www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
alternátor-lopatky chlazení
Autor: Renek (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2006 16:32

Zdarec chlapi. Mám malý problém, skřípe mi alternátor. Ale vím čím to je, nechci se pouštět do nějaké předčasné opravy,dokud mi někdo trochu neporadí. Posou vá se mi celá oska a když mám volnoběh tak to je slyšet dost hlasitě. Dřou ty lopatky chlazení o alternátor a vydavá to příšerný zvuk. Nemám tam dát nějakou podložku a tím se vymezí vůle? Určitě by to přestalo, ale nevím jestli bych to nějak nezdupal? DÍKES ZA RADY!


Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2006 18:37

A co takhle dát nové ložiska ? :-)

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: Renek (IP zapsáno)
Datum: 07.08.2006 02:31

Pokusím se,ale kde ty ložiska seženu?

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: paša (IP zapsáno)
Datum: 07.08.2006 08:11

V predajni ložisiek

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 07.08.2006 17:04

Měl jsem stejný problém. Mám alternátor Delco Remy. Vyměnil jsem kuličkové ložisko u řemenice, bylo tam nějaké běžné, a je po problému. Snažil jsem se sehnat a vyměnit i to jehlové na konci ( viz příloha ), ale to je nějaký atyp a nemá ho už ani autorizovaný servis.

Přílohy: (16.4KB)  
Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 09.08.2006 12:51

většinou stačí vyměnit jen to ložisko u řemenice, stojí pár korun v prodejně ložisek, rozměr z hlavy nevím, ale je to naprosto běžný sortiment

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: NOVON (IP zapsáno)
Datum: 10.08.2006 16:05

Mám taky v altíku ložiska v háji,nevíte jaké čísla tam přesně patří??Je to alternátor BOSCH 55Ah,jednoduchý klínový řemen.Kadett 1.6 DÍKY

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: aznoH (IP zapsáno)
Datum: 11.08.2006 17:01

2 Renek: Nenapsal jsi kde je ta vule, jestli je to mimo osu nebo ti beha v ni. Me se stalo ze to po bouracce dostalo vuli podel osy, taky jsem ho rozebral a koukal kam dam tu podlozku, ale nakonec jsem do nej opatrne dal par ran a bylo po problemu, protoze byla posunuta ta zarazka. Nemusel jsem ho nakonec ani rozebirat.

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 11.08.2006 17:41

Tak musel jsi ho rozebírat, nebo nemusel???Přečti si to po sobě :-)

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2009 01:06

Hledám ve fórech, tak tohle tomu bude snad nejblíž:

Nemám tušení, kde to drhne, lopatky chlazení si nedovedu moc dobře představit, jak by drhly, na ložiska to nevypadá – žádná vůle tam znatelná není, spíš mi to přijde, jako když zadrhává rotor o stator.

Vyndal jsem altík, nejdřív jsem skoro ani nepohul řemenicí, pak jsem to rozhýbal, ale zkrátka v té původní poloze zadrhává, a když ho otočím obráceně, něž byl, tak se točí hladce. I když dám osu do svislé polohy, tak se taky točí hladce.

Člověk vy řekl, že to budou vyčvachtaná ložiska a že v té jedné (normální) poloze zkrátka ten rotor spadne trochu dolů vlivem gravitace a drhne, ale fakt v těch ložiskách necítím nějakou vůli.

Je možné, že mi tam natekla voda, jak mi praskla ta hadice u reduktoru LPG, co ho mám rovnou nad alternátorem.

Napsáno je na něm:

70 BOSCH
0 123 110 005
RQ GC -> 14V 70A
Made in Spain
90 389 247
970

Problém je, že ta matka na řemenici je už tak zazrzlá, že ji ani nepovolím.
Zkoušel jsem tu řemenici chytit řetězovým povolovákem na olejové filtry, ale nic.
Mám problém povolit i ty čtyři šrouby na křížový šroubovák po obvodě.

Tak nevim, jestli je to už na vyhození nebo co s tím.

Ještě mě v zoufalství napadlo, zkusit ho tam upevnit nějak obráceně, když v té poloze se točí v pohodě, no ale to se mi asi těžko podaří.

Setkal se už někdo s něčím takovým?

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2009 10:25

Tak co se týče rozdělání altíku nastříkat šrouby DVčkem nebo brzdovkou nechat působit a pak povolit - určo to půjde.

pak oddělat modul s uhlíky (70kč oba dva v servise) rozdělat altík (tělo se skládá s přední hliníkové části se statoru a ze zadní hliníkové části - ty jsou do sebe vlisovány a jdou od sebe za použití trošku hrubší síly rozdělat!!) pak ti z altíku zbude jen přední část hliníkového krytu se statorem. Aby jsi rodělal i tu muíš ten stator opatrně upnout do svěráku a odšroubovat ten velký šroub co drží řemeni.ci -ta se pak rozpadne na dvě části a vše můžeš rozdělat

řemeni.ce na aukru jsem našel chlapa co je prodává (300 i s poštou)
ložisko 70kč + 50kč jehličkové zadní.


Za takovou procedůru si v servise na el berou 1500kč! když si uvědomíme že s vybavením je tohle za 1h hotové a ND díly nás stojí cca 190kč cca tak....

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2009 11:22

Myslel jsi, že do svěráku upnu asi opatrně rotor, a ne stator, ne?

Jinak v EPC mi trochu mate, že pro motor X14NZ je uvedený altík Bosch 12V,
zatímco já mám na štítku 14 V. No dejme tomu, že se tím nebudu vzrušovat a že je to on.

