www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: ROKO (IP zapsáno)
Datum: 26.03.2012 06:59

Prosím o radu. Na Astře X16SZR r.v 1997 je zapal. modul,který dává znatelně menší jiskru pro 1 a 2 válec.Zkoušeno za chodu vytažením kabelu a přiíižením k té hliník. rource.Zkoušel jsem druhou starší cívku. To samé. Kabely jsou OK. Na volnoběh motor sebou třepe.V otáčkách to není tak znát.Tah je slabší než dříve.Svíčky jsou všechny hezky vypálené.Hlava je čerstvě po celkové GO.

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 26.03.2012 18:38

To je ale divný, protože ten modul má společný 1se4 válcem a 2se3 válcem. Tedy bych to viděl spíše na zapalovací kabely, nebo dosti neprůkazné zjištění, protože od kraje do fajfky na kontakt na svíčky je to poměrně dost daleko.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: ROKO (IP zapsáno)
Datum: 27.03.2012 08:22

No právě že jsem zkoušel kabel z postižené strany 1 válce přehodit na zdravou stranu válců /3 a 4 /a tam jiskry lítaly z kabelu už 1 cm od trubky. Tak nevím.

Astra F X16SZR LPG

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 27.03.2012 18:43

A jak v tu chvíli byly ostatní kabely? Pokud zkoušíš první a na čtvrtém válci bude svíčka i nasazená fajfka, samozřejmě to půjde raději tou snažší cestou. A pokud jsi pak vyndal i čtvrtou a první nechal nezapojenou, logicky to bude na čtvrtém házet mnohem větší jiskru, než prve na prvním. To samé se týká válců 2 a 3.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: ROKO (IP zapsáno)
Datum: 28.03.2012 07:51

Ne ,zkouším pokaždé jeden kabel vytáhnout, jinak by při vytažení dvou už asi zhasl motor.

Astra F X16SZR LPG

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 28.03.2012 08:37

Tak v tomto případě jsou ta zjištění velice neprůkazná čehokoli, viz můj minulý příspěvek. A navíc se k tomu přidává vliv stavu svíčky, komprese a směsi ve válci. Vím, že jsi psal, že je hlava nově dělaná, ale přece jen bych zkusil změřit tlaky ve válcích.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2012 18:17

měření proveď odpojením všech kabelů a zapojením jednoho (vždy stejného)
a točením motoru pak máš jedinou šanci poznat jiskru... nejlíp se svíčkou

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: ROKO (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2012 07:06

Změřeny tlaky. 4.válec má jen 0.35 KPa, jinak ostatní 1 kPa. Uvidíme po opravě jak to bude s tou "sílou" jiskry. Ale vyzkouším napřed, co říká /oplik.jenik/.

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2012 11:28

ROKO:
Nevím, kdo a čím ti to měřil - ale ty hodnoty, co zde píšeš jsou z říše divů...

U atmosférického zážehového motoru v dobré kondici je kompresní tlak kolem 10 - 12 bar (dle konstrukce). 10 až 12 bar je 1 až 1,2 MPa...

Nicméně hodnoty tlaku se mezi válci nesmí lišit o víc jak cca 0,2 až 0,3 MPa (u zážehového motoru) - takže pokud Tvoje měření vezmeme jako relativně komparační (nebudeme koukat na jednotky, co naměříš) je tam jasně vidět průser na tom čtvrtým válci.

A pokud není dostatečný tlak ve válci při kompresi, tak tu špatně stlačenou směs nezapálíš ani dvoumetrovou jiskrou sad smiley...

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: ROKO (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2012 10:11

Omluva za ty jednotky.3 válce mají 10 bar, čtvrtý 3,5 baru. Dnes jedu na opravu motoru.

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2012 18:08

Jak dopadla reklamace GO hlavy

Re: Slabá jiskra pro 1,2 válec
Autor: ROKO (IP zapsáno)
Datum: 23.04.2012 08:35

Tak hlásím výsledek opravy.Předchozí opravář nezabrousil ventily, jen sedla v hlavě.Výsledek podpálený ventil.Proto nízký tlak.Jak jsem očekával na sílu jiskry to nemá vliv, čili je pořád slabší na dvou válcích.Řešit to nebudu. Konečně aspoň jezdím po měsíci.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  ********   **     **  **    **   *******  
 **        **     **  ***   ***  **   **   **     ** 
 **        **     **  **** ****  **  **    **     ** 
 ******    ********   ** *** **  *****      ******** 
 **        **         **     **  **  **           ** 
 **        **         **     **  **   **   **     ** 
 ********  **         **     **  **    **   *******  
Powered by Phorum.