Velkej problém !!!
Autor: Jokin (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 09:52 Ahoj. Mám Astru r.v.99 s motorem X16XEL. Problém je ten, že to auto nejede Při pokusu o nastartování sice startér motorem otáčí, ale nechytne. Zapalovací svíčky jiskru "dávaj", palivové čerpadlo běží, měřil jsem snímače otáček motoru + vačky , vstřikovací ventily, MAF senzor, snímač škrtící klapky a motorek volnoběhu - vše OK. Divné mi přijde jen to, že se palivové čerpadlo rozeběhne až při spouštění motoru a ne při přivedení napětí na svorku 15 ( klíček v polotze II). Když si nechám vyblikat fault kódy tak nevím jestli je odečítám správným způsobem. ( co znamená 10 bliknutí ? ). Děkuju za zaždou radu. Re: Velkej problém !!!
Autor: Aligator (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 10:08 cis, tak to nevim čím by to mohlo bejt možna vadný teplotní čidlo, tu zavadu co si vyblikal ti snad poradí někdo jinej o tom nic nevim. Jen mě napadlo, třeba to není tvuj problem, ale znamýmu se stalo, že mu to přestalo jet a on na mě prej řidíci jednotka, když sem přišel k autu vše se zdalo ok, až na jednu věc že když startoval, tak motor byl takvej divnej na ten starter, ha odkryl sem kryt rozvodáku ejhle prasklej rozvodovej řemen. Re: Velkej problém !!!
Autor: Aligator (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 10:11 jo a pro jistotu jestli budeš kontrolovat ten rozvodak a bude good, nevim skoukl bych i jestli je dobře nastavenej, někdy se stane že přeskočí. Re: Velkej problém !!!
Autor: sepavel (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 12:28 -> Jokin 10 bliknutí znamená kód 0. Re: Velkej problém !!!
Autor: Petr F (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 13:32 Ty senzory jsi měřil čím?? Dává to čerpadlo správnej tlak? Je normální u těchto motorů že se rozbehne až při otáčkách kliky. Odkud seš?? Re: Velkej problém !!!
Autor: Jokin (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 13:54 Petr_F: Všechny čidla jsem měřil multimetrem a čidlo otáček ( pracuje asi na hallově efektu - multimetrem to ukazuje nesmysly) osciloskopem. Tlak paliva jsem měřio od oka Ucpal jsem přívod od čerpadla a sepnul relátko a hrozně to sříkalo. Zapoměl jsem napsat, že se při startování neotvírají vstřikovací ventily. Ještě jeden poznatek. Při vyblikání fault code je první chyba xxxxxx-xxxxxxxxxx-xxxx (604) podle manuálu je to chyba kontrolního součtu RAM/ROM - mám to správně ??? - Jičín - Re: Velkej problém !!!
Autor: Petr F (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 19:35 Vidím, že pán je odborník, máš to správně, jak jsi zjistil ty ventily? multákem nebo osc? Re: Velkej problém !!!
Autor: mirda x20xev (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 22:00 Zdar! nejsi jedinej komu se to stalo! Já dnes turoval auta cca hodinu a stejně nic. To jsem dával obě teplot. čidla protože to psalo kod 15 a nic ! Ted Ecu píše že je vše ok! A nikdo nic neví kde je zrada,asi fakt Říd. jednotka. P.S. Když je nad nulou tak jsem to nějak vždy nastartoval. Mirda X20XEV Astra 95 Re: Velkej problém !!!
Autor: Jokin (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2006 09:16 Ty ventily jsem měřil miltimetrem. Každej vykazoval +- 2ohm. Při připojení napětí cvakaj jak oživot. V pondělí budu mít sehnanou ECU z jinýho auta tak se uvidí co to bude dělat. Snad to bude OK. Jen nevim co s IMMO. Nebude to po mě chtit nejakej login jakou VW ??? Re: Velkej problém !!!
Autor: mirda x20xev (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2006 13:51 Jokin! Dej vědět jak si dopadl s výsledkem nové ecu! Taky nevím co a jak mám taky imobiliser. Re: Velkej problém !!!
Autor: Petr F (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2006 18:20 No záleží jakej tam máš IMMO, pokud je součástí jednotky motoru a není deaktivovanej, tak máš smůlu. Jak teda víš, že neotvíraj ventily, když cvakaj??? Re: Velkej problém !!!
Autor: Jokin (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 11:50 Zdravím všechny zůčastněné. S potěšením oznamuji, že vše fungeje tak jak má. Pomohla výměnu ECU. Kdyby měl někdo pronlém s IMMO tak se můžu podělit o poznatky. System jakym funguje je opravdu zajímavej :-). Re: Velkej problém !!!
Autor: Aligator (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 12:18 hlavně že ti to maka, a že ECU? na r.v. 99 to je smula no nenadělaš nic. CIS Re: Velkej problém !!!
Autor: mirda x20xev (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2006 18:18 Noo. Hoď sem nějakou příhodu! Re: Velkej problém !!!
Autor: Jokin (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2006 09:09 Omlouvám se za zdržení, ale mám moc práce. Tak tedy k funkci IMMO. Snímač umístěný na spínačce, který ověřuje korektnost transpondéru v klíči je spojený po datodé sběrnici k ECU motoru. IMMO i ECU má svůj kód a při každém otočení klíčku do polohy II ověřuje ECU kód IMMO a naopak a po té ověřuje IMMO kód klíčku. Když se stane, že se přeruší datové vedení od ECU k IMMO nebo vymění jednotka aniž by se "naučily" kódy a zahájí se ověřovací procedura, tak to může vést k poškození jedné z komponent. Takže POZOR!!! V Opelu provádějí výměnu IMMO tak, že musí z ECU na diagnostice nejprve odstranit kód IMMO a pak obráceně. Z IMMO odstranit kód ECU a pak vše znovu "naučit" s novou jednotkou. Když je poškozená ECU (můj případ), nebo IMMO (nekomunikují s PC) tak nezbývá nic jiného než vyměnit obě věci za nové za lidovou cenu 32 tis. Kč :-). Re: Velkej problém !!!
Autor: mirda (IP zapsáno)
Datum: 21.01.2006 16:55 To Jokin. Prosím Tě podle čeho poznám, že ecu je pro muj motor. dle simtec 56.2 , nebo nějakého kodu. A co když nová řj.nemá v sobě data o klimě a já ji mám v autě? Díky Přílohy: Foto detail Ecu.jpg (66.2KB) |