El. naklápění př. světel, svítívost potkávaček
Autor: Anonymní návštěvník (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2012 13:16 Zdravím, mám menší problém s mojí Astrou F z r.96, 17TD.
Již od koupě mi nikdy nefungovalo naklápění-nastavení pravého potkávacího světla, vlevo to funguje. A když jsme na to koukali při výměně žárovek potkávacích světel, zjistili jsme, že levé světlo je el. ovládané-nastavitelné, pravé světlo je asi jen manuálně (ještě je to asi rozbité, takže je nasměrované úplně dolů). Protože z pravého předního světla nevedou žádné dráty a stejně tak ani k tomuto světlu dráty nevedou. NA co bych se chtěl zeptat, je to normální? nebo to světlo je jen vyměněné po nějakém ťukesu předchozím majitelem za levné světlo bez elektrického naklápění? Teď jsem to pravé el. ovládané př. světlo viděl na AUKRU za bratru 200, ale nevím zda by bylo jednoduché najít/přidat kabely a pak to zapojit (to bych asi mohl nechat servisu). Dále bych se zeptal na žárovky.. mám ve světlech, teď nové 55/60w pro potkávací světla a je to děsná bída (stejně jako s 15let starými původními žárovkami stejného výkonu). Takže budu zkoušet 100w xenon taky z aukra. Snese se to? Větší odběr a tak? Děkuji dopředu za pro mě hodnotné info Re: El. naklápění př. světel, svítívost potkávaček
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2012 15:19 Normální to není, prostě to někdo naboural a opravil to levnější variantou - svtělo bez elektrického naklápění. K tomu naklápění tam musí být volný konektor - tuším, že je to 3 pinový (když se podíváš k tomu elekrickému světlu, tak ten stejnej konektor najdeš i u toho manuálního).
Co už je ovšem celkem normální je to, že Astra moc nesvítí - tak už to prostě je. Možná by to zlepšila fungl nová světla, ale težko říct. Dej tam xenony a protijedoucí tě budou milovat... a policie si na tobě namastí kapsu Ta světla jsou dělaná na klasické H4, když tam dáš xenon oslňuje to ------------------------------------------------------- '86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE) '88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE) '00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT) Re: El. naklápění př. světel, svítívost potkávaček
Autor: Anonymní návštěvník (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2012 16:12 to jsem si myslel, ta pravá strana nese stránky menší kol-ize, pravé světlo má neor-igo šroubky a teď jsem se na to koukal, u levého světla je v rohu kone-ktor (asi k mot-orku). U pravého světla je tam jen takový me-ga pl-astový šroub. Se kterým se dá jen otáčet, v každém případě pořád svítí do země Vytočil jsem ho do krajní polohy, večer to omrknu a kdyžtak ještě pak vytočím do opačné krajní polohy a zkusím znovu.
ty žárovky nejdřív vyzkouším.. pro mě je to úplně krajní možnost, že bych je tam nechal napořád, ale nemůžu dál jezdit poslepu a popaměti. A s mými nynějšími světly s H4 novými stand-art žárovkami a) nic nevidím b) oslňuje mě téměř každý pokud to beru, jestli já něbo někdo jiný, tak určitě někdo jiný (nebo policajti). Upraveno 3 krát. Naposledy upravil Roger (26.03.2020 11:17) Re: El. naklápění př. světel, svítívost potkávaček
Autor: Anonymní návštěvník (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2012 16:15 já prostě nemůžu jinak. v poslední době mě i občas někdo problikne, asi že mi to svítí úplně naprd. a baterka ok. samozřejmě do stran to vychýlené nemám.
silničáři na nějakou obnovu značení - krajni-ce, křižovatky úplně kašlou. kromě toho si teď oblíbili dělat neosvětlené kruháče. siln-ice jsou již teď plné aut s přepálenými světly. spíš mi šlo o to, jesli je na to stavěná elek-trika v astře, resp stavěná na to asi není, spíš zda to snese? v každém případě děkuji za odpovědi PS: je tu úžasný s-pam f-iltr. silni-ce spam, krajni-ce spam Upraveno 6 krát. Naposledy upravil Roger (26.03.2020 11:17) Re: El. naklápění př. světel, svítívost potkávaček
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2012 17:51 Taky by možná stálo za to vzít voltmetr a změřit, kolik voltů je na žárovkách. Ztráty na ukostření a ve vypínači bývají mnohdy zajímavé. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: El. naklápění př. světel, svítívost potkávaček
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2012 18:41 A neproblikávají tě spíš proto, že světla svítí moc nahoru a tím pádem oslňují? Ono potom toho taky moc nevidíš... ------------------------------------------------------- '86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE) '88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE) '00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT) Re: El. naklápění př. světel, svítívost potkávaček
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2012 10:44 panaboha , to je strašnej problem zajet na STK a nechat si seřídit světla ? Dělají to zadarmo...
Jinak měl jsem obdobný problémy s naklápěním na kadetu , různě znovu tahané kostry atd. vše sem vyházel a konektroy pročistil , nakonec byla špatně zacvaknutá hlavní zástrčka u nohou řidiče. Teď vše maká jak má. Re: El. naklápění př. světel, svítívost potkávaček
Autor: Anonymní návštěvník (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2012 17:03 no je to hroznej problém, protože, stačilo by si to tu jen přečíst, mám pravý př. světlo nejspíš vyměněný předchozím majitelem po kolizi za světlo s manuálním naklápěním, který je rozbitý (to manuální naklápění) + vychýlený. což jsem si potvrdil tím, že jsem na to sám koukal.
takže jsem si objednal př. světlo s el. naklápěním za bratru 200 a čekám až dorazí. + pak zkusím obyč. nový žárovky, který nic nevyřešily vs ty levný xenon žárovky. světlo si nechám někde vyměnit. stk mě čeká, ale do tý doby musím udělat tohle + pro změnu zadní světlo, který mi nějakej dobrák rozbil. Vendys: díky za ten nápad s proměřením voltmetrem, něco takového vlastním, ale je fakt že tyhle věci mě jako neelektrikáře normálně samy nenapadnou. m.artty: no ne, viz výše. |