www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Návod na opravu serva Astra F
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2007 10:20

Jelikož návod, který je na zdejším serveru je dost „sparťanský“, rozhodl jsem se, že se podělím o své zkušenosti s opravou této součástky.

Servo v autorizovaném servisu stojí cca 15.000Kč což je dost neúnosná částka za to, že z 95% na této součástce odchází pouze ložisko, které stojí cca 70Kč. Na vrakovišti lze servo sehnat za cca 5.000Kč (o „záruce“, nebo jistotě, že bude fungovat raději pomlčím – ale záleží na vrakovišti)

Cena za opravu „vlastní silou“: 70Kč ložisko + 40Kč gufero + 100Kč půjčení lisu v servisu + nervy v kýblu (tedy aspoň moje :-) )

Výměna ložiska je práce pro zručnějšího opraváře a rozhodně se u ní neobejdete bez hydraulického lisu!! Tak hurá na to.

Pravidlo č. 1 žádné bouchání kladivem nebo nahřívání čehokoliv!!

Co budeme potřebovat:
HYDRAULICKÝ LIS – odstranění a opětovné nasunutí řemenice + po montáži zatlačení vnitřku serva a jeho zajištění sponou ( lis třeba v autoservisu)

Nové ložisko - rozměr 40*17*12 klasika kuličkové třeba (2RSH 6203) nebo mnou použité 2RSE 6203 (rozdíl E/H není podstatný)

Nové gufero - rozměr 19*36*7 (7mm je výška gufera kterou je třeba zbrousit na 6mm! (stačí střední brusný papír + gumu před broušením uříznout žiletkou) brousit na rovném podkladu!


Jestli jsme sehnali potřebné díly, je zapotřebí nejprve servo dobře očistit od všech nečistot! Přeci jen mít v něm poté kousky barvy či špíny by nebylo to pravé!

Servo položíme na řemenici a opatrně (třeba plochým šroubovákem) odstraníme pojistnou sponu na jeho zadní straně.
http://img214.imageshack.us/img214/3451/servodemontsponygh8.jpg


Abychom vytáhli víko s vnitřním ložiskem, je dobré si „obrousit“ střední výlisek (pro použití kleští-klíče) Za tento výstupek poté při střídavém pootáčení (cca v rozmezí 10* na obě strany – NÉ KROUCENÍ DOKOLA!!!) a vytahování směrem ven víko vytáhneme. (drží ho gumové těsnění)

Nemusíme se bát, že na nás něco „vystřelí“, ale dáváme pozor, aby se nám dovnitř serva nedostala hrubá nečistota.

Poté servo kompletně odstojíme (pozor na první gumový těsnící kroužek – nutno jej nejprve odstranit) od celého vnitřku a poté stáhneme řemenici
http://img213.imageshack.us/img213/6655/servomont5rm6.jpg


Řemenice je nalisována na osičce a je třeba jí stáhnout hydraulickým lisem. Nepokoušíme se řemenici sundat kladivem nebo dokonce nahřívat!!
http://img95.imageshack.us/img95/7914/demont345emeniceok4.jpg



Po odstranění řemenice kleštěmi odstraníme zajišťovací sponu zadřeného ložiska a z druhé strany vytlačíme pomocí lisu celou osičku i s ložiskem ven (dbáme zvýšené opatrnosti kvůli ohnutí osičky, neboť se vytlačuje za nejslabší část osičky!!) Jde to ale poměrně lehce.
http://img213.imageshack.us/img213/5183/servososi269kouoy8.jpg



Ložisko z osičky odstraníme lisem nebo mírnými poklepy na ložisko kladívkem.
Osičku je dobré vyčistit (třeba jemný písek na nádobí) nesmí se na ní ale udělat rýhy! To by mělo za následek prosakování oleje.


