www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Praskání H4
Autor: hosnam (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 05:29

Ahojky kamarádi. Praskají H4 jenom na mém autě nebo je to nemoc všech Oplů. Používal jsem modré 100 ale je to docela finančně náročné tak jem se vrátil k 55/60.(2 žárovky za měsíc) Měřil jsem to a žádná anomálie se nenašla.

Re: Praskání H4
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 06:37

Obyčejné H4 vydrží navěky (více jak 5 let).

Re: Praskání H4
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 06:55

Mam nejaky namodraly +50 procent, uz presne ani nevim jaky a naposled jsem menil nekdy pred dvema rokama.

Re: Praskání H4
Autor: dokturek (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 07:32

ja měl taky nějaky modry od madarske firmy asi dva roky bez problemu pak jsem je vyměnil kvuli novemu zakonu ted tam mam +60% a bez problemusmoking smiley

Re: Praskání H4
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 09:20

Je dobře, že už nedáváš 100W žárovky, vydrží ti teď déle paraboly. Možná to bude dosti hloupě, ale jen pro jistotu. Náhodou si nesáhneš vždycky na baňku té žárovky?

Re: Praskání H4
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 13:39

Používám Astry hodně na práci-něco rozvážím do domu. Režim této jízdy je takový,že hlavní světlomety se přehřívají a žárovky včetně té v obrysovkách jdou jedna za druhou. Je to horší režim jízdy,než ve městě. V zimě je to vždycky lepší. Před Astrami jsem měl na tuto práci dva jiné typy aut a úplně stejný problém. Nesleduji,od kterého výrobce ty žárovky vydrží víc-koupím jich vždycky víc naráz,co momentálně mají a ono je to úplně nastejno.

Re: Praskání H4
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 14:02

2fukin: řekl bych že je to blbost, já jezdím taky většinou pouze krátké vzdálenosti, do 10 km, a žárovky jsem neměnil ani nepamatuju.

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: Praskání H4
Autor: Bull (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 14:15

Čus,
v Astře jsem H4-ky něměnil minimálně rok a půl,resp.nepraskají.Jezdím denně do práce cca 10 km tam a 10 km zpět.

Re: Praskání H4
Autor: tomi (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 17:32

Problem moze byt v elektrike . Preskaju ti banky " sklo " alebo len vlakno.

Re: Praskání H4
Autor: Vojta (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 17:49

Neodpověděls na tu ´´hloupou´´ otázku. Nesahneš si vždy při montáži na tou baňku? Jen kdybys nevěděl, pokud na ni sahneš i čistýma rukama tak si ji zamastíš od kožního mazu a žárovka se samozřejmě přehřívá a její životnost je minimální...

Re: Praskání H4
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 31.10.2006 19:58

Já jsem nemyslel vzdálenost do 10ti kilometrů. Psal jsem,že mám auto na práci,ne na jezdění do práce. Můj režim je tento-nastartuji a během 5ti hodin najedu 110 kilometrů,celou tu dobu motor běží,světla svítí,maximálně 5 cca 3minutových vypnutí. Mimochodem,za tuto dobu cca 250xzastavím,zatáhnu ruční,vystoupím,poté nastoupím,odbrzdím,zařadím a po pár metrech....
Abych nezapomněl,vždycky je to tlumené vlákno.

Re: Praskání H4
Autor: hosnam (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2006 05:52

na baňku nikdy nesahám,vždy praskne jen vlákno tlumených světel, dal jsem obyčejný 60 a uvidím. Alternátor chodí dobře.

Re: Praskání H4
Autor: Ufas (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2006 09:10

A nestaruješ náhodou už se zapnutejma světlama?? vim že je to tak ypřihlouplá otázka, lae přece.... smiling smiley mohlo by to bejt i tim...

Re: Praskání H4
Autor: hosnam (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2006 12:10

to nestartuji a le asi ty 100 žárovky jsou nějaký rozmazlený a prd vydržejí...

Re: Praskání H4
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2006 12:36

Proboha, rozmazleny zarovky, tak to sme tady este vazne nemeli the finger smiley

Re: Praskání H4
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2006 14:19

Ne, 100W žárovky tam prostě nepatřej a přehřívají se. Tedy nejen sebe, ale i parabolu a elektrické vedení.

Re: Praskání H4
Autor: tomi (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2006 16:40

Skontroloval by som na tvojom mieste ci ti to niekde neskratuje " kabel , kontakt "
aj studeny spoj dokaze vytvarat rozne napetove a prudove spicky " ako priklad , mas zoxidovane kontakty , vznikne vecsi odpor , poklesne napatie na kontaktoch a tym padom ti zacne stupat prud , az kym nestupne na urcitu uroven a vlakno zhory "

Prestriekaj kontakty Kontaktolom a po preschnuti WD40 na zakonzervovanie , mozno to pomoze.
Ale aj tak by som skontroloval kable.

Re: Praskání H4
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 01.11.2006 20:43

Promiň, ale takhle Ohmův zákon opravdu nefunguje. Pokud někde v obvodu vznikne přechodový odpor a poklesne napětí vlivem jeho úbytku v odporu, pak klesne i proud. Ale lepší je to říci jinak. Pokud se při stejném napětí zvětší v obvodu odpor, pak se zmenší proud.
Tedy příklad s žárovkou 12V 65W a napětím 12V.
I=P/U , I=65/12 , I=5.42A Tj. proud tekoucí skrze žárovku.
Rž=U/I , Rž=12/5.42 , Rž=2.21ohm Tj. odpor žárovky .
Pokud by se někde v obvodu vytvořil odpor Rp=0.5ohm (Rp,jako přechodový), pak by platilo toto.
R=Rž+Rp , R=2.21+0.5 , R=2.71ohm Tj. odpor obvodu s žárovkou a přechodovým odporem.
Nově tekoucí proud (Iš, jako špatný :-))) v obvodu by tedy byl.
Iš=U/R , Iš=12/2.71 , Iš=4.43A a to je vážně menší proud, než původní I=5.42A že?
Dále ti pak mohu povědět, jaké bude kde napětí.
Už=Iš*Rž , Už=4,43*2,21 , Už=9.79V Tj. napětí na žárovce.
Up=Iš*Rp , Up=4,43*0,5 , Up=2.25V Tj. napětí na přechodovém odporu.
Zkontroluješ to jednoduše. Totiž sečteš ta napětí.
U=Už+Up , U=9,79+2,25 , U=12.04V Ty čtyři setiny jsou dané tím, jak jsem vše zaokrouhloval na dvě desetinná místa.
Víš co z toho plyne?

Re: Praskání H4
Autor: tomi (IP zapsáno)
Datum: 02.11.2006 16:19

Vendys -
Ja som mal skor na mysli rezonancie . Vlakno - indukcnost , Oxidacia a Kontakty - Kondenzator , Prechodovy odpor - Odpor . Bol to iba napad . Nechcel som tu vypisovat podrobnosti .

Re: Praskání H4
Autor: Martin_ (IP zapsáno)
Datum: 02.11.2006 17:04

Kondenzátor ale špičku nevyrobí, ale "požere". To si pleteš s indukčností. Žárovka se chová jako čistě rezistivní prvek s indukčností nula celá nula nic.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  **         **      **  **     **  ********  
 **    **  **    **   **  **  **  **     **  **     ** 
     **    **    **   **  **  **  **     **  **     ** 
    **     **    **   **  **  **  **     **  **     ** 
   **      *********  **  **  **  **     **  **     ** 
   **            **   **  **  **  **     **  **     ** 
   **            **    ***  ***    *******   ********  
Powered by Phorum.