www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Rucni brzda - Astra C14NZ
Autor: George (IP zapsáno)
Datum: 20.04.2005 09:10

Tak se objevil dalsi problem a to pomalu vadnouci rucni brzda, nemam ted to auto u sebe, ale podle informaci se asi zasekla po prujezdu mensi kaluzi(15 cm hloubka) a stanim pres noc. Pravdepodobne jsou teple bubny po jizde a auto je min zive. Jedna se o C14NZ. Jak slozite je rozebrani bubnu a pripadna vymena oblozeni? Kolik to zhruba stoji?

Re: Rucni brzda - Astra C14NZ
Autor: IJK (IP zapsáno)
Datum: 20.04.2005 10:52

Dá se to všechno udělat doma, pokud je buben starý tak s pomocí stahováku. Pokud jsi už někdy viděl uspořádání bubnový brzdy, tak je to v zásadě u všech aut podobný a žádná věda na tom není. Cena za obložení taky není velká - lze nechat vyměnit jen obložení (tuším např. na Libeňském ostrově) nebo koupit celou novou paknu.

Re: Rucni brzda - Astra C14NZ
Autor: George (IP zapsáno)
Datum: 20.04.2005 11:15

Vim, ze se treba u skodovky stahovaly pomoci sroubku, sroubujici do urciteho otvoru. Ja jsem cetl v knizce, ze se ma uvolnit jeden sroubek a a cele to sejmout, takze pockam, az to budu mit auto u sebe a podivam se na to zblizka. Mate oblibenou nejakou znacku oblozeni?

Re: Rucni brzda - Astra C14NZ
Autor: Drobo (IP zapsáno)
Datum: 20.04.2005 14:43

Nevim, jak u Kadettu, ale u Astry je zadni brzda samoregulacni.
Pri brzdeni se pakny roztahuji, pak je pruzina vraci zpet. Po opotrebeni oblozeni (vetsi diletace) ucinek rucni brzdy vadne, protoze lanko musi pakny roztahnou na vetsi vzdalenosti.
V bubnu je samoutahovaci mechanizmus - kdyz se pakny po brzdeni vraceji zpet, takovy "jazycek" se zasunuje do "pastorku" a snazi se jim pootocit. Po kazdem pootoceni se pakny o neco roztahnou, je slysitelne cvaknuti.
K tomu "pastorku" je pristup z vnitrni strany po oddelani gumove zaslepky, lze dodatecne utahnout.

Rozdelani a slozeni brzd neni zadny problem, doporucuji vycistit a trochu maznout ten samoutahovaci mechanizmus. Aby vse fungovalo, musi jit lehce.
Dale smirkem vybrus odskok na vnitrni strane bubnu, ktery vznika opotrebenim a jez pak znemoznuje jednoduche sejmuti a nasazeni bubnu.
Kdyz budes buben nasazovat, serid mechanizmus tak, aby sel buben zasunout, kolo nepribrzdovalo a rucni brzda mela patricny zaber.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **      **  **    **  ********  **    **   *******  
 **  **  **  **   **      **     **   **   **     ** 
 **  **  **  **  **       **     **  **           ** 
 **  **  **  *****        **     *****      *******  
 **  **  **  **  **       **     **  **           ** 
 **  **  **  **   **      **     **   **   **     ** 
  ***  ***   **    **     **     **    **   *******  
Powered by Phorum.