výměna ložiska
Autor: Libor (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2005 19:18 Právě jsem si přečetl návod na výměnu ložiska předního kola.Mám k tomuto tématu jednu výhradu a to k zacházení s ložisky všeobecně.Upozorňuji, že po poklepu na kroužek ložiska kladivem, byť lehkým poklepem, můžete uvedené ložisko zahodit,neboť jak jistě všichni vědí, jde o velice tvrdý materiál a na povrchu styčných ploch po poklepu vzniknou mikrotrhliny,které ložisko poškodí. Doporučuji, je li to nutné , pro narážení použít měděné paličky, nebo kus měděné kulatiny a podobně. Je možno použít i hliník nebo mosaz. Dejte pozor na odštěpky těchto kovů, aby nezůstaly v ložisku. Dále bych chtěl upozotnit na mazání zakrytých ložisek,často se používají do alternátorů a pod. Před uvedením do provozu ( montáží ) je nutno krytky odstranit a do ložiska natlačit nový tuk, vhodný pro ložiska. Tuk, který v něm je z výroby, je hlavně konzervační a často se stává , že se ložisko při větším zatížení kousne. Omlouvám se autorovi, že mu do toho kecám, zabývám se strojařinou necelých čtyřicet let a něco málo vím a umím. Re: výměna ložiska
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 05.09.2005 11:30 jé já jsem taky strojař (ale jen 12 let), samozřejmě že proti této výtce nic nemám, měď je nejlepší protože se neštípe, mé návody jsou spíše pro "polní" podmínky a tak se snažím vždy používat běžně dostupné nářadí, měděnou paličku každý doma nemá a je poměrně drahá, on to ten přípravek z nekaleného železa dost ztlumí, už jsem takhle montoval mraky ložisek a zatím bez jediné reklamace, nesmí se samozřejmě klepat přímo do ložiska kladivem, přes ten přípravek se tlak rány rovnoměrně roznese po obvodu kroužku a měkké železo jej navíc utlumí, měď je ale lepší s tím musím jako kolega strojař souhlasit :-) |