www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Klepání do volantu při brzdění
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2005 10:45

Čau. Vlastním Kadetta Combi 1991, C16NZ. Mám už delší dobu jeden problém. Když brzdím, klepe mi to do volantu. Četl jsem zde, že to dělají třmeny GM, když zatuhnou. Včera jsem je zkoušlel a byly lehce zatuhlé. Tak jsem je přímo na autě rohýbal za pomoci WDčka a zkusil to znovu projet a dělá to stále. Mám nové kotouče - jednoduché. Kola jsou 2x převažovaná a maj nový obutí.
Když brzdím hodně, tak to nedělá (jen lehce). Když pak brzdím mírně, tak mi to kepe víc a při určité rychlosti (asi 40 km/h) si myslím, že mi to chce vzít volant.
Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Včera jsem jen zjistil u pravého kola lehkou vůli ve vertikálním směru - mohlo by to být tím?
V létě chci jet do Chorvatska a potřebuju toto odstranit. Díky za každou radu!

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Skalka (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2005 11:07

Nazdárek.Já jsem nedavno řešil stejný problém,na mim kadettu jsem vyměnil všechny kuláky jak na řízení tak v ramenou a mám klid. Cena spodního kuláku je 333kč a na řízení 366kč.Jde o to že když brzdíš hodně,tak se ti ješkeré vůle opřou,ale při mírném brždění si to tam dělá co chce.

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2005 11:08

Normálně bych Ti poradil, že jsou křivé kotouče, ale když jsou nový...
A co destičky, ty jsou taky nový?? Nejsou třeba nějaký vyloženě špatný?
Brzdiče jsi taky rozhýbal..., kola vyvážený..
Na tu vůli jsi přišel jak??

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2005 11:38

Destičky nový nejsou, ale dělalo to i se starými brzdiči. Nechal jsem si tam kdysi dát novější z Astry, které měly slušné destičky a dělalo to furt to samý. Navíc to nekope do pedálu...
Na vůli kola jsem přišel tak, že jsem chytnul kolo ve spodní a horní části a zkusil s ním zahýbat (auto bylo na heveru). Zjistil jsem, že se to lehce vaklá.

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2005 13:47

Ten spodní kulák na to má asi taky vliv, ale já když jsem ty třmeny rozhýbával, tak jsem je měl úplně vymontované z auta. Na autě to asi pořádně nerozhýbeš,ty vodící pístky by měly chodit fakt úplně volně (samozřejmě bez větší vůle).

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2005 04:22

Třmeny mi chodí úplně volně - lehce se posouvaj. Zkusím mrknout na ty kuláky.

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Michaelis (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2005 09:02

Ja mam uplne stejny problem. Nove kotouce, desticky, ATE brzdice, vse rozhybano a promazano ATE vazelinama. Sranda je, ze je to naladove. Nekdy je to pevne a nekdy to dela jak blazen. ZJistil jsem, ze kdyz auto jakkoliv zpravuju, treba menim kola zimni/letni a tak a je to kvuli tomu na heveru, tak to na nejaky cas prestane delat, takze si myslim, ze je zpraveno, ale zas to po case zacne. Nekde je proste vule, ktera nekdy sedne tak a jindy onak. Kdyz jsem byl na technicke, lomcovali s tim a rikali, ze cepy jsou ok. Tak nevim. Jen tak ze cviku se mi teda kulace menit nechce, abych do toho dal kopu penez a pak zjistil, ze je to furt stejne...

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Stanley (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2005 13:44

Mám naprosto to samé co popisuje michaelis... yawning smiley(Michaelis napsal:

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: I.C. (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2005 11:27

Tohle se stava kdyz je narazenej vnitrni limec na kole, da se to vyvazit tak, ze na vyvazovacce to nehazi, ale pri przdeni se to projevuje prave trepanim volantu v urcitych rychlostech.

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Stanley (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2005 05:42

No já to od kol určitě nemám, protože už tam mám 3 sadu a dělá to pořád stejně. Dost se to ale zlepšilo, když jsem dal na auto přední stabilizátor. Mám 1.4ku. Spíš mi to přijde, že mám někde nějaký vůle, ale netuším kde.


Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Michaelis (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2005 09:46

No dela to stejne na zimnich i na lenich kolech, at to micham jak chci. Teda po vymene jak jsem psal chvilicku nic a pak jo, az si neco nekde nejak sedne.

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Mira_lbc (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2005 17:32

ja mam mozna ten samy problem ale kdyz jedu vetsi rychlosti do 100ky je to bez problemu a nad 140 pri brzdeni mi strasne vibruje volant a pri jizde je vse ok take nevim cim to je desticky kotouce????

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Skalka (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2005 18:37

To klepání ještě může být uložení ramene.Ve předu je gumový váleček,skrz něj vede šroub ke karoserii.A v zádu je na trnu taky guma a ta je kovovým třmenem stažena ke kasli.Např.Favarit má stejný uložení Mc Person a po výměně tam byl vždy klid jak v hrobě.Myslím si,že jsou určítě ještě původní.Na fávu vydrželi kolem 100.000km.Projevovalo se to jak při brždění,tak někdy i při rozjezdu,když už tam byly velké vůle.Při těchto přechodech s vůlema se vlastně mění geometrie nápravy.

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2005 18:41

Nazdar, vyměň zadní silenblok na ramenech (je pod plechovým účkem), oni časem změknou a při brzdění se rozklepe celé rameno i s brzdičem. Já to měnil nedávno a od té doby je klid. Cena jednoho silenbloku je 253,- Kč. Při montáži čep ramene i silenblok potři olejem.

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Vladislav Borovka (IP zapsáno)
Datum: 06.04.2006 20:53

Ještě k tomu klepáné volantu. Nedávno jsem byl na STK a dle technika to dělají jednoznačně křivé kotouče. Poznal to podle toho, že když bylo auto na brzdách, rozmitaly se při brzdění obě rafičky, co ukazují účinnost brzd. Ale stejně si myslím, že příčina je jinde.

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Vincent (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2006 06:45

pokud to po nadzvednutí auta přestane na čas dělat,tak mě napadá jen horní uložení tlumičů a nebo přímo tlumiče. Kdysi jsem četl že tam vznikají vůle které na technické neodhalí. Dá se to zjistit jen při vyvěšeném kole. Nemám s tím ale zatím žádné osobní zkušenosti.

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Vladislav Borůvka (IP zapsáno)
Datum: 17.02.2007 17:51

Vyměnili mi brzdovou hadici u pravého předního kola. které se několikrát kouslo, a zdá se, že to klepání přestalo.

Re: Klepání do volantu při brzdění
Autor: Mirek2 (IP zapsáno)
Datum: 19.02.2007 06:05

Čau, souhlasím se Standou.
Měl jsem ten samý problém s klepáním volantu při brzdění a vyřešila to právě výměna zadního silentbloku předního ramene. Takže pokud jsi vyloučil viz výše (kotouče, třmeny, vyvážení kol,..) doporučuji se zaměřit na toto.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   ******   **     **  ********  ********  
 **        **    **   **   **   **        **     ** 
 **        **          ** **    **        **     ** 
 ******    **           ***     ******    ********  
 **        **          ** **    **        **        
 **        **    **   **   **   **        **        
 **         ******   **     **  **        **        
Powered by Phorum.