www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2012 14:46

Zdravím, tak tu pro vás mam zase jednu záhadu od Astry f 1995 C14NZ. Pokusím se vám popsat závadu snad to bude dostačující k pochopení. V sobotu jsem přijel autem domu zaparkoval do garáže a zapoměl jsem zapnutý rádio (po vyndání klíčku stále hraje- aby nesvítily kontrolky když chci poslouchat při zhaslím motoru) ráno jsem chtěl ject, je asi jasný, že sem nenastartoval jen kontrolky trochu svítily. Dal jsem ho teda na nabijecku nabíjel celej den a ani známka nabijení. Což sem nechápal tak jsem zamknul auto a slyšel nějaký tichy cvakání jako kdyby se chtěl nějakej snímač dveří ujistit že je zamčeno ( nebo byl na pul seplej - ani nevim jestli tam nějakej někde je ) tak jsem teda vyndal pojistjku na centrál- je i na rádio a vnitřní osvětlení. Batekra se nabila, druhej den sem vrátil pojistku zamknul odemknul a už bylo ticho :-) celej den sem normálně jezdil cca 10 km. Ježdění tam a zpátky a všechno šlapalo až dnes ráno jsem chtěl nastartovat a jen tak se starter prevaloval je pravda, že bylo venku -8 ale minulý týden to startovalo i při -20. Tak jsem jel do školy jiným autem když sem se vrátil domu cca v 15:30 domu (po 8 hodinách) u auta už se ani kontolky nerozsvítily. . . . teď nevim kde mam hledat nebo co mam hledat. . .asi to bude mít někde zkrat . . . ale jak to najdu ?? ted sem baterku vyndal z auta uplně a nabijim jí.

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2012 16:01

Tak prvně bych si zjistil, kolik je odběr na prázdno z baterie v klidu. Tzn. odpojit přívod baterie a zpět ho připojit do serie přes ampermetr zpátky. A samozřejmě ti nesmí nic hrát a svítit. Prostě všechno vyplý a zhaslý.
Pokud by tam byl někde zkrat/zalepené relé apod. prozradí to nenormální naměřená hodnota proudu...
Když budeš v měření, změř ještě napětí na baterii v klidu a potom s nastartovaným motorem a zaplými světly (jestli ti to dobíjí smiling smiley )...

Tak to změř a dej vědět smiling smiley...

Nicméně, jak to tak popisuješ, trošku to na mě působí dojmem, že baterie není sama o sobě v úplně nejlepší kondici sad smiley...

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2012 16:07

mam sice auto pul roku ale za tu dobu nebylo nutný s baterkou nic řešit vše šlapalo u když bylo -20 :-) až do tý doby než mi jí vybilo zaplí rádio . . . . pred tejdnem sme koupili novou bráchovi do auta tak jí můžu zkusit vymenit . . .

a kolik by měl bejt tak proud ? a mam ampermetr vlozit mezi plus neb kostru ?

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2012 18:46

Tak auto dobiji cca 16V (mám od dědy ručickovej voltmetr) a pak dobijí cca 2,8A. Ale když to zkoušim s rozpojednou baretkou ať se zaplímy světlama tak s zhaslíma tak to neukazuje žádný amery . .. asi to bude tim že to měří jen celý A

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2012 18:59

V ideálním případě by měl být 0 mA (ale to bylo u aut, které neměly žádnou elektroniku). Takže v dnešní době je tam nějaká klidová spotřeba v řádech jednotek až desítek mA. Osobně považuji v normě proud do cca 30 - 50mA.
Změř to na plusu.

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2012 19:01

dobrá už shánim nějakej multimetr zítra dám vědět :-)

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2012 19:03

Aaaa...tak tady asi bude chybička:
Na baterce můžeš při zaplým motoru změřit max. 14,8V. Pokud tam je 16V je v háji regulátor dobíjení a akumulátor se přebíjí (a ničí se)...

Jinak ten klidovej proud se měří při vyplým motoru a vyplých spotřebičích!

Při běhu motoru neodpojuj baterii - hrozí ti poničení polovodičů u dobíjení!

A když tě tak poslouchám - měli jste ve škole ve fyzice nějaký základy měření - jak se měří proud a jak napětí atd...?



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil JardaGSi (21.02.2012 19:04)

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2012 19:12

joo to já vim, že u proudu se musí rozpojit obvod a zapojit ampermetr do serie a voltmetr paralelně . . . ale bylo mi divný že když sem to tak zapojil (ampermetr) s vyplím motorem rozsvítil světla tak se nerozsvítily . . . ikdyž sem ampermetrem spojil obvod :-)

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2012 20:36

m4rt4s:
No, ono záleží, co máš za ampérmetr. Světla berou sakumprdum kolem 10A - pokud to měříš nevhodným měřákem. můžeš ho buď zničit, nebo se ti v něm přepálí pojistka.

