www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Podvozek!
Autor: Peta (IP zapsáno)
Datum: 07.05.2005 08:22

Ahoj vsem! Chtel bych se zeptat zda gsi ma jinou predni napravu mimo brzd a stabilizatoru jako normalni kadet.
Jestli ma jine persony nebo jak?

Re: Podvozek!
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 07.05.2005 12:04

Jde o to, co si predstavujes pod pojmem "normalni kadett".
Do obsahu 1.6 jsou stejne persony, poloosy i brzdy. Od 1.8 je to vsechno jinak. GSi se delaly s motrem od 1.8 vis.

Re: Podvozek!
Autor: Peta (IP zapsáno)
Datum: 07.05.2005 13:03

divej no prave...nerikej mi ze gsi ma jine persony...poloosy urcite i stabilizatory a brdzy 100% ale zbytek musi byt stejny.

Je tady nekdo kdo prehazoval motor tak ma zkusenost?

Re: Podvozek!
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 05:13

mohu tě ujistit že motory od obsahu 1,8 mají opravdu jiný person, je tam větší díra na ložisko, silnější péra a jiný náboj :-(, já už jsem těch motorů přehazoval dost a tak to vím

Re: Podvozek!
Autor: Peta (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 07:09

vrabi prosim te nevis jestli se teda musi vymenit i ty persony kdyz mam 1.4i 91 ku a chci tam dat motor 2.0i 8v typ NE? z gsi + prevodovku.
Diky za radu!

Re: Podvozek!
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 07:24

Jezisi to snad neni pravda......Chlape cti ty prispevky trosku pozornejc....

Re: Podvozek!
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 07:55

ano persony musí ven a kromě toho spousta dalších věcí (chladič, nádrž, zadní náprava, komplet elektroinstalace, ecu, pal. čerpadlo, výfuk, převodovka, poloosy, brzdy)

Re: Podvozek!
Autor: Peta (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 13:08

Vrabi ta naprava se musi dat z gsi proto aby tam sla ta nadrz jina?

Re: Podvozek!
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 14:09

Naprava se nemeni kvuli nadrzi, ale kvuli brzdam (bubnova za kotoucovou).....2.0 motor musis taky necim ubrzdit a to je se klasickejma z 1.4ky docela problem. Brzy zvadnou a potom nemas cim brzdit....

Re: Podvozek!
Autor: Peta (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 14:34

Ale me docela staci buben vzadu...na 8v se ani kotouce nedavaj myslim ne?
Ale zalezi mi na tom jestli se daj vymenit za gsickove bubny jsou veci aniz bych musel menit zadni napravu...

Diky za vysvetleni!

Re: Podvozek!
Autor: Radim (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2005 20:08

Kdyz to tady tak resite...mam kadoura 1.4i a chtel bych se zeptat zda jde dat na zadek bubny z GSI! a co jse musi upravit ci ano.

Re: Podvozek!
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2005 05:35

Na běžnou nápravu do obsahu 1,6 nelze namontovat bubny ani kotouče z GSi, je to totiž jiná náprava, GSi má nápravu sešroubovanou z víc kusů a ostatní jí mají svařenou. 1,4 by měla mít menší šířku paken a ta svařovaná náprava je slabší a tak dobře nesedí, jinak s ní ale jezdit lze a ničemu nepřekáží (při upgrade na 2,0). já jen mám názor, že každá úprava výkonu směrem nahoru by měla začít u brzd a pak teprv honit kilowatty :-). Náprava jako celek je zaměnitelná mezi všemi typy kadettů, jen u kotoučové se musí předělat lanko ruční brzdy.

Re: Podvozek!
Autor: Radim (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 20:12

Nevite o kolik jsou nizsi pera z gsi jak z normalu kadoura 5dverovy model.

Re: Podvozek!
Autor: Tori (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 21:47

Každý by asi chtěl v autě větší výkon. Jestli toho docílíš pomocí výměny mnoha součástek nebo koupí jiného je jen tvoje rozhodnutí, ale podceňovat právě brzdy vidím jako tu největší pošetilost, doufám, že je to dostatečně slušný výraz. Je docela smutné, když ti hezkou projížďku znepříjemní vadnoucí brzdy a to se stává i u seriovek s dostatečným výkonem.

