www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Výměna motoru - elektrika
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 05:44

Ahoj,páni kluci.
Rozhodl jsem se předělat Astru a budu měnit X16SZ za 2l 16v GSI. Bude se měnit všechno a protože půjde o auto na závody doklady a spol zatím neřeším.

Jde mi jen o elektriku.
Nemáte někdo zkušenost s elektrikou? Bude se muset vytahat i kompletně celá elektrika (palubovka, rozvody ke spínačce, k zadním světlům atd.), nebo bude stačit jen odpojit motorový svazek a pak jej napojit na stávající rozvody (na levé straně u řidiče jsou ty rychlo-spojky)

Neodsuzujte mě za přestavbu prosím, spíš potřebuji poradit ohledně té elektriky) Jak moc je třeba jí měnit.

Děkuju S.

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 05:53

A blíží se to, tak prosím jestli máte sebemenší !rozumnou! připomínku, rychle sem s ní :-) budu to vyndavat z auta tak abych věděl, jestli když prohodím třeba palubovky (jen budíky) jestli musím tahat znovu celé svazky nebo to půjde napojit na stávající a podobně.......

ECU se bude samozřejmě měnit také, takže jestli jen el. k ECU nebo něco víc...??? :-)


S.

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 08:40

Stačí vyměnit svazek motoru.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 08:54

SUPER!

Děkuju moc za radu. ještě jsem neměnil za úplně jiný typ motoru. BTW: nevíš jestli je to tam hodně zamotané? Nebo to jde dobře ven i zpět do auta? popř na cosi dát pozor a co je dobré udělat?

Zajímalo by mě jak to bude třeba se spínačkou a tak..?...

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 09:55

Není to nijak zamotané. Pokud je to z Astry do Astry, vyměníš svazek motoru a vše by mělo pasovat a fungovat. Nicméně by mě zajímalo, co to bude za závody. S tím, co zamýšlíš budeš akorát projíždět benzín, ale závodit moc ne. Zas je fakt, že se cestou na rozdíl od ostatních budeš moci ještě i kochat krajinou.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 10:05

:-D to je fakt. na druhou stranu to bude rozdíl oproti 1.6.

No bude toho víc, ale to vše časem. Interier půjde ven, rám se bude nechávat dělat, a pak motor, hlava dolů, setrvák odlehčit, sání jiné, vačky se zostří, svody se namotají jiné, jednotku nechat upravit a myslím si že to už by tomu mohlo tak nějak pomoct :-)

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 10:07

Víš co stojí odladění jednotky na brzdě?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 10:44

Mhm. čtyřku ;-)

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 15:48

Napadlo mě.....
Co svazek od řj? ten je na motorovém svazku?

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 17:26

A kam si myslis ze ten svazek od motoru jde?

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 18:20

Nooo... mmmmm.... nevěděl jsme, ale napadlo mě jestli není nějak spojenej s tím co se motá pod palubovkou.....

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 20:28

To co se mota pod palubkou jde levou stranou a to co jde od motoru jde pravou stranou.

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 20:53

Za čtyřku je tak maximálně nějakej čiptůning. Odladění na brzdě, aby to opravdu přidalo nějaký výkon, je za několik desítek tisíc.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 21:02

Vendys ma pravdu. Jedno mereni na brzde vyjde na cca 10tkc a trva kolem pul hodiny. Myslim tim profesionalni brzdu a ne ty ruzny vozejky s valcem, ktery jezdeji po tuning srazech, kde za 2 minuty vyjede graf.
A na odladeni ECU je tech mereni treba dost a dost.

Tak ze pokud si nechces ten novej motor oddelat po par tisicich km, vykasli se na ladeni ECU, stejne na ni nic neodladis.
Nebo si sezen volne programovatelnou ECU (cca od 20tkc) a potom tomu rozumim.

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2011 21:08

Na druhou stranu, pokud to opravdu myslis vazne, tak verim, ze vis o cem mluvis a drzim palce.
Btw, ja bych v takovem pripade elektriku vytrhal a posadil tam 2 Webbery. Mas po problemech s ECU a hlavne vykonem budes uplne nekde jinde...
Samozrejme to obnasi podle toho udelat i motor, aby to vubec prezil.

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 18.05.2011 06:24

Vím, ale mám , resp. strýček má přístup k brzdě. A nevím jak ale mám přislíbeno odladění za tuhle cenu. (ale bůh ví, že... :-) )

Stando ještě k té pravé a levé straně. (srry -nikdy jsem to takhle nevyndaval tak jsem rád za každou laickou radu) Mám za to že levou stranou jde pouze informační (kontrolky) svazek a svazek světel, a pravou jde od jednotky řídící svazek...???

Nebo takhle: když potřebuji vyndat pouze kabely které "řídí motor" a jednotku. A kabely co vedou do přístrojovky, k topení atd. zůstává zachované, budu muset sundat palubku celou a rozdělovat nějaké svazky, nebo to půjde ven víceméně v celku? Jestli to tam není nějak promotané, teď jsem dělal Sieru a jako katastrofa....

Každá rada dobrá! :-)
Díky T.

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 18.05.2011 06:30

Ano, s levou a pravou stranou je to presne tak.
Svazek od ECU vytahnes bez velkych komplikaci.

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 18.05.2011 07:40

Super. A asi posledni otazka, je nejaky svazek z "leve strany" privedeny k ecu? Vis jde mi o to abych pak doma neprisel na to (az protahnu novou elektriku k motoru) ze to nespojim se stavajici elektrikou treba kvuli nejakemu konektoru co je rozlisny a nebyl v prdeli :-D

Re: Výměna motoru - elektrika
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 18.05.2011 08:28

Od ECU jde jeste 1 nebo 2 konektory smerem pod palubovku, kde se bere napr. signal od vstriku pro palubak a nekdy i napajeni ECU (nekdy i signal pro otackomer), ktere muze jit i tim druhym svazkem od ridice a spojuje se az nekde na konektrou u baterky.
Nicmene to neni nic, co by neslo promerit a vyresit.
Astru do detailu neznam, tak ze tyhle malickosti si budes muset doresit az na miste s konkretni kabelazi.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  ********   ********   **     **  ******** 
 **    **  **     **  **     **  ***   ***     **    
     **    **     **  **     **  **** ****     **    
    **     ********   ********   ** *** **     **    
   **      **         **         **     **     **    
   **      **         **         **     **     **    
   **      **         **         **     **     **    
Powered by Phorum.