Jenže pak v EPC jsou u předního ložiska uvedený dvě varianty:

OPEL 90512010 BO 1120905502 248 Kč vč. DPH
OPEL 90540404 BO 1120905518 303 Kč vč. DPH

Tak které z nich?

Zadní je jen jedno:
OPEL 90540406 BO 1120905518 303 Kč vč. DPH

Tak to jsem hledal podle OPEL OEM kódů u AutoKelly.
A hele, co uvádí Opel jako přední a zadní, 90540404 a 90540406,
to mi u Kelly vjede oboje jako zadní BO 1120905518.
Mají v tom pěkný bordel.

A podle EPC: 90540406 odpovídá BOSCH 1120905525. Ale to jsem u Kelly nenašel. No každopádně ty ceny jsou trochu jinde, takže hladám "ložisko" na aukro.cz, jsou tam ložiska do kol a nevímčeho, ale chlapa s ložiskama do altiku jsem neobjevil.

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2009 11:53

Kychot:
Člověče, ty jseš docela problematik smiling bouncing smiley...
Normálně ty ložiska vyndej z alternátoru - zrovna Bosch používá ložiska z řady DIN reps. ČSN - takže není problém je koupit!
Na vnějším kroužku ložiska je číslo např 6204, 6006 apod. popř. si ho normálně změř šuplérou (vnitřní průměr, vnější průměr a tloušťka)...pak naťukej:

[www.dimensor.cz]

A zadej si tam ty tvoje rozměry a ono ti to vyplivne jestli ho mají a za kolik.
A když ho budeš kupovat, dej tam ložisko zadeklované plechem!

Proč ve všem hned hledat nějaký problémwinking smiley?

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2009 19:37

jasně do svěráku rotor!! jsem se upsal omlouvám se smileys with beer

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2009 00:18

No jo, možná není problém je koupit, ale je problém je vyndat. Tak jsem asi hodinu rozlouskával ty půlky od sebe pomocí pěti šroubováků a jednoho kladiva za mohutného podlejvání WD-40 a najednou koukám, v tý půlce u řemeni.ce mi zůstal nejen rotor, ale i stator, a ty dráty od vinutí se mi všechny vytáhly z toho bloku diod. Statorový plechy zazrzlý v tý hliníkový skořápce, tak to fakt nechápu, jak ten stator vytáhnout z tý půlky, co je u té řemeni.ce, ve které je zřejmě zazrzlý ještě víc fest.

A měnit jen tohle jedno mi přijde nanic, když k tomu u té řemeni.ce se nedostanu, tu matku u té řemeni.ce prostě nepovolim, den jsem to stříkal WD-40 a nic, je to zazrzlý jak sviňa, a tu řem.eni.ci do ničeho tak fest neupnu, abych ji neponičil, a rotor taky nikam nechytnu, když mi vězí v tom statoru.

No ale koukal jsem , že ta ložiska zase až tolik moc volná nejsou, to u řemeni.ce kupodivu drží ještě víc, než to u kartáčků, to u kartáčků je malinko volnější, ale spíš v axiálním směru než v radiálním.

No ale připadlo mi, že to ložisko u kartáčků je spíš trochu volnější v tom umělohmotným pouzdýrku, co je vložený v tom domečku, tak jsem vzal žiletku, rozlomil ji napůl, ty poloviny přes sebe přeložil, aby se způlky překrývaly, vložil jsem je do spodní půlky toho domečku, a pak jsem tam teprve narval ten umělohmotný kroužek, a do něj zpátky hřídel s ložiskem a rotor se vesele točí teď už ve všech polohách, ani nikde nedře.

(Mám ten alternátor, co má dvě vrtule vevnitř, na obou koncích, ne tu jednu venku u řemeni.ce, jak je namalovaý v Etzoldovi.)



Upraveno 5 krát. Naposledy upravil Kychot (01.11.2009 00:22)

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2009 05:43

a na tohle jsi se koukal???? Já ho rozdělával před cca 2 lety
[www.opelastra.cz]

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2009 22:59

Kychot:
Podle toho, co čtu mi přijde, že jsi dneska s velkým úspěchem ten altík zprcal smileys with beer...
Bez toho, aniž bys povolil tu matku u řemeni.ce ten altík nerozebereš, natož vyměnil to ložisko - jde totiž o to sundat jenom to čelní víko resp. srazit čelní ložisko z hřídele rotoru - takhle jsi to vyndal i s kořenema...

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 02.11.2009 10:21

No jenže jak povolit tu zarezlou matku na té řemenici? Jak píše Gizmo_CZ nahoře, tak právě, abys ji vůbec povolil, tak radí upnout rotor do svěráku, a jak ho asi upneš, když předtím ten altík nerozpůlíš?

No že jsem ho vyndal i s kořenama dle mého názoru nebylo tím, že by tam byla ta řemeni.ce, za tou řemeni.cí by měl přeci jít rotor a ne stator! To, že šel i stator, bylo tím, že prostě byl v té půlce co je blíž u řemeni.ce tak zazrzlej, takže se vyrval z té půlky na straně uhlíků, kde měl teoreticky zůstat, či ne?

Re: alternátor-lopatky chlazení
Autor: jožin (IP zapsáno)
Datum: 06.11.2009 19:04

Já měl na Delco Remi řemenici nalepenou a musel, jsem jí nahřát autogenem. Možná by stečila PB pájka. I tak šla povolit dost těžko



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  **     **  **     **  **     **  ******** 
 **   **   **     **  **     **  **     **     **    
 **  **    **     **  **     **  **     **     **    
 *****     *********  *********  **     **     **    
 **  **    **     **  **     **   **   **      **    
 **   **   **     **  **     **    ** **       **    
 **    **  **     **  **     **     ***        **    
Powered by Phorum.