelerace připomíná Š120 :-(

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 10:15

Tak to ti dávám za pravdu, do 160 zrychluje bez problémů, 180 tam taky dostanu a 200 tam jde už hůř, ale to se bojím, tak to nezkouším. Ale když chci rychle předjet, tak to jde bez problémů.



Příspěvek upraven (26. 08. 2005 22:10)

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: daniel (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 12:11

omlouvám se všem za svůj příspěvek, nechal jsem se vyprovokovat, protože tohle téma považuji za dobrej nápad a vytáčí mě když se někdo posmívá všem úpravám ve snaze zlepšit vlastnosti auta nebo jeho vzhled.ještě mám v živé paměti jak jsem kdysi v práci brousil kanály v hlavě mé 120 , všichni se mě smály a říkaly že je to jako když mrtvé kočce uvážeš mašličku a pak mě s favoritem nestačily. tak sorry.


Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 17:25

To daniel : okay, z moji strany omluva prijata..:-)

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2005 20:28

A KDE JE TEN KONEKTOR KDYŽ NIKDE NENÍ? Viz můj předchozí dotaz... Pardon za to velký písmo, ale ten chybějící konektor a blbnoucí motor v bráchovo autě mě fakt deptá...

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: skalka (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2005 07:43

Kyslík>mám taky C16nz a konektor na změnu oktanů tam vůbec nemám,palivový relé je v pojiskovce a konektor ADSL je u ECU.Jsou prostě kabeláže,kde konektor prostě není.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2005 20:18

skalka: Jo, dík, aspoň vim že to bráchovo auto není až zas tak atypický. A nevíš jak se přepínají oktany? (95/91) Nevim, jestli teda někdo před nim neměnil motor za silnější a holt tam nevyměnil celou kabeláž...

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: skalka (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2005 07:13

Kyslík>no dá ce to zjistit tak,že sundáš tryt na ECU a podíváš se zda je drátová klema mezi pinem D2 a C12 na konektoru u ECU.Asi budeš muset odpojit ECU,tak nezapomeň odpojit baterku.Pokud tam je,tak je podle schématu nastaveno trvale 91oct.Vyděl jsem i na té klemě vložený odpor,ale nevím zda to bylo původní a nebo dodělávka.Já se na to chystám,mám už origo zásuvku s kolíčkem,tu klemu přerušim u ECU a vložim tam tam ten konektor.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Konýček (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2005 17:27

To Radim_17D : Môj kolega z práce má Renault 19 diesel a namiesto nafty tam dáva olej z Lidlu (JE TO ODSKÚŠANÉ!!!) čisto bez riedenia (iba v zimných mesiacoch 1:1 z naftou) výkon je rovnaký a ešte za menej natankuje nedymí to je to ekologickejšie voči prírode a keď šlapne na plyn tak ro smrdí ako keď sa fritujú hranolky.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 01.09.2005 14:27

To Konýček: Vím o tom, že se na to úspěšně jezdí. Ten starý litinový diesel jede na vše, co aspoň trochu hoří.
Nicméně obával bych se o čerpadlo. Neodvažuju se tankovat levné palivo taky proto, že autu občas dávám těžce do těla. Když se jede piánko, tak to může být v poho, ale když se jede třeba několik minut cca 5000 ot/min na dálnici do kopce, tak čert ví, co se v tom čerpadle může stát.
Příští rok budu asi prodávat a jezdím poměrně málo, tak se mi nechce riskovat.
Ten Aral je myslím opravdu dobrej, alespoň jsem na něj zatím neslyšel žádnou pomluvu...

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: ddd (IP zapsáno)
Datum: 26.10.2005 14:26

tak sem si precet tuhle debatu a bezel kouknout do svého kadeta(C20NE)a mam tam oranžový konaktor se dvema vývody,mezi kterými je odpor 750 ohmů,na jedné straně konektoru je napsáno 96,na druhé nic(smazáno?)takze bud tam mam vřazený odpor 750 ohmů(prázdná strana) nebo jsou ty kontakty rozpojeny(po otočení konektoru-strana s ,,96".Napětí je s odporem 2,25V,bez odporu 4,7V.moc to neodpovídá údajům z téhle debaty,takze myslíte ze by nekde byla chyba?

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: ddd (IP zapsáno)
Datum: 26.10.2005 14:32

jo a řídící jednotka je M1.5,55pinů...

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: Tondach-sedanC16SE (IP zapsáno)
Datum: 26.10.2005 18:00

To Radim:mám sedana s motorem 1,6-74kW-8v.Přesedl jsem ze Škůdky,takže první týden všude každý rozjezd "hrabačka".Není mi sice 20,ale svižnou jízdu mám rád.S tímhle autem se rozhodně neloudám,spotřeba dle MID je pod 6l a daleko novější auta se můžou jít v mnoha ohledech vycpat.Nejvíc jsem jel 200 asi by to ještě kousek šlo,ale manželka byla jasně proti.Zkrátka a dobře jsem rád,že jsem nakonec zvolil Astru F,myslím,že je to hodně nadčasové auto nejen po stránce designu.

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: ddd (IP zapsáno)
Datum: 26.10.2005 18:03

sorry sem se upsal,samozrejme je na konektoru napsáno ,,95" (oktanů) :-)

Re: Zmena Oktan.čísla
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2005 07:11

To ddd: když je tam to smazané to je 91 je to prostě bez odporu jako by tam nic nebylo, ale je zajímavé že máš na novější M1.5 oranžovej /to by správně nastavení odpovídalo 98oktanům

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **          ******   ********    ******   ******** 
 **    **   **    **  **     **  **    **  **       
 **    **   **        **     **  **        **       
 **    **   **        **     **  **        ******   
 *********  **        **     **  **        **       
       **   **    **  **     **  **    **  **       
       **    ******   ********    ******   ******** 
Powered by Phorum.