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2012 20:57

aha, teď mi to ještě vrtalo hlavou, že to dobijí víc tak sem ten voltmetr byl zkusit na ještě jedno autě a taky ukazuje 16V tak to bude asi voltmetrem :-)

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2012 14:19

Zdravim, tak jsem to dneska změřil digitálním multimetrem :-)
dobijí 13,95 V
po zhasnutí motoru napětí klesalo až na 12,53 V
a proud v klidu zavřený dveře vše vypnutý, jen jsem neodpojoval palubní hodiny (nesvítily ale jde tam proud pro paměť)a radio (jako hodiny- paměť) poprvé bylo 1,5A pak jsem vyndal pojistku - od rádia dveří myslim že je na zamykání a vnitřní osvětlení a mělo to 0,30 A pak jsem jí vrátil a už to mělo jen 0,5 A . . . a teď to skáče mezi 0,5A a 0,30A někdy tam skočí 0,02A

Když bude třeba můžu dojít klidně změřit vše mam u sebe :-) a hodnoty sem měřil hned jak sem přijel domu= po ujetí 30km.

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2012 15:23

ještě mě napadlo změřit napětí pří startování . . odpojil sem fajfku od rozdělovače a zatočil starterem a baterka měla 10,9 V takže teď už fakt nevim :-) když sem byl u auta tak sem jen tak zkusil znovu změřit proud a je najednou 0,30A a bez tý pojistky 0.03 A

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2012 16:17

Po rozpojení aku a připojení ampermetru se samozřejmě opět nabíjí kondíky v jednotkách, tak to chce počkat, až se proud ustálí. A mezi náma, Astry by měli mít spínaný pro rádio přes svorku W, která je pod napětím dokud se nevysune klíček ze spínačky. Není tedy nutné ho mít připojené na stálé napájení. A že některá rádia dokážou vytlouct aku, je běžná věc.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2012 17:52

m4rt4s:
Tak pokud ti to v klidu bere 0,3A = 300mA, tak jsme doma...
Za den to máš 0,3x24h=7,2Ah - pokud je to menší baterka (cca 40Ah) a je už staršího data výroby, pošle jí to při mrazu za den do kolen - přesně jak říká Vendys...

Zkrátka 300mA je jako klidový odběr moc... Správně by tam mělo být max do těch 0,05A, tedy 50mA...

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2012 20:31

jj má 45 Ah a co teď s tim ? smiling smiley zapoměl jsem dodat, že auto má LPG :-) nevim jestli si to taky něco vezme.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil m4rt4s (22.02.2012 20:46)

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2012 21:25

Když mi někdo přiveze takovýhle případ - měřím klidový odběr a vyndávám pojistky tak dlouho, až zjistim, kde je chyba. Pak jdu po tom okruhu, kde to bere moc proudu a většinou skončím u nějakého neorigo rádia nebo neorigo dálkového ovládání centrálu apod.

Pomoc je jednoduchá - vyhodit to do pryč a pokud to tam chceš, tak nahradit jiným typem...

Občas se ale stane, že je jenom v háji třeba spínač na světlo v kufru nebo něco podobného v ceně 50 korun, co svítí i při vyplém a vyndaném klíčku...

Zkus to a uvidíš - takhle na dálku těžko soudit...

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2012 21:30

Dobrá :-) díky za radu :-)

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 23.02.2012 14:16

asi to nebude jen tak :-) dnes se mi po ujetí cca 2 km rozsvítila kontorlka motoru mohlo by to mít něco společnéko ?

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: m4rt4s (IP zapsáno)
Datum: 23.02.2012 16:04

ještě jsem teď vyčet paměť závad -> po zahřátí se rozsvítí kontrolka motoru je tam závada č. 13 což je lambda sonda- napětí se nemění

Re: Záhada -> vybijení akumulátoru při zhasnutém motru
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2012 16:39

to vše může (ale i nemusí) být způsobené polovybitým akumulátorem - baterií. Při poklesu napětí palubní sítě pod určitou mez přestávají některé el. celky fungovat, mezi první patří např. ABS.

Udělej co ti radili klucí. Nahoď měřák na Ampéry a vytahuj jednu pojistku za druhou dokud to nepřestane žrát jak zjednaný. Až najdeš tu správnou tak podle toho co je na tom okruhu napojeno odpojuj postupně jednotlivé spotřebiče až najdeš zdroj odběru a to je třeba opravit a nebo v nejhorším z provozu vyřadit.

Nic lepšího nevymyslíš a lepší radu nedostaneš. Po odstranění problému bych "resuscitoval" baterii a dojel si na smazání chybových kódů a čekal co se bude dít. Možná nic, možná budou chyby, ale to už bude na jiný téma.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  ********   ********  ********  ******** 
  **  **   **     **  **           **     **       
   ****    **     **  **           **     **       
    **     ********   ******       **     ******   
    **     **         **           **     **       
    **     **         **           **     **       
    **     **         ********     **     **       
Powered by Phorum.