www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2011 12:50

Ahoj, řeším malé dilema a ačkoli jsme strávil celé dopoledne hledáním, nenašel jsem co hledám :-(
Jde mi o konektor nastavení oktanového čísla u motoru C20XE. Mám na něm popsané pouze A a B, a nevím co je co. Slyšel jsem že A- je pro 91-oktanový benzín (což mi přijde jako chujovina) a B pro 95-tku. Není to spíš tak že A je pro 95 a B pro 98?
A nenašel jsem žádnou značku, řídí se to tím kde je "zámek" konektoru?
Když to dám na jednu stranu, motor je takovej víc "tuhej" a když ho dám do druhé polohy, je "měkčí" ale cosi klepe......
Díky T.

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2011 14:53

Uprimne receno nechapu, proc C20XE ma konektor pro nastaveni oktanoveho cisla, kdyz ma cidlo klepani.
Mam tu ohledne tohodle dost informaci, ale o C20XE se nikde nemluvi..

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2011 16:57

:-o A co X20XEV?

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2011 17:35

Tyhle Xkovy motory uz konektor nemely.

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2011 19:18

No tak to jsem blázen.
No ale je to Tam. Ale tedy s rozdílem že tam není 91/95 ale A/B.....

Nebo co to může bejt? :-o

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2011 20:54

Vim o tom, ze C20XE tenhle konektor ma, ale presne netusim proc...
Napada me moznost, ze bud jede podle konektoru, nebo podle cidla klepani....
Ale vydrz az se tu ukaze treba Vendys, nebo O.J. Ti budou urcite vedet vic.

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2011 05:51

ok- děkuju.

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2011 07:33

hnědej konektor A/B je pro C20XE,
konektor není k nastavení oktanů!!, má dvě hodnoty odporu, v závislosti na vložení. Verze Německo ze zásuvky má následující hodnoty: v "A" 470 ohmů, a v "B" 220 ohmů. Švýcarsko-konektor má hodnoty 0 Ohm (A) a nekonečno ohmů (cool smiley. To se používá k ovlivnění výfukových plynů a hluku a nesmí být připojen, je to možné pouze pro nastavení a testovací práce k diagnostice LS, nicméně, B nekonečno dost ovlivní chování směrem k horšímu.

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2011 08:03

Aha, takže je dobré mít zapojený konektor na A, a vůbec nejlepší je odpojit z něj konektor úplně?

Jen ze zvědavosti, co znamená diagnostika LS?

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2011 08:06

A když už jsme u toho C20XE.
Mám tam termostat který mi drží teplotu stále pod 90-ti stupni. Zjistil jsem že se vyrábějí dva druhy, jeden který otevírá při 82st. celsia a druhý při 92. Myslím že pro celý chod motoru je lepší ten co otevírá při 92st. celsia, co myslíte?

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2011 11:15

ten konektor C20XE má. Je vhodné ho mít na poloze A, polohu určuje "zámek" konektoru. Konektror neurčuje oktany benzínu - to si už řeší čidlo klepání. Slouží ale na nastavení map pro ECU. Pozor na barvy konektorů jsou různé (hnědá, žlutá, ...) Pro každý motor či verzi ECU jinak. C20XE měl minimálně 2 verze SW.

Ad termostat: obecně vzato je nejlepší spalování motoru a tím i výkon, chod atd až okolo 104°C. Bohužel běžné vozidlo by se na této hodnotě v koloně uvařilo. Byla by tam příliš malá rezerva pro dochlazení před bodem varu (cca 112- 114°C) Potom už hrozí a následuje destrukce motoru jako je fouknuté těsnění hlavy válců, zkroucená hlava, podpálené pístní kroužky atd... Ale návrat k 82 vs. 92°C termostatu. Pro naše zeměpisné šířky je vhodný a určený 92°C termostat. 82°C termostat je určený pro země jako: Itálie, Špańelsko, Brazílie aj. 82°C termostat je také vhodný pro hardcore úpravy turbomotorů, kdy se z běžných 204ps c20let ždíme 550ps a podobné hodnoty, ale to už je zase něco jiného.

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2011 11:30

Whov, hezké :-) Děkujju.

Mám konektor hnědý a nastavený na B (bůh ví proč). Takže jej otočím na A-čko. Je-li to správně právě pro hnědý konektor.

S.

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2011 12:08

na A by melo byt 95 a na B 98. Je vyzkousene mnoha lidma ze A je lepsi volba pro nase benziny at tankujes cokoliv.

trocha čtení o tom je tu: [www.calibra.cz]

login i heslo: forum

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Siky (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2011 12:22

Zajímavé čtení. Nastavím tedy A-čko.
Nicméně když jsem toto už jednou udělal, začal mi motor jaksi "cvakat", takže se malinko obávám detonačního spalování. Nebo je třeba s tím kus najet nebo "smazat" ř.j. aby si mohla nastavit hodnoty podle aktuálního dění?

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2011 12:46

odpojení baterie na 20 min = reset ECU není obecně vzato občas k zahození a v tomto případě duplem. Nastavením na správnou hodnotu se může projevit chyba na elektroinstalaci/čidlech, kterou starší nastavení "nějak" vykrylo. Chybové k´dy nejsou samospásou a kolikrát se může stát, že hlášení 3 chyb z 3 různých míst = závada JEDNA na místě 4. Po odstranění zmizí vše ostatní...

Re: Konektor pro nastavení oktanového čísla
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2011 10:11

nevim.. píšu co mam opel TECHU 1
tam je jasně dáno C20XE hnědej konektor (jiné barvy do něj nepatřej)
A pozice provoz B pozice diagnostika lambda sondy LS
jezdit by se tedy mělo na A

už jen z logické stručnosti :-) když by to bylo na oktany tak to na to napíšou :-)

nevim co by kde jednotka pátrala v mapách (aby měla dvě tří :-) ) když pro předstih potřebuje oktanové číslo které si sama doladí z detonačního čidla

PS jednotky MOTRONIC jedou pevně z nastavené mapy (neni to tedy "samoučitelná jednotka" to v té době používal FORD)

Motronic jede v jiném režimu "nouzovém" pouze pokud jsou tolerance čidel mimo rozsah nebo nemá o nich informaci... a tento stav je dán kontrolkou motoru.

proto tedy "reset" nepomuže pokud jednotka svítí je závada aktuální, pokud nesvítí závady jsou uloženy v pamětí a jednotka na ně nebere ohledy , jsou tam je pro účel servisu.
Závada která je aktuální tak je neresetovatelná.. do doby odstranění.

Jinak to samozřejmě platí pro jednotky simtec a novější .. tam už je více stavů a maty jsou adaptabilní



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******   ********   ********   **         ******** 
 **     **  **     **  **     **  **    **   **    ** 
 **         **     **  **     **  **    **       **   
 ********   ********   ********   **    **      **    
 **     **  **     **  **         *********    **     
 **     **  **     **  **               **     **     
  *******   ********   **               **     **     
Powered by Phorum.