www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Výměna kapaliny v servu
Autor: David V (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2006 14:09

Chystám se vyměnit kapalinu v servořízení a přemýšlím, jak to udělat co nejjednoduššeji.
Zatím horkým tipem je nadzvednout auto, aby se koly dalo snadno otáčet (tedy volantem), oddělat přítok do nádržky, nádržku vybrat, dolít čistou kapalinou a zkoušet točit volantem, což by mělo mít za následek vypuzování oleje do výtlačné větve a tím do připravené pet-láhve a zároveň nasávat čistý olej z expanzky. Trochu mě trápí čerpadlo, které je údajně křídlového typu a oleji se skrz ně nebude chtít, takže se připravuji na to, že postup selže :-(
Nicméně 2. alternativa je taková, že pomocníka posadím do auta, kola otočím do plného rejdu a připravím se viz nahoře (hadička + nádobka). Nastartuju motor a budu dolívat stabilně čistou kapalinu do nádržky a do pet láhve stáčet starou. V okamžiku, kdy začne téct čistá, tak pomocník otočí koly do druhého rejdu a vyprázdní se i druhá část pracovního válce a po znovu obnovení čistoty oleje se motor vypne všechno se zkompletuje a systém odvzdušním.
Máte někdo nějakou zkušenost nebo lepší radu nebo si myslíte, že selžou oba způsoby??
Není to důležité, ale motor C18NZ a Vectra A.

Re: Výměna kapaliny v servu
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2006 15:22

podívej se na www.calibra.cz do sekce Servis-výměna servooleje, maj to moc dobře popsaný.Tady se taky už o tom psalo,použij případně vyhledávání

Re: Výměna kapaliny v servu
Autor: David V (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2006 06:28

Vyhledávání jsem zkoušel a asi jsem nezvolil ta nejsprávnější klíčová slova. K tomu návodu na calibře mám jednu výhradu, a to, že se nedostane starej olej z pracovního válce a ani z chladiče servo-oleje.Myslím si, že ten můj druhý systém s nastartovaným motorem a doléváním a chytáním sarého oleje je mnohem lepší, protože:
a) nedojde k zavzdušnění systému
b) vyměním všechnu hydraulickou kapalinu
c) povolím pouze stahovací pásku na beztlakové větvi s relativně dobrým přístupem

A ještě něco, pokud olej vyteče skrz čerpadlo, tak bude fungovat i první způsob, kdy bude jako pumpa sloužit pracovní válec.

Re: Výměna kapaliny v servu
Autor: David V (IP zapsáno)
Datum: 11.09.2006 05:14

Kapalina je vyměněná. Šlo to nebývale hladce. První způsob bez nastartovaného motoru v pohodě fungoval. Na jedné straně jsem dolíval do nádobky a točil volantem sem a tam a na druhé straně vytíkala stará kapalina. Ani odvzdušňovat se to nijak významně nemuselo s nastartovaným motrorem, šlo to odvzdušnit jen točením volantu. Když jsem pak pro jistotu nastartoval, tak už to nebublalo. Zvedl jsem auto, aby se kola nedotýkaly země a šlo lehce točit. Stará kapaliny kdysi bývala červená, ale teď už byla jak bota. Do okruhu se vešlo 1,5 litru, pak konečně začala vycházet čistá kapalina. Jediný, co mě vadilo, že jsem si pod nádobku nedal nějaký hadry a hydraulický olej mi pocákal cívku a převodovku a pak jsem to musel dlouze čistit.

Re: Výměna kapaliny v servu
Autor: TomAs (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2006 15:25

Nazdar, jenom by mě zajímalo, po kolika km se kapalina v servu musí měnit, měl jsem za to, že je "věčná" smiling smiley

Re: Výměna kapaliny v servu
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2006 19:08

Jen tak mimochodem. Koupil jsem v zimě Astru na ND,byla dovezená z Německa a měla najeto 241 tisíc čtvrt roku před prodejem. Bral jsem si z ní kromě jiného komplet servo,olej jsem vypustil a tak mě napadlo vyčistit nádobku. U dna bylo tolik svinstva,že jsem na vyčistění spotřeboval hromadu benzínu.
Po této zkušenosti uvažuju,že na druhé Astře preventivně vyndám taky nádobku a vyčistím ji,olej potom jenom doliju. Samotná výměna oleje je na nic.

Re: Výměna kapaliny v servu
Autor: David V (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2006 06:02

Vidíš, to mě nenapadlo. Jenže na druhé straně olej v motoru taky měním aniž bych demontoval vanu a celou ji od úsad vyčistil.

Re: Výměna kapaliny v servu
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2006 18:51

Olej v motoru jde u plnoprůtokového systému nejdřív přes filtr a teprve potom se stará o mazání(Astra). U obtokového systému(Škoda 120) se fitruje až ten zbytek. V řízení nic nefitruješ,olej je navíc dost řídkej a nevíš,jestli ten,který jsi tam nalil,nemá větší rozpouštěcí schopnost,než ten předchozí. Podotýkám,že jsem nechtěl děsit.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******   **      **  **     **   ******   **        
 **     **  **  **  **   **   **   **    **  **    **  
 **         **  **  **    ** **    **        **    **  
 ********   **  **  **     ***     **        **    **  
 **     **  **  **  **    ** **    **        ********* 
 **     **  **  **  **   **   **   **    **        **  
  *******    ***  ***   **     **   ******         **  
Powered by Phorum.