www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Na co je který pin?
Autor: mirek (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2006 11:51

Zdravím,chtěl bych se zeptat,na co je který pin na diagnostickém konektoru?Našel jsem pouze A+B je paměť závad a A+K je ABS.Ale co ostatní?Předem díky.

Re: Na co je který pin?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2006 11:59

A hnědá kostra (zem)
B hnědá/žlutá ECU - řídící jednotka
C hnědá/černá automatická převodovka
D hnědá/červená palubní počítač
E hnědá/modrá
F červená +12V
G hnědá/bílá obousměrná linka na data
H hnědá/modrá alarm
J hnědá/šedá 4x4 nebo TC
K šedá ABS

Re: Na co je který pin?
Autor: sr71 (IP zapsáno)
Datum: 07.10.2006 21:04

a jak to je u 16-pinového ALDL konektoru? - když jsem porovnal konektor co mám v autě s popisem zde na webu - viz příloha, tak některé kontakty nejsou osazené, lze přes tento konektor diagnostikovat ABS?

Astra F
X16SZR 1997

Přílohy: (88.1KB)  
automatická převodovka
Autor: Scorp (IP zapsáno)
Datum: 02.10.2006 20:59

Zdravím Opláky.
Mohl by mi někdo poradit, co všechno může signalizovat žlutá kontrolka "ozubeného kolečka" v souvislosti s automatickou převodovkou. V mém manuálu pouze stojí najít co nejdříve autorizovaný servis, což jsem také udělal. Bohužel mám Vectru 2.0 "A" z roku 1992 a v mě blízko dostupných servizech údajně nemají na "Áčka" potřebné diagnostické programy. S blikáním se totiž stane to, že při jízdě je převodovka jakoby bržděna - jde ztuha a auto nejede optimálně. Lze to obejít ale tím, že po velmi krátké chvíli po prvním raním rozjezdu zastavím, vypnu motor a hned znovu nastartuji. Po startu obvykle řazení funguje dobře a kontrolka již nebliká. Odpoledne, jedu-li už z práce, tento problém už není. Mám pocit, že to souvisí trochu s teplotou převodovky, ale proč ráno to lze ještě za studena "obelstít". Zkrátka může mi někdo poradit, kde mám hledat chybu, když odborníci v mém okolí selhávají? Rady jako první starty dělat až odpoledne už tady byly, díky tedy za opravdu ty rozmnější a přeji všem hodně bezporuchových kilometrů.

Re: automatická převodovka
Autor: mart (IP zapsáno)
Datum: 02.10.2006 21:36

zdravim,já měl asi tři roky c xantii v automatu a takovej problém neměl,no můžu se jen domnívat,že to může bejt,na výměnu oleje,nebo v tom horším případě přidřený lamely v převodovce,no co jinýho fakt nevim,taky nevim jestli tu někdo skušenosti s timhle bude mít,spíš bych zkusil nějaké stránky kde se věnují aut.převodovkám,rád bych pomohl,bohužel.přeju at je to prkotina.

Re: automatická převodovka
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2006 20:24

Tak bych zkusil diagnostiku doma, když si s tím v servisu nevědí rady.

Automatic gearbox. Short pins A and C on the diag plug

17 Solenoid 1-2/3-4 (Voltage Low)
21 Throttle Position Sensor (Voltage High)
22 Throttle Position Sensor (Voltage Low)
23 Coolant Temperature Switch (Voltage High)
25 Solenoid 1-2/3-4 (Voltage High)
26 Solenoid 2-3 (Voltage Low)
27 Connection Solenoid 2-3/Solenoid TCC
28 Solenoid 2-3 (Voltage High)
29 TCC Solenoid (Voltage Low)
31 No Engine RPM Signal
32 Pressure Regulator Solenoid (Voltage Low)
33 Pressure Regulator Solenoid (Current High)
36 TCC Solenoid (Voltage High)
38 No Transmission Input RPM Signal
39 No Transmission Output RPM Signal
41 Gear Error Hydraulic Fault (usually an internal transmission mechanical failure - forward clutch ?)
42 Pressure Regulator Solenoid (Short Circuit)
47 Down Shift Protection
48 Battery (Voltage Low)
49 Battery (Voltage High)
56 Selector Switch (Incorrect Signal)
65 AT Oil Temperature Sensor (Voltage High)
66 AT Oil Temperature Sensor (Voltage Low/High)
67 AT Oil Temperature Sensor (Voltage High)
75 Transmission Switch (Voltage Low)
76 Engine TPS Load (Signal Incorrect)
77 Kickdown Switch (Voltage Low)
78 AT Shift Time (Too Long)

Re: automatická převodovka
Autor: Scorp (IP zapsáno)
Datum: 05.10.2006 04:53

Moc díky za radu, ale těmhle věcem nerozumím. Mohl bys mi to prosím líp vysvětlit? Tedy co kde a jak odečítat a kontrolovat. Třeba to zvládnu. Dík

Re: automatická převodovka
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 05.10.2006 05:42

[www.opelastra.cz]

S tim, ze spojis PINy A a C.

Re: automatická převodovka
Autor: HonzaLT (IP zapsáno)
Datum: 06.10.2006 14:09

Znám.

Mám Astru F 1997, převodovku AF-13.
Když se mi tohleto poprvé stalo, měl jsem to štěstí, že jsem měl v okolí lidi s potřebnou diagnózou a ta zněla... závada ve snímači rychlostního stupně. Nemusí tomu tak být u tebe. Každopádně, pokud se cokoliv s převodovkou stane, tak se sama hodí do servisního režimu. To mmj. znamená, že převodovka NEŘADÍ! Pokud si se snažil rozjet s tím, že ti kontrolka blikala, tak si se rozjížděl na 4. kvalt a buď rád, že vůbec jezdíš. Je o tom zmínka na str. 76 příručky (nouzové dojetí s ručním řazením). Tím, že dojde k vypnutí zapalování, dojde k restartu převodovkového kompjútru a pokud je vše OK (u mne - pokud komp. správně vyhodnotí polohu šaltrpáky) tak je vše v normálu a jede se vesele dál. S dílama ti neporadím, pokud nemáš zbatečné tisíce, tak zapomeň na orig. OPEL. Např. můj snímač (hliníková krabka, uvnitř s jezdcem a kontaktním polem (výrobní cena u rákosníka 20$) stojí coby orig. ND 12.000 českých peněz...

Historka z natáčení (k těm cenám): bo mám kombajn, sháněl jsem do kufru síť, bo vozíme pelichající zběsilé zvíře a dělalo by nám v autě bordel. No, načež jsem zamířil zo AutoTipServisu Jiří Novák (Ústí, Teplice) - členovi sítě prodejců orig. ND a když jsem se dozvěděl, kolik u nich síť stojí, šel jsem do kolen. 7.500 Kč. Podotýkám, že jsou všichni členové tohoto týmu (viz www.opel.cz) v cenovém kartelu a nemá smysl se ptát jinde...



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **      **  **     **  **    **  **    **  ******** 
 **  **  **  ***   ***  **   **   **   **   **       
 **  **  **  **** ****  **  **    **  **    **       
 **  **  **  ** *** **  *****     *****     ******   
 **  **  **  **     **  **  **    **  **    **       
 **  **  **  **     **  **   **   **   **   **       
  ***  ***   **     **  **    **  **    **  **       
Powered by Phorum.