www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
denní svícení
Autor: ladinek60 (IP zapsáno)
Datum: 21.06.2014 09:44

Mám Astru 1.7td-TC4EE1.Namontoval jsem si denní světla,kulatá se 4 ledkama,zapojení dva dráty na baterku,1 drát na obrysovky.Svítí to hned po nastartování,zhasne po rosvícení obrysovek.Ale vyskytl se problém,mám asi nějaký pokles napětí zřejmě od altíku a světla se za jízdy vypínají.Elektrikář tvrdil že se bude muset vyměnit ovládací modul nebo jinak zapojit světla.Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost? Díky za každou radu.

Re: denní svícení
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 21.06.2014 20:24

To jakoze jsou spinana velikosti napeti? Vetsinou de totiz zapojuji kostra, svorka 15 (t.j. zapnuti zapalovani) a parkovacky.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: denní svícení
Autor: ladinek60 (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2014 17:50

To asi ne že by to bylo spínané vel.napětí,je to zapojené podle manuálu,ale elektrikář mi vysvětloval že zřejmě mám asi od altíku nějaký poklesy napětí a ten modul u světel na to nějak reaguje a vypne světla.Asi by to chtělo jinak zapojit,ale aby zase neodešel ten ovládací modul.

Re: denní svícení
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2014 19:19

Když jsou dva zapojené na baterku, tedy na stálé plus a mínus, tak čím se to tedy spíná?

Re: denní svícení
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2014 20:10

Ahoj,
taky už mi tenhle systém několikráte prošel rukama. Zapojí se to natvrdo na baterku (plus a mínus) a jeden kábl na obrysovky.

1) dokud je Ub (napětí na baterce) pod 13,1V, světla nesvítí = vyhodnotí to jakože motor není nastartoavný a altík nedává.

2) Jakmile Ub vystoupí nad 13,1V a na kabelu od obrysovek není +12V, jednotka sepne a rožne denní svícení.

3) Jakmile se na kabelu od obrysovek objeví napětí 10,5V a víc, jednotka vypne denní svícení.

ALE - je to strašlivě citlivé na přechoďáky na připojení a hlavně na kolísání napětí na baterce. Pokud napětí kolísá (třeba na volnoběh, nebo když klouže řemen) kolem 13,4V, tak to blbne...Pak to občas svítí, občas ne...

V pytli je, že tenhle systém se nedá zapojit na vypínač (když takhle zlobí)...

Re: denní svícení
Autor: ladinek60 (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2014 20:12

Má to nějaký ovládací modul a z toho jdou 3 kabely,červený plus na baterii,černý mínus na baterii a oranžový na obrysovky,takhle je to zapojené podle manuálu

Re: denní svícení
Autor: ladinek60 (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2014 20:17

Zdravím,to bude asi to co mně vysvětloval elektrikář,v tejdnu mně snad na to mrkne,říkal že to bude řešit buď výměnou toho modulu anebo nějakým jiným zapojením,tak jsem sám zvědav jestli se to povede.

Re: denní svícení
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 02.07.2014 11:34

No nejlepší změřit kolik ti to dobíjí a od toho se pak zachovat dále.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   ********  **    **  ********         ** 
 **     **  **    **  ***   **  **     **        ** 
 **     **      **    ****  **  **     **        ** 
 ********      **     ** ** **  ********         ** 
 **           **      **  ****  **         **    ** 
 **           **      **   ***  **         **    ** 
 **           **      **    **  **          ******  
Powered by Phorum.