Ložisko na osičku (osičku natřeme olejem pro snazší nasunutí ložiska) nasadíme a odpasujeme ho až na doraz k rozšíření osičky (je jedno jakou stranou bude ložisko nasazené, pokud nemá výrobcem stanovený směr otáčení – na ložisku by poté byla šipka směru)
http://img143.imageshack.us/img143/831/loiskososi269koufx7.jpg

http://img510.imageshack.us/img510/8075/loiskonaosi269cecv1.jpg



Další je na řadě vyjmutí starého gufera ze serva (to nechám na vaší fantazii) Já to udělal kleštěmi. (Pozor nepoškodit vnitřek serva!)

Za další musíme zbrousit výšku nového gufera o 1mm. Bohatě stačí seříznout z okraje přebytečnou gumu žiletkou a poté „dobrousit“ na rovné podložce smirkovým papírem zbytek. Soustruh netřeba.
http://img82.imageshack.us/img82/5914/guferozbrouen6mmdj0.jpg



Tak, a už se můžeme pustit do sestavování serva. Ještě jednou podotýkám, že je třeba zejména při montáži dbát zvýšené čistoty vnitřku serva!


Za prvé nasadíme nové zbroušené gufero. (zbroušenou stranou dovnitř) Gufero zatlačit (kladívko) až na doraz, aby bylo zároveň s vybráním v těle serva.
http://img206.imageshack.us/img206/989/servosguferemca0.jpg



Namazat olejem vnitřek lože ložiska a vsunout ložisko s osičkou – zatlačit vše až na doraz třeba opět kladívkem – ale rovnoměrně a opět opatrně za vnější hranu ložiska! (ne za osičku!) Nakonec vše zajistit sponou.
http://img87.imageshack.us/img87/2391/servosloiskemuq0.jpg



Na hydraulickém lisu nalisovat řemenici.
Můj postup byl takový, že jsem položil řemenici na podstavec lisu (pozor, ať řemenici nenalisujete obráceně  ), na ní položil servo s osičkou a lis položil pístem na slabší vnitřní část osičky a tak jsem pomalu opatrně nalisoval zpět řemenici. (vlastně jsem zatlačil osičku do řemenice, ne řemenici do osičky!!)




Nepokoušejte se lisovat řemenici tím způsobem, že položíte na podstavec tělo serva, dáte řemenici na osičku a řemenici narazíte lisem na osičku!! Osička by zajela dovnitř serva o cca 1-2 mm a mohla by poškodit vnitřek serva, nehledě na to, že poté nezavřete servo víkem v kterém je malé ložisko pro osičku.

Vlastní sestavení vnitřku serva – pořadí součástek:
1. péro (je jedno jakou stranou)
2. černá podložka s otvory (čert ví jak to nazvat) namazat strany olejem
3. 2x kovové tyčinky
4. kovové tělo čerpadla (těmi třemi kulatými otvory směrem ven + ty dva velké otvory
v podložce a v těle čerpadla musí na sebe pasovat!)
5. opatrně vložit čerpadlo s lopatkami
6. GUMOVÉ TĚSNĚNÍ (gumičku zapasovat do vybrání v těle serva) namazat olejem
7. vložit víko s ložiskem tak, aby zapadlo do dvou kovových tyčinek + otvory ve
víku se musí krýt s otvory v kovovém těle čerpadla
8. opatrně zatlačit na víko (chce to lis, ale OPATRNĚ!!) a „vtlačit“ víko dovnitř serva
9. zajistit kruhovou sponou



HOTOVO

S přáním hodně zdaru Gizmo_CZ.

PS: sorry za gramatické chyby :-) Jsem jen chlap :-)




SESTAVENÍ SERVA OBRAZOVÝ POSTUP

http://img206.imageshack.us/img206/1678/servomont1dk3.jpg

http://img206.imageshack.us/img206/3007/servomont2es6.jpg

http://img209.imageshack.us/img209/1136/servomont3xq9.jpg

http://img87.imageshack.us/img87/1408/servomont4um2.jpg

http://img209.imageshack.us/img209/7660/servomont5qa8.jpg

http://img209.imageshack.us/img209/2815/servomont6nd4.jpg

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2007 10:29

Mozna by teda neskodilo udelat clanek tak, jak jsou tady vsechny navody delany. Tohle sice neni spatny, ale pokud se cokoliv stane se serverem kde ty obrazky jsou umisteny, tak ma kazdej smulu.

