www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: Tlumič
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 17.06.2007 14:31

Gizmo_CZ napsal(a):
-------------------------------------------------------
> tak že tam chybí přeci jen ta kov. podložka mezi
> tlumičem a tou první gumou!! A to prosím dělali v
> autorizáku! Opel Morava OL!!!


Tak to neřeš a jed to reklamovat

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: Tlumič
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 17.06.2007 16:58

to gizmo: nové tlumiče mají také nové gumy, podložky a matky / já jsem mněl v sadě 2x normální matky plus 2x uzavřené / !!! nové gumy plus to ostatní si asi mechanik nechal pro sebe, protože se jako náhradní díl neprodávají.

Re: Tlumič
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 17.06.2007 17:34

Kur.a já jim tam zítra udělám takový buger, že se budou divit!!!

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Tlumič
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 18.06.2007 18:13

to gizmo: ty podložky tam dej co nejdřív nebo zničíš ty gumy!!

Re: Tlumič
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 18.06.2007 19:40

Tak já byl dneska v Opel Morava a byl jsem připraven s něma zatočit! Byli velice slušní a moc se mi omlouvali: (že to technik zapoměl z důvodu, že to přehlédl, že někdy jsou k tlumičům přirezlé a pak to vypadá, že tam jsou navařené :-))

No já si myslím své! Prostě zapoměl! Ale v takovém servise si myslím, že by se to stávat nemělo! Udělali mi "zadara" test jak tlumičů všech náprav tak brzd.


Je možné, aby přední tlumiče měli 67% (původní GM neměněné!!) a zadní nové "pouze" 54%??


Kdy podle jejich přístoje je stav tlumičů

nad 45% OK, pod 45% dobré, pod 35% špatné???

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Tlumič
Autor: Linux (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2007 14:47

Gizmo: Take jsem byl dneska na premereni tlumicu a mel jsem za to, ze predni mam v pytli, nebot auto se pri stlaceni dohoupava a pri jizde je to uz take tak trochu poznat, ale pristroj nameril 67% predni naprava a 64% zadni naprava. Mam Astru 1.7DTL r.v. 96 a myslim, ze ty tlumice jsou tam jeste original...

Mozna ze takove vlastnosti pr. tlumicu uz proste Opely maji, ale nevim, pro jistotu se ujistuju tady, zda nekdo nema podobne zkusenosti...

Re: Tlumič
Autor: Linux (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2007 18:47

Tak jsem se spletl, teď koukám na protokol a na přední nápravě naměřili 66 a 65%, na zadní nápravě 72 a 61%... Jinak tedy všechno ostatní platí.

Re: Tlumič
Autor: macil (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2007 19:11

Testom tlmičov by som príliš neveril. Zatiaľ som bol na tieto testy dvakrát a vždy vyšlo že tlmiče sú O.K. V prvom prípade som pritom vedel, že tlmiče sú KO, klepali, a v druhom mi cca mesiac po teste zadné vytiekli.

______________________________

Opel Astra F-CC `97 X18XE

Re: Tlumič
Autor: Linux (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2007 19:31

Jo, mě se to zdá taky úplně stejně, prostě ten předek se houpe...

Re: Tlumič
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2007 20:41

Tak taky uvažujte co ve předu je že?! A co je v zadu?!

je divný, že nové tlumiče GM (originál) zadní mají u mě "jen 55% a na testu je už pod 35% tlumič KO Vy tady tvrdíte, že starší tlumiče mají u vás 64%?? To je mi divný?

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Tlumič
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2007 21:34

to gizmo: u tebe po měsíci ježdění zadek 54% to jsou tlumiče těsně před koncem. nové tlumiče přeci 100% možná 90% ale 54% to je dost divné. tlumiče které mají najeto tak asi 120000 je dost možné že jsou na 64%, záleží po jakých cestách se jezdí.gizmo zajet na test zadních tlumičů někam jinám a hlavně neříkej že jsou nové schválně co ti řeknou / ok nebo ko /

Re: Tlumič
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2007 21:44

Temhle testum tlumicum ja osobne neverim, uz vubec ne akcim typu - zmerime vam tlumice zadarmu nekde pred Globusem.
Chovani podvozku sice ve velky mire urcuje kvalita tlumicu, ale take nahusteni pneumatik, tuhost pruzin, momentalni vaha na jednotlivych napravach atd atd.
Proto je celkem bezny, ze na jedny kontrole vyjdou tlumice tak a na druhy jinak.

Re: Tlumič
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 25.06.2007 20:50

Cus all.

Co mi řeknete na tyhle výsledny z testu tlumičů? Konkrétně ten zadek??

