www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: Chocen (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2006 13:03

Ahoj vsem,

ze vsech stran se mi dostavaji rozporuplne nazory na tlumice ALKO.

Nekdo rika zasadne nebrat, nekdo ze jsou jeste pomerne kvalitni.

Otazkou pro mne je - pokud neberu v potaz zivotnost, je na nich neco extremne spatneho?

Zivotnost plus mistni silnice je podle mne stejne spise otazka ciste akademicka - za rok dva odejde cokoliv...

Diky za vase nazory!

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2006 13:11

Chocen:

Mě bylo řečeno od kamaráda NEBRAT. V jednom kuse mu je někdo chodí reklamovat.
Dál jsem po tom už nepátral.

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2006 14:08

Asi ti nepomůžu, kdo preferuje sportovní jízdu, tak tvrdí, že ALKO v plynu je vzhledem k ceně dobrá volba, protože je dost tvrdé, ale měl jsem i zákazníka,co to dal na Audi A6 (jeden z prvních modelů) a nějak se mu to po výměně nezdálo, tak zajel na tester a ten mu naměřil na měsíc jetých tlumičích účinnost cca 60%. Bez řečí jsem mu je vyreklamoval, doplatil si za Sachs pár stovek a je klid. Já osobně bych si je nedal, ale pokud má někdo lehčí a starší auto a je mu jedno,co tam má a nepozná, jestli vrzlo péro, cvaká zdvihátko nebo si prdl spolujezdec, tak proč ne (za ty prachy).

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 01.09.2006 11:13

no pokud nebereš v potaz životnost tak na nich není nic špatného :-), ovšem abys měl představu o životnosti, tak kamarádovi komplet vytekl tento tlumič po necelých 15 tis. km, když si vezmeš, že originál tlumiče vydrží i přes 100 000 km zdá se mi to dost málo :-(, jestli to chceš pro sebe a nejsi důchodce co jezdí 50 mimo obec a najede 4 tis km za rok tak si raději připlať za značku

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: max (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2006 16:30

kamarád je měl taky a stejné jako u vrabiho...najeto pár tisíc a chcalo to...kup KAYABu,s tou jen spokojenost

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: Bart (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2006 10:13

Souhlasím s Maxem, mám taky tlumiče KAYABA, jsou super

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: Rom@n (IP zapsáno)
Datum: 18.09.2006 19:26

Souhlas a taky doporučuji Kayaba nebo Bilstein, nebo na Speedpro.cz prodávali za 3000kč sadu na nápravu Koni sport.



Opel Kadett, 3dv. C16NZ, Jičín

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: Jakub Milata (IP zapsáno)
Datum: 04.10.2006 18:38

A co takhle originální tlumiče opel? V autorizovaném servise je kompletní výměna tlumičů dotovaná dovozcem a dá se říct, že jsou za směšnou cenu. Včetně práce stojí všechny tlumiče kolem 4500 :-) Já si je nechal měnit před pár měsíci a jsem naprosto spokojen. [servis.opel.cz]

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: Cherche (IP zapsáno)
Datum: 02.11.2006 21:12

Před týdnem jsem si dal na své Volvo nové zadní tlumiče Sachs. Už hned z počátku se mi něco nezdálo, připadaly mi měkké při "zpumpnutí"auta. Za jel jsem na tester, a hle zjistilo se že jeden má 66% a drzhý 76%. 66% už test vyhodil jako vadný. Na testeru mi říkali že nové tlumiče jsou měkší a je třeba najet nějaký kilometr než naberou učinnost. Nevíte někdo kolik mívají jako nové ?

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: DarriN (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2006 18:03

Já mam na Astře v zadu Alka, takže ne originály, auto má najeto 160t a tlumiče jsou naprosto K.O.
Ted jsem byl v oplu, kde mi je doporučili vyměnit. Přední pry nejsou až tak hrozne, ale jejich horni uložení je potřeba nove. Tak jsem chtěl něco ušetřit (jak psal Jakub, tak zadní tlumiče okolo 2 000 a přední 2500 včetně práce) a řekl jsem, že vyměním jen ty zadní a horní uložení přeních. Pak jsem řešil cenu a vyměna toho uložení, jen práce vyjde kolem 3000, protože se musí dělat geometriemoody smiley , tak to jsem mu řekl, že to mě vyjde lépe, když si rovnou nechám vyměnit přední tlumiče za tu dotovanou cenu 2 560 ( i s prácí) a on mi na to, že tam se stejně musí dělat geometrie takže... Jestli víte jak to myslím.
Ptám se tedy, jestli když se mění přední tlumiče, jestli se za stejnou práci dá vyměnit i horní uložení a jak je to s geometrií, která se asi musí dělat?

