Nakoplá ECU ???
Autor: Bebe (IP zapsáno)
Datum: 23.02.2010 17:56 Buďte zdrávi, včetně vašich astřiček.
Po delší době vás zase potřebuji... Nevím si rady,jsem zvědav, jestli někdo máte tip.... mě došly nápady, asi budu muset na diagnostiku. V prosinci mě nabourali, astra to dostala na pravé přední kolo z boku (blízko ECU), auto po nehodě v poho běželo, kontrolka motoru nesvítila. O svátcích jsem (kvůli dobití batt.) nastartoval motor a rozsvítila se...po vyblikání kod č 340, čidlo vačky, pokud se nemýlim. Baterku jsem vyndal a dal domu, aby netrpěla. Auto bylo tedy delší dobu bez batt. Nechal jsem ho opravit u známého. Ted se mi auto vrátilo domů, ECU hlásí kod 340 a 230, tedy, jestli se nepletu, nesprávný signál čidla na vačce a ukazatel benzinového čerpadla (což upřímně nevím, co má být). čidlo na vačce jsem měřil následovně: signál na vodiči do ecu osciloskopem...signál je (osciloskop kamarada, žádný hi tech:-), ale signál "nějaký" je, řekl bych, že podle workshopu i ten správný.) Po rozpojení konektoru na svorce "plus" proti minus polu na baterce napětí rovno baterii, na konektoru svorka "minus" proti plus polu baterii, opět v pořádku. Poté jsem zavítal na vrakáč...pravda, nemam jistotu bezvadnosti těch čidel, ale vyzkoušel jsem 3 (s mým 4) a beze změny. Také jsem měřil vodivost vodiče z tohoto čidla do ŘJ a vodič je ok. Samozřejmě s odpojenou baterií a odpojenými oběmi konci vodiče (čidlo-ECU) Pak mi je divné, že auto jede bych řekl stejně, dokonce jsem zkoušel motor opakovaně přetočit přes 4500ot/min, což dle mého souzení vylučuje skutečnost, že by ecu byla v nouzovém režimu. To bylo při jízdě, ještě jsem zkoušel na volnoběh motor točit a omezovač funguje na 6200o/min, jako při normálním provozu (ovšem nevim, jak je to při volnoběhu oproti jízdě) K tomu čerpadlu...řikám si, že by nejspíš motor neběžel bez čerpadla...vyndam rele čerpadla a samozřejmně nic:-), tak ho vrátím, při běhu motoru zkouším zmačknout ventilek na motoru na přívodu paliva (neznam přesnou terminologii) a benzin vesele stříká..tak nevím, co má znamenat ta chyba č 230 viz výše. Jedná se o Astru F, rv. duben 1997, motor X16XEL. Pomůže někdo? Na foru jsem hledal, pokud špatně, omlouvám se předem, ale fakt nanacházím podobný problém. Astra F X16XEL Re: Nakoplá ECU ???
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 23.02.2010 20:17 To je výzva. Odkud jsi? Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: Nakoplá ECU ???
Autor: Bebe (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2010 14:20 Ahoj, od Berouna (český Beroun), napul cesty mezi Berounem a Příbramí, konkrétně Lochovice
Zapomněl jsem zmínit, že jsme zkoušeli na tom vrakáči vyměnit i ECU (samozřejmě s imobilizerem) a motor běžel, ale pořád s chybou. Mam ještě dotaz, čím je spinana kontrolka motoru, přímo ECU? Taky si říkam, pokud platí, že se z registru závad závada maže až po 20 nastartováních po odstranění chyby (někde jsem to čet, možná tady), tak by ale (moje domněnka) kontrolka Měla zhasnout hned, ne? A v ECU at si z paměti zmizí chyby až po něch 20ti startech. Aspon mi přijde nelogické, pokud by těch 20 startů platilo i pro kontrolku...? :-( Astra F X16XEL Re: Nakoplá ECU ???
Autor: Bebe (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2010 14:30 Případně pokud je možnost icq nebo skype, nebráním se tomu:-) Astra F X16XEL Re: Nakoplá ECU ???
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 25.02.2010 13:06 kontrolku spíná ecu,, výměna ecu = vymazaná pamět...
pravděpodobně bych hledal v kabelovém svazku :-) i tohle se muže stát po menší ráně :-) [picasaweb.google.com] Re: Nakoplá ECU ???
Autor: Bebe (IP zapsáno)
Datum: 02.03.2010 10:57 Tak jsem (opět ne zcela nové) vyzkoušel další 2 čidla na snímání otáček z klikové hřídele a jsem stéle na stejném místě...závada neodstraněna.
To Vendys: rozvody jsem nekontroloval, nesehnal jsem klíč na řemenici, ale nejspíš to ani tím nebude, 2 automechanici nezávisle na sobě mi řekli, že by na to nesázeli, že bych zaručeně poznal rozdíl ve výkonu motoru, obzvláště u 16ti ventilu. Ale nedíval jsem se, takže nemohu to stoprocentně tvrdit...na to možná ještě dojde. No, asi vyrazím do Opla. Kéž to bude ku prospěchu. Astra F X16XEL Re: Nakoplá ECU ???
Autor: Bebe (IP zapsáno)
Datum: 02.03.2010 11:00 Tak kabely to nebude,si myslím, u obou čidel (vačka, klikovka) jsem je proměřoval.
Akorát nevím s jistotou kolik má mít čidlo na klice hodnotu odporu, našel jsem že 400 - 600 ohmů, ale je to skutečně tak? Astra F X16XEL Re: Nakoplá ECU ???
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 02.03.2010 21:41 500-800 ohm a vzdálenost od kola 1mm +-0,7. Vzhledem k tomu, že jsi vyzkoušel několik čidel vačky, dvě čidla kliky i jednotku a hlásí to chybu synchronizace čidla vačky, byl můj tip na rozvody. Mýlit se samozřejmě může každý. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: Nakoplá ECU ???
Autor: Bebe (IP zapsáno)
Datum: 02.03.2010 22:49 Díky za hodnoty, kouknu se ještě na ru vzdálenost. Vendys, neber to, prosim tě, jako výtku, není to tal myšleno. Jen dávam vědět jak pokračuju:-) Astra F X16XEL |