www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Velkej problém !!!
Autor: Jokin (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 09:52

Ahoj. Mám Astru r.v.99 s motorem X16XEL. Problém je ten, že to auto nejede sad smiley Při pokusu o nastartování sice startér motorem otáčí, ale nechytne. Zapalovací svíčky jiskru "dávaj", palivové čerpadlo běží,
měřil jsem snímače otáček motoru + vačky , vstřikovací ventily, MAF senzor,
snímač škrtící klapky a motorek volnoběhu - vše OK.
Divné mi přijde jen to, že se palivové čerpadlo rozeběhne až při spouštění motoru a ne při přivedení napětí na svorku 15 ( klíček v polotze II).
Když si nechám vyblikat fault kódy tak nevím jestli je odečítám správným způsobem. ( co znamená 10 bliknutí ? ).
Děkuju za zaždou radu.

Re: Velkej problém !!!
Autor: Aligator (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 10:08

cis, tak to nevim čím by to mohlo bejt možna vadný teplotní čidlo, tu zavadu co si vyblikal ti snad poradí někdo jinej o tom nic nevim.
Jen mě napadlo, třeba to není tvuj problem, ale znamýmu se stalo, že mu to přestalo jet a on na mě prej řidíci jednotka, když sem přišel k autu vše se zdalo ok, až na jednu věc že když startoval, tak motor byl takvej divnej na ten starter, ha odkryl sem kryt rozvodáku ejhle prasklej rozvodovej řemen.

Re: Velkej problém !!!
Autor: Aligator (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 10:11

jo a pro jistotu jestli budeš kontrolovat ten rozvodak a bude good, nevim skoukl bych i jestli je dobře nastavenej, někdy se stane že přeskočí.

Re: Velkej problém !!!
Autor: sepavel (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 12:28

-> Jokin
10 bliknutí znamená kód 0.

Re: Velkej problém !!!
Autor: Petr F (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 13:32

Ty senzory jsi měřil čím??
Dává to čerpadlo správnej tlak? Je normální u těchto motorů že se rozbehne až při otáčkách kliky. Odkud seš??

Re: Velkej problém !!!
Autor: Jokin (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 13:54

Petr_F: Všechny čidla jsem měřil multimetrem a čidlo otáček ( pracuje asi na hallově efektu - multimetrem to ukazuje nesmysly) osciloskopem.
Tlak paliva jsem měřio od oka smiling smiley Ucpal jsem přívod od čerpadla a sepnul relátko a hrozně to sříkalo. Zapoměl jsem napsat, že se při startování neotvírají vstřikovací ventily.
Ještě jeden poznatek. Při vyblikání fault code je první chyba
xxxxxx-xxxxxxxxxx-xxxx (604) podle manuálu je to chyba kontrolního součtu RAM/ROM - mám to správně ???

- Jičín -

Re: Velkej problém !!!
Autor: Petr F (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 19:35

Vidím, že pán je odborník, máš to správně, jak jsi zjistil ty ventily? multákem nebo osc?

Re: Velkej problém !!!
Autor: mirda x20xev (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2006 22:00

Zdar! nejsi jedinej komu se to stalo! Já dnes turoval auta cca hodinu a stejně nic. To jsem dával obě teplot. čidla protože to psalo kod 15 a nic ! Ted Ecu píše že je vše ok! A nikdo nic neví kde je zrada,asi fakt Říd. jednotka. P.S. Když je nad nulou tak jsem to nějak vždy nastartoval. Mirda X20XEV Astra 95

Re: Velkej problém !!!
Autor: Jokin (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2006 09:16

Ty ventily jsem měřil miltimetrem. Každej vykazoval +- 2ohm.
Při připojení napětí cvakaj jak oživot.
V pondělí budu mít sehnanou ECU z jinýho auta tak se uvidí co to bude dělat. Snad to bude OK. Jen nevim co s IMMO. Nebude to po mě chtit
nejakej login jakou VW ???

Re: Velkej problém !!!
Autor: mirda x20xev (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2006 13:51

Jokin! Dej vědět jak si dopadl s výsledkem nové ecu! Taky nevím co a jak mám taky imobiliser.

Re: Velkej problém !!!
Autor: Petr F (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2006 18:20

No záleží jakej tam máš IMMO, pokud je součástí jednotky motoru a není deaktivovanej, tak máš smůlu.
Jak teda víš, že neotvíraj ventily, když cvakaj???

Re: Velkej problém !!!
Autor: Jokin (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 11:50

Zdravím všechny zůčastněné. S potěšením oznamuji, že vše fungeje tak jak má. Pomohla výměnu ECU. Kdyby měl někdo pronlém s IMMO tak se můžu podělit o poznatky. System jakym funguje je opravdu zajímavej :-).

Re: Velkej problém !!!
Autor: Aligator (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 12:18

hlavně že ti to maka, a že ECU? na r.v. 99 to je smula no nenadělaš nic. CIS

Re: Velkej problém !!!
Autor: Petr F (IP zapsáno)
Datum: 18.01.2006 19:36

Tak se poděl :-)

Re: Velkej problém !!!
Autor: mirda x20xev (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2006 18:18

Noo. Hoď sem nějakou příhodu!

Re: Velkej problém !!!
Autor: Jokin (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2006 09:09

Omlouvám se za zdržení, ale mám moc práce.
Tak tedy k funkci IMMO. Snímač umístěný na spínačce, který ověřuje korektnost transpondéru v klíči je spojený po datodé sběrnici k ECU motoru.
IMMO i ECU má svůj kód a při každém otočení klíčku do polohy II ověřuje
ECU kód IMMO a naopak a po té ověřuje IMMO kód klíčku. Když se stane, že se přeruší datové vedení od ECU k IMMO nebo vymění jednotka aniž by se "naučily" kódy a zahájí se ověřovací procedura, tak to může vést k poškození jedné z komponent. Takže POZOR!!!

V Opelu provádějí výměnu IMMO tak, že musí z ECU na diagnostice nejprve
odstranit kód IMMO a pak obráceně. Z IMMO odstranit kód ECU a pak vše znovu "naučit" s novou jednotkou. Když je poškozená ECU (můj případ), nebo IMMO (nekomunikují s PC) tak nezbývá nic jiného než vyměnit obě věci za nové
za lidovou cenu 32 tis. Kč :-).

Re: Velkej problém !!!
Autor: mirda (IP zapsáno)
Datum: 21.01.2006 16:55

To Jokin. Prosím Tě podle čeho poznám, že ecu je pro muj motor. dle simtec 56.2 , nebo nějakého kodu. A co když nová řj.nemá v sobě data o klimě a já ji mám v autě? Díky

Přílohy: Foto detail Ecu.jpg (66.2KB)  


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **     **  ********   **    **  ********  
 **     **   **   **   **     **  **   **   **     ** 
 **     **    ** **    **     **  **  **    **     ** 
 ********      ***     **     **  *****     **     ** 
 **           ** **    **     **  **  **    **     ** 
 **          **   **   **     **  **   **   **     ** 
 **         **     **  ********   **    **  ********  
Powered by Phorum.