www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Výpadek napětí,vadný kontakt ???
Autor: mipo (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2006 19:43

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, zda se někomu nestalo něco podobného.Dnes ráno se mi asi po 10 minutách jízdy do práce stalo, že ztichlo rádio, kouknu na palubovku a ručička palivoměru i ukazatel teploty najednou úplně dole.Jinak auto jelo.Když jsem vystoupil z auta, nefungoval centrál.Odpoledne jsem přišel k autu a už jsem normálně odemkl centrálem, nastartoval a vše OK.Až asi po 5 min. jízdy stejný problém, navíc jsem si všiml, že nešly ani směrovky.Po dalších cca 3 min. budíky opět naskočily a šly i směrovky. Nevíte v čem je problém, nějaké relé nebo vadný kontakt ?
Díky za radu

Opel Vectra , C16NZ

Re: Výpadek napětí,vadný kontakt ???
Autor: RBr (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2006 10:46

Neznám zrovna vectry, ale podle toho, jak to piposuješ, bych to na 99 % tipoval na nedokonalý kontakt kabelu, který ti ukostřuje palubovku.

Ale kde ho najdeš přesně, neporadím (já mám O-cool smiley. Mohlo by to být pod palubovkou (žádná legrace) nebo vedle na sloupku....

Každopádně bych se vydal cestou najít ukostření palubovky a zkontrolovat jej.

Re: Výpadek napětí,vadný kontakt ???
Autor: mipo (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2006 16:51

Tak dnes ráno opět to samé, nastartoval jsem v pohodě a po 5 minutách ručky dolů, rádio přestalo hrát a navíc začala problikávat kontrolka motoru.Odpoledne cestou z práce to samé.Několik metrů od domu (naštěstí) vyplivl motor úplně.
Když jsem zkusil znovu nastartovat, baterie už byla úplně vybitá, po otočení klíčku nesvítily už ani kontrolky.Nastartoval jsem tedy přes kabely a šel změřit napětí.Tady jsem zjistil, že se baterie nedobíjí.Poklepal jsem na alternátor a dobíjení se rozběhlo.Vypadá tedy zřejmě na špatné uhlíky, proto zřejmě ten nepravidelný pokles napětí.


Re: Výpadek napětí,vadný kontakt ???
Autor: Gallo (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2006 21:25

Já měl něco podobného, přesně ty samé příznaky. Taky jsem myslel že to je vadný alternátor, dokonce jsem jej vyměnil. Protože se problémy opakovali, šel jsem po elektrice a bylo to kablíkem buzení altíku. Byl uklepaný hned u alternátoru a držel na izolační bužírce, takže na první pohled nebylo nic znát. Trocha cínu a je po problému...

Re: Výpadek napětí,vadný kontakt ???
Autor: Pavel J (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2006 16:32

Ten utrženej kablík od buzení se pozná podle toho že nesvítí kontrolKa DOBÍJENÍ VŮBEC.
C16NZ r.v.90

Re: Výpadek napětí,vadný kontakt ???
Autor: mipo (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2006 18:27

Aha, tak proto mi bylo divný, že kontrolka nabíjení nesvítila, když to nedobíjelo.Kablík od buzení se zdál u očka nalomený, tak možná proto.Nicméně když už jsem se v tom vrtal, rozebral jsem i alternátor a u jednoho z uhlíků visel ten přívodní kablík na vlásku, takže se možná sešly dvě závady najednou.Vyměnil jsem uhlíky a opravil kablík od buzení, tak snad to bude dělat dobrotu.

Re: Výpadek napětí,vadný kontakt ???
Autor: paranMax (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2006 19:41

mam takový dotaz ohledně toho alternátoru.alter použity na mém autě má 2 kabely jeden tlustý k baterce a druhý tenký do palubky nebo tam kdesi.a ptám se všechna řídíci elektronika je v alternátoru??myslím relé a stabilizátor??je jasné že jedním drátem to regulovat nejde.ten je napojen přímo na kontrolku že jo

Re: Výpadek napětí,vadný kontakt ???
Autor: mipo (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2006 17:18

Včera jsem měl alternátor rozebraný. Já mám na Vectře - motor C16NZ - alternátor firmy Delco-Remy a dioda s regulátorem jsou uvnitř.Měl jsem špatný uhlíky a k těm je přístup také pouze po rozebrání.Ten kablík od buzení vede ke kontrolce dobíjení.V knížce Jak na to píšou, že u alternátoru od BOSCHe, se dá regulátor i s uhlíkama vyndat samostatně bez rozebrání.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  ******    ******    ********    *******    ******   
 **    **  **    **   **     **  **     **  **    **  
 **        **         **     **         **  **        
 **        **   ****  ********    *******   **   **** 
 **        **    **   **                **  **    **  
 **    **  **    **   **         **     **  **    **  
  ******    ******    **          *******    ******   
Powered by Phorum.