Jo a jakub: když si si ty tlumiče nechal měnit, platil si navic i za geometrii?



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil DarriN (06.12.2006 18:06)

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: DarriN (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2006 18:55

Hlavně mě zajímá, jestli, když se mění přední tlumič, jestli se sundává i horni uložení s ložisky. Jestli ne, o kolik by bylo více práce, když by vedle výměny tlumiču vyměnili i uložení?? Plis, potřebuji odpovědi smiling smiley

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2006 20:22

Při výměně předních tlumičů vytáhneš kompletně celý tlumič z auta a pak ho musíš rozebrat i s horním uložení. Více uvidíš tady [www.kadett.cz]
Jinak pokud měníš jenom vložky tlumičů tak bych s geometrií nic nedělal. Nastavoval bych ji určitě jenom po výměně čepů řízení a kontroloval po výměně spodního čepu závěsu kola.

m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: DarriN (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2006 21:21

Takže když měníme jen tlumiče, tak se geometrie neděla? Opravdu? Jestli jo, tak mě teda chtěli pěkně natáhnout. Prý když vymění tlumiče, tak musí udělat komplet celou geometrii za 3000!!



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil DarriN (06.12.2006 21:22)

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: DarriN (IP zapsáno)
Datum: 06.12.2006 22:44

No a ještě bych chtěl vědět, jestli se dělá geometrie i při výměně silentbloků ramen ?

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 07.12.2006 06:30

Komplet geometrie je na Kadettu celkem zbytecna, protoze serizovat muzes stejne jen sbihavost a to jen predni napravy. Ani po vymene silenbloku ramen se geometrie nedela. Nicmene pro klid duse neni od veci si to nechat zkontrolovat.

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: DarriN (IP zapsáno)
Datum: 07.12.2006 09:11

A u Astry?

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: maguli (IP zapsáno)
Datum: 07.12.2006 09:36

Atˇje to Astra nebo Kadett je to jedno. Pokud neměniš čepy řizeni nebo zavěsu kola tak geometrije je zbytečna. Zamozřejmě neni od věci si ji nechat zkontrolovat ale to za to nemusiš platit 3 litry. U nas v Blansku ti ji udělaji za 300 až 500(podle obtižnosti) a troufam si řict ne meně kvalitně než u Opla

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: DarriN (IP zapsáno)
Datum: 07.12.2006 09:50

Dik za rady. Takže ted jsem chtřejší. Prostě při výměně tlumiču a silentbloků ramen se geometrie nedělá, kdyžtak akorát zkontroluje. smiling smiley

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: DarriN (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2006 09:33

Ještě bych se k tomu chtěl vrátit. V oplu si nechám měnit tlumiče, přední tlumiče i s prácí stojí 2560. Ted ale k tomu musím vyměnit horní uložení tlumičů. Ložiska a ty gumové kloboučky (nevím,jestli je tam ještě něco). Práce je zahrnutá v ceně těch tlumiču, ale když se nechám vyměnit i to uložení, tak to už se na to pry nevstahuje. Proto bych chtěl vědět, kolik práce navíc, zabere ta výměna těch uložení. Dost by mě to zajímalo, abych měl přehled a nenechal se oškubat. Předem díky za názory.

Re: Klady a zapory tlumicu ALKO
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2006 09:48

O 5 minut navic.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **        **  **      **  ********  **      ** 
  **   **         **  **  **  **  **        **  **  ** 
   ** **          **  **  **  **  **        **  **  ** 
    ***           **  **  **  **  ******    **  **  ** 
   ** **    **    **  **  **  **  **        **  **  ** 
  **   **   **    **  **  **  **  **        **  **  ** 
 **     **   ******    ***  ***   **         ***  ***  
Powered by Phorum.