Re: Podvozek!
Autor: Mirek (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2005 19:32

Presne

Re: Podvozek!
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 07:24

Nic proti zvyšování účinnosti brzd. Mně by se kotouče vzadu taky moc líbily :-), ale nesměšujte výkon motoru a styl jízdy - to spolu souvisí jen částečně.
Někdo jezdí jak smyslů zbavený i s 1.4 a naopak ne každý se silným motorem jezdí natolik "brzda-plyn", aby se mu přehřívaly brzdy. Jezdit poměrně rychle se dá i bez prudkého brždění... stačí jet plynule.
Montáží silnějšího motoru se přece brzdná dráha nijak neprodlouží (když pominu mírné zvýšení hmotnosti vozu)...
Neříkejte, že vy s GSi všichni jezdíte neustále 200 po dálnici a zatáčky zásadně řízeným smykem...
Když pospíchám, tak lítám po silnicích 1. tř. kolem 120 a po dálnici mezi 140-160 i se 17D (42kw), párkrát jsem jel i 175... z kopečka ;-) ... a má to tuším stejné brzdy jako 1.4...
Je fakt, že vzhledem k výkonu brzdy moc nepoužívám ;-) Prudce brzdím jen když se přede mnou na silnici něco náhle stane nebo když mi skočí červená na semaforu... jinak jenom občas lehce přibrzdím před zatáčkou... takže nepozoruju, že by brzdy nějak vadly...

Re: Podvozek!
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 07:41

To je asi věc názoru, logicky předpokládám, že když chce někdo motor měnit za silnější tak mu asi ten stávající výkonově a rychlostně nestačí. Tudíž pokud chci jezdit ostře musím mít i možnost ostře brzdit a nebát se že po pár km brzdy uhřeju a zabiju se. Možná mám trochu zastaralé názory ale vždy když začnu upravovat auto tak začínám u brzd a podvozku a pak teprv začnu ladit motor a nakupovat laminát :-) Pokud mluvíme o té konkrétní 1,4i se třmeny GM o kterou se zde jedná tak bych se nikdy neodvážil na tyto brzdy nacpat motor 85 kW, mám s těmito třmeny velmi špatné zkušenosti a podle mě nejsou dostačující ani na těch 44kW, pokud jsou nové tak docela ujdou, ale po patnácti a více letech provozu je to většinou děs.

Re: Podvozek!
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 08:07

Je pravda, že když si někdo chce narvat do 1,4 dvoulitra, tak to bude nejspíše blázen ;-) a nelze očekávat, že s tím bude jezdit jako my usedlí třicátníci... :-)
Jinak třmeny mám "pouze" sériové GM :-( , ale už je mám asi 3 roky renovované - dělá se renovace výměnným způsobem.
Před tím mě to s novými destičkami dost zlobilo. Přibržďovalo to samo za jízdy. Párkrát jsem si málem natloukl čenich, když jsem po delší jízdě chtěl zabrzdit a ono to bylo uvařené a skoro to nebrzdilo...
Každému bych přál si to na nějakou dobu vyzkoušet: stav, kdy nevím, jestli to bude brzdit na 100%, na 50% nebo třeba skoro vůbec. Trvale to člověku změní způsob jízdy: člověk se pak necpe ostatním za zadek jako idiot, snaží se předvídat a brzdit začíná v předstihu...

Re: Podvozek!
Autor: daniel (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 17:00

měl jsem kadetta 1,6D a byli tam naprosto stejné brzdy jako mám teď na c18nz ,předpokládám že na c20ne je to taky stejný. a k té účinosti, když jsem to auto koupil (stáří 13 let ) tak to opravdu brzdilo strašně , tak jsem je komplet zrenovoval tj.všechno nové, žádné rozhýbání zarezlých vélečků u GM třmenů, to je na h... teď to už 2 rok brzdí jak čert.




Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******   **     **  ********  **     **  **    ** 
 **     **   **   **   **    **  **     **  ***   ** 
        **    ** **        **    **     **  ****  ** 
  *******      ***        **     **     **  ** ** ** 
        **    ** **      **      **     **  **  **** 
 **     **   **   **     **      **     **  **   *** 
  *******   **     **    **       *******   **    ** 
Powered by Phorum.