www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Servo
Autor: Tomáš(SR) C20NE (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2005 11:39

Zdravim

nedavno som kupil kadeta o ktorom som vedel ze mu tecie servo. Riesil som to tak ze som raz za dva tyzdne dolial zopar deci oleja a servo fungovalo. Ked som zabudol doliat, pri toceni volantom sa ozyvali od motora priserne rucave zvuky, ale servo stale fungovalo.

Problem je vsak v tom, ze teraz musim dolievat kazdy 2 den a aj tak mi to trochu skripe a ruci a ko svina pri pareni :-(

Mechanik mi povedal zevraj sa take servo neda opravit, ze sa da len vymenit kus za kus. Myslite ze je to pravda??? Alebo len chce na mne zarobit?

A pripadne nevieta kde a za kolko sa da take servo zohnat, pripadne ci sa da repasovat.

Je mozne jazdit aj bez serva (myslim normalne jazdit, nie sa trapit)???


Vopred veľmi pekne ďakujem za odpovede...

Re: Servo
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2005 11:42

Kde teče ?

Re: Servo
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2005 11:46

Zkus si procit clanek

[www.opelastra.cz]

Bez serva se da samozrejme v pohode jezdit. Ne kazdej kadett ho mel.

Re: Servo
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2005 07:57

Při vadě serva: se dá jezdit jen musíš vypustit kapalinu , nevim co považuješ za servo? čerpadlo? nebo řízení? mužeš tam hodit obyčejné řízení cca 3 hodinky práce

Re: Servo
Autor: Tomáš(SR) C20NE (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2005 09:19

No myslim čerpadlo. Je uplne cele zadrbane od oleja. Neviem presne kde tecie - ale zanedlho zistim. Auto je totizto od vcrea v servise (tentokrat v inom), lebo mi praskla brzdova hadicka...

Cize ked chcem jazdit bez serva, musel by som davat aj nove riadenie???

V tom clanku co ste mi napisali som sa docital, ze staci dat dole klinovy remen a vypojit hadicky. Ked dam dole klinak zo serva nebude moc volny???

Inak klinak mam vcelku novy

Re: Servo
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 23.11.2005 11:12

no nemusíš měnit celé řízení jen musíš vypustit servo olej, a sundat klínovej řemen ze serva, klínové řemeny jsou dva, altík má svuj, a servo pumpa jde opravit

Re: Servo
Autor: Vladislav Borovka (IP zapsáno)
Datum: 13.04.2006 19:48

Chci si na Kadetta C 16 NZ namontovat servo. Všechno mám, včetně té spojky mezi tyčí a servem, ale nemůžu dostat do motorového prostoru servo pumpu, zkoušel jsem to seshora i zespodu a bez úspěchu. To vážně musí jít kvůli tomu dolu motor ? Nebo je na to nějaký fígl ? Prosím poraďte.

Re: Servo
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2006 07:02

nechapu proč tam nejde?? na 20NE ji strčim i se zavřenou haubnou, dávaš jí na správne místo? patři na motor ve směru jízdy v pravo ve předu hned u chladiče, závit pro uchycení držáku je vytočenej v bloku motoru,,, hned jak je řemenice pro altík tak na ní máš ještě jednu drážku pro čerpadlo serva,, je možné že třeba ta řemenice má jen jednu drážku i to se stávalo, ale většinou na motorech u ascony

Re: Servo
Autor: Vladislav Borovka (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2006 12:52

Opravdu to nejde. Celé servo mám z Kadetta 1989, které to mělo už z výroby. Ten současný je 1991 bez serva, na bloku motoru má předvrtaný otvory pro servo pumpu. Je fakt, že ta pumpa má řemenici na široký pětidrážkový řemen a logicky musí mít i alternátor takovou řemenici (všechno ale mám z toho 89). Jedině, že na model 91 musí být rozměrově jiná pumpa včetně jiné řemenice - nerozumím jak píšeš, ža na řemenici u altíku je drážka pro řemen.. To asi nebude můj případ - já tam mám normální řemenici na klíňák, kterou samozřejmě vyměním za pětidrážkovou (pokud nevyměním celý altík včetně řemenice). Problém je prostě narvat pumpu na to správné místo.

Re: Servo
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2006 06:57

no myslim normální řemenici na motoru :-), mě vubec neni jasný proč se ti tam ta pumpa nevejde???? to máš jinej držák? když se tam vejde na dvoulitru tak proč ne tobě? jedině že by měla jiné rozteče? asi nechápu tvuj problem,, ale musí to tam jít, bez vyndání motoru, ta pumpa má tak 20cm a tam co patří je minimálně 35cm /odhadem/ když tam máš pumpu tak je mezi chladičovkou a pumpu místo na ruku

Re: Servo
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2006 10:11

to jeník: dvoulitr má servo jinak než 1,6, originál 1,6 má totiž pumpu utopenou v bloku mezi rozvodama a ne zepředu jako ty, ale nejlepší řešení je právě sehnat pumpu z 2,0 na klínový řemen, ta by tam měla jít namontovat a nemusí se měnit půl motoru

Re: Servo
Autor: Vladislav Borovka (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2006 17:36

To je přesně ono - ta pumpa je utopená v bloku motoru a okolo vede v krytu rozvodový řemen. Nechápu, proč bych měl měnit půl motoru, problém je pouze ve výměně řemenic (dole na klikovce, na alternátoru) a hlavně dostat tam to pumpu.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  **      **  ********    ******   ********  
 ***   **  **  **  **  **     **  **    **  **     ** 
 ****  **  **  **  **  **     **  **        **     ** 
 ** ** **  **  **  **  ********   **        **     ** 
 **  ****  **  **  **  **         **        **     ** 
 **   ***  **  **  **  **         **    **  **     ** 
 **    **   ***  ***   **          ******   ********  
Powered by Phorum.