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Přílohy: (128.7KB)   (120KB)  
Re: Tlumič
Autor: Linux (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2007 07:21

Tak to je divny, o vikendu naskenuju muj protokol, pak klidně vyfotím tlumiče a tachometr... Ale tyhle testy, nevim, proste me se to auto houpe, a test mi rekl ok...

Re: Tlumič
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2007 07:51

testy tlumičů na autě jsou velmi velmi informativní, promítají se ti do nich veškeré vůle na podvozku a jiné faktory, jediný smysluplný test je na vyndaném tlumiči ve speciálním měřícím přístroji a ten jsem zatím viděl jen v televizi smiling bouncing smiley pokud si chceš doma otestovat tlumiče lze použít tento postup z dob dávno minulých: Funkce tlumiče se kontroluje každých 30 000 až 40 000 km takto: vůz se zdvihne na té straně, kde se budou tlumiče kontrolovat, sejme se kolo, vyšroubuje se upevňovací šroub spodního oka tlumiče. Tlumič se stlačí nahoru a prudce se jím zatáhne dolů. Tlumič musí klást menší odpor při stlačování směrem nahoru a větší při tahu dolů. Jestliže cítíme v úvrati pohybu "mrtvý chod", nebo tlumič vůbec neklade odpor, je v tlumiči málo oleje, musí se proto vyjmout a doplnit olejem nebo opravit.
Co mám osobní zkušenost, tak takový ten test, kdy ti dají před Baumaxem na auto podivnou krabičku a ta změří tlumiče mi řekl že mám 63% TLUMIČE A PŘI TOM V JEDNOM Z NICH NEBYL VŮBEC OLEJ the finger smiley

Re: Tlumič
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2007 11:07

to vrabi: já ten speciální přístroj mám můžu ukázat. ( praha ) problém je, že se tam dají upnout jen určité druhy tlumičů. hlavně žádnou příručku tlumičů a jejich seřízení neseženeš, ani u výrobce. jediné hodnoty co mám tak na řadu škodovek / š1000 až felicie / uděláš test tlumiče, ale nemáš to podle čeho porovnat, pokud už stím tlumičem nemaš nějakou zkušenost. každý výrobce tlumičů má svůj názor na tlumení určitého vozu - sachs bude mít jiné seřízení než alko nebo gm. každé auto má svoji určitou hranici na životnost tlumičů - š1000-š130 = 30.000 - 40.000 , š fav.- fel. = 40.000 - 60.000 , fiat = 40.000 - 60.000 , peugeot = 120.000 , opel = 100.000 - 120.000 , š oct. = 120.000 , golf 3,4 = 120.000 , ford = 90.000 - 110.000 , renault = 90.000 - 110.000 atd. chování vozu plus najeté km je určité vodítko k posouzení stavu tlumičů. ps. a né čekat až tlumiče tečou, když tlumič teče tak asi 30.000km už nefunguje ( tlumič chodí rychleji než má a gufero neudrží olej ) moje dlouholeté zkušenosti o tlumičích asi 25let. tlumiče na auta opel bohužel opravovat nejdou.

Re: Tlumič
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2007 12:14

tak jsem to počítal za 25 let oprav tlumičů to dělá asi 40.000 ks a to jsem nepočítal vše. to jsem také dělal 25 ks za den nebo 350 aut za rok.

Re: Tlumič
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2007 04:25

Jo, hoši, tak já mám opačnou zkušenost než Gizmo - neoriginální, příliš velké podložky po gumami tlumiče a příliš velké utažení obyč. maticemi (rovněž práce autorizovaného servisu při výměně tlumičů před rokem). Důsledek : Ustřihnutá tyčka se závitem, hned v místě, kde vychází z tlumiče. Po letošním Chorvatsku s pořádným nákladem (Astra 16 kombajn), po ujetí cca 50 km už bez nákladu v Česku. Takže to chce fakt svoje - příliš malé utažení je špatné, příliš velké taky; nejlíp asi fakt nové origo uložení a U matice....

Re: Tlumič
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 22.08.2007 06:06

Jo, omlouvám se, můj předchozí příspěvek se váže k problematice malého utažení spodního uložení zadních tlumičů Astry F combi, uvedené v horní části stránky - nechtěl jsem zakládat nové vlákno....

Tlumič(pero)
Autor: ahoj (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2009 18:57

Dobrý den chci se zeptat jisli by nešlo dát na opel astra F jiní zadní leví pero z jiního opla nebo auta nemužu to pero sehnat a noví stojí ze vším 2000

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  **    **  **     **  **     **  **       
    **      **  **   ***   ***  **     **  **       
    **       ****    **** ****  **     **  **       
    **        **     ** *** **  **     **  **       
    **        **     **     **   **   **   **       
    **        **     **     **    ** **    **       
    **        **     **     **     ***     ******** 
Powered by Phorum.