www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Greg (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2005 08:16

Za jízdy se mi v mým Kadettu (C20XE) občas rozsvítí a vzápětí hned zhasne kontrolka katalyzátoru.

Lambdu jsem ale před časem vyměnil (ale už za použitou).

Chci se teda zeptat - signalizuje kontrolka katalyzátoru v přístrojovce taky něco jinýho než činnost lambdy ?

Díky.

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2005 08:27

co je kontrolka katalyzátoru ????????? taková věc není (ani u 16V), pokud myslíš chybovou kontrolku ECU tak napřed vyblikej kód závady podle návodu na kadett/technika/motor/paměť závad a pak sem napiš jaký kód závady ti to hlásí

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2005 08:30

To co se Te rozvecuje neni kontrolka katalizatoru, ten neni nicim hlidanej. Je to vseobecne kontrolka motoru, ktera se rozsviti vzdy, kdyz ECU dostane z nejakeho cidla spatny signal. Podivej se na :

www.kadett.cz -> Technika -> Motor -> Pamet zavad

nebo

www.calibra.cz -> Technika -> Chybove kody


Tam se dozvis co a jak dal....

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Greg (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2005 08:56

Diky.

Prečtu to a ozvu se.

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Greg (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2005 13:29

Tak jsem nablikal :

12
15
31
93

zda se mi, ze chyba bude asi s tou 15, co ?

Mrknu na to cidlo.

Diky.

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Greg (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2005 07:28

Tak jsem zkousel prostrikat kontakty na tom cidle, ale nijak vyrazne to nepomohlo.

Elektrika do cidla jde porad, to jsem promeril.

Vzdycky kdyz jedu a auto poposkoci nebo kdyz prodce zabrzdim, tak mi problikne ta kontrolka.

Je nejaka pomoc ?

Diky.

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2005 07:53

No podle tech chyb a toho co pises by to mohla byt nekde spatna kostra. Zkontroluj vsechny kostrici body, hlavne od motoru na kastli, mel by tam byt tlusty medeny pasek z prevodovky na karoserii zhruba v miste pod baterkou. Teda doufam ze C20XE ho tam ma....
Jeste koukni na kabelaz jestli Te nahodou nenavstivila treba kuna, nebo podobny zvire ktery miluje izolaci z kabelu..:-)

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: tomáš (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2005 15:23

12 je výpis diagnózi, 15 - snímač teplotycladící kapaliny - příliš vysoké napětí, 31 - induktivní impulsní čidlo - chybí signál o počtu otáček, 93 - hallovo čidlo - příliš nízké napětí

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2005 20:05

To tomáš : No to si snad Greg precet na tech odkazech, ne??
Proto jsem psal o ukostreni, protoze je divny ze by byly spatny dve cidla, resp. logicky proc je na nich nizky napeti??
31 - induktivní impulsní čidlo - chybí signál o počtu otáček - to je samozrejmy ze to bude hlasit kdyz se motor netoci...
Protoze kdyby tohle cidlo bylo v pr*eli, tak by to sakra rychle poznal.

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Greg (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2005 13:18

Jasne, ty chyby jsem si zjistil.

Stando, zjistil jsem asi dalsi indicie a mam taky nejaky svoje myslenky. Zkusim ti je popsat, treba te neco napadne.

Kdyz je auto studeny, chyba se hlasi skoro porad. Jak se zahreje, je min casta a kdyz ho necham zahrat az do sahary, tak uz se objevuje jen zridka (ostrejsi rozjezd, prudsi brzdeni, couvani)

Tak me napadlo, ze by mohlo bejt v hajzlu cidlo, ze si dela, co chce, podle toho, jak je zahratej ten rezistor uvnitr cidla.

Zkousel jsem ho promerit tim ohmmetrem, jak radi na strankach a je fakt, ze obcas se odpor vysplha hodne nahoru a asi hlasi pocitaci, ze motor je strasne studenej.

Navic kdyby se to nekde kostrilo cestou k cidlu, tak prece ve chvili, kdy by se prerusila dodavka proudu do cidla, tak by neukazoval nic budik - nebo jo ?

Dneska zkusim prodlouzit kabel do cidla na kamosovo Calibre a uvidime, jestli je to v cidlu nebo v kabelech.

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2005 13:30

Tohle jsou platny hodnoty pro starsi motory, ale u tebe to nebude o moc jiny.

Hodnoty pro čidlo teploty motoru
- pro 1,4 1,6 a 1,8 Multec :

0°C - 4,8-6,6kOhm,
+20°C - 2,2-2,8kOhm,
+40°C - 1,0-1,4kOhm,
+80°C 270-380 Ohm

- pro 2,0 Motronic
napajeci napeti 5V
odpor 2000-3000 ohmu pri 20°C
odpor 200-300 ohmu pri 90°C

Kazdopadne zkus to cidlo vymenit a uvidis jestli se to zlepsi...

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Greg (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2005 13:36

Jasne, diky.

Jeste jsem chtel rict, ze jsem meril napeti na konektoru toho cidla pri vypnutym motoru a ukazalo mi to hodnotu cca 10 V }kostril jsem to rovnou na minus polu baterky).

Neni to chyba, kdyz rikas, ze by melo bejt okolo 5V ?

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2005 13:46

No asi to chyba je, kdyz ji hlasi i ridici jednotka, ale vzhledem k tomu ze cidlo je pripojeny jednim koncem na kostru a druhym primo do ECU, nic s tim neudelas. Proto me taky napadlo to ukostreni. Ale neni vylouceny ze je problem i v samotny cidle (termistoru)

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: kirko (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2005 20:56

Ja som mal ten istý problém. Tak som na kamošovom aute pri 90C nameral 270 ohmov. Tak ten istý odpor som dal namiesto toho čidla a skúšal som jazdit. Fungovalo to bez hlásenia chyby tak som si bol istý ,že je to to čidlo. Dodnes tam mám odpor namiesto čidla. Má to len jednu chybu. Start na druhý krát ale potom to už ide O.K. No musím to vymenit čím skor. Studené noci sú blízsko.

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 04.08.2005 05:15

To kirko : Ano, tohle je taky reseni, ale jak rikas, studene noci se blizi a vzhledem k tomu ze podle tohodle cidla funguje jakysi "automaticky sytic" je vhodne ho mit v poradku. :-)

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Greg (IP zapsáno)
Datum: 04.08.2005 08:29

Vcera jsem vzal kamosovo Calibru a meril a meril.
Napeti na tom konektoru ma taky 10V, odpor na cidle ma taky stejnej, ale jemu funguje.

Tak jsem protahnul muj konektor k jeho cidlu a nastartoval - furt chyba.
Udelal jsem opak - protahnul jeho konektor k mymu cidlu a on nastartoval - zadna chyba (v jeho aute).

Myslel jsem , ze vyletim z kuze.

Az jsem si vsimnul, ze vedle cidla je takova zasuvka s dvema kabelama. Vytahnu ji a jeden z dratu byl utrzenej a jen lehounce se dotykal.

Dneska to dam do kupy a uvidime, jestli to bylo ono.

Re: Lambda C20XE a jeji chyby
Autor: Greg (IP zapsáno)
Datum: 05.08.2005 08:31

Uz to slape !!

Diky za pomoc.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  ********  ********   *******   **     ** 
 ***   **     **     **        **     **  ***   *** 
 ****  **     **     **               **  **** **** 
 ** ** **     **     ******     *******   ** *** ** 
 **  ****     **     **               **  **     ** 
 **   ***     **     **        **     **  **     ** 
 **    **     **     ********   *******   **     ** 
Powered by Phorum.