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2007 11:13

není problém poslat adminovi jak fotky tak celý doc. soubor :-)

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2007 11:27

Tak me to kdyz tak posli (zapakovany fotky), hodim to do .html a poslu Rogerovi ke zverejneni.

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2007 11:28

jj není problém posílám. Ale oprav hrubky :-)

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2007 12:02

Nějak mě to na ten tvůj email nejde poslat?! ......volduchy.cz

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2007 14:20

[www.edisk.cz]
servomotor-Gizmo_CZ.rar

A sosejte návod i s obrázky. je to na Edisku

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 22.05.2007 13:59

Tak jsem konečně včera začal s "generálkou auta po zimě :-) (a hned mi včera upadl při jízdě zadní tlumič the finger smiley )

Servo (viz oprava výše) je namontované a funguje "zatím" spinning smiley sticking its tongue out bez problémů!!!

CCA za měsíc, by pokud bude držet tohle opravené bylo mé náhradní servo na prodej

Kdyby měl někdo zájem??? Servo je v originál stavu - pište na e-mailhot smiley



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (22.05.2007 14:01)

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 26.10.2007 09:17

Oprava servopumpy taky může mít jiný průběh - v Astrách jsou i jiné servopumpy, a to s kluzným ložiskem, u kterých se dá měnit jenom gufero a křidélka čerpadla. Aspoň na mojí ("F",combi, 1996, X 16 XEL) to tak bylo - doma s tím neuděláte vůbec nic i když to perfektně rozeberete,pokud pumpa vydává pazvuky, chce to vyměnit ji za repasovanou (cca 5-7 tis. Kč, ELIT, MJauto....). Ale i ta může být vadná - zkouším už druhou, první tekla přes gufero jak Dunaj, tak uvidím...

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: Palo1965 (IP zapsáno)
Datum: 08.11.2007 16:55

zdravím..mám Astru F kombi, 1,7td, nemecký motor.odišlo mi čerpadlo serva.Chcem ho vymeniť lebo staré mi v servise pok...atď. Mám otázku, je jedno aké čerpadlo na servo sa tam dá, resp. je rozdiel serva z benzínu, resp. iného typu motora?

Vďaka za odpoveď Palo1965@azet.sk

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2007 11:45

Mají jinou řemenici a zpravidla i způsob uchycení. Střeva asi budou velice podobná u všech, ale ne zaměnitelná. "Nakup" na vrakáči to svoje a pokud bude rachotit, vyměň ložisko. Nepomůže-li to, bvyměň jej celé za repasované. Nové je příšerně drahé - pod 10 litrů vůbec....

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: tonda (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2007 17:28

Souhlasím s JArdou s tím, že pokud je stejný typ řemenu (plochý x klínový) a uchycení (s pomocným držákem a bez něj) - tak tam dej jakýkoliv čerpadlo. Já měnil na X17DTL a dal jsem tam z Vectry A benzín (jiný na vrakáči neměl) - a dodnes v pohodě...

Re: Návod na opravu serva Astra F
Autor: roman5870 (IP zapsáno)
Datum: 04.03.2013 17:06

Dobrý den mám Astru 1.4 caravan rok výroby 97 z motorem C14Nz po motorové stránce i zachovalosti velmi spolehlivá a zachovalá staráme se o ni velmi dobře .Jen mám teď takový problém začíná mi prosakovat hydraulické řízení Néééé servo můžete mi poradit zda se dá nějak opravit a seznam ND děkuji mnohokrát .



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  **     **  **     **  **    **  **      ** 
  **  **   **     **   **   **   ***   **  **  **  ** 
   ****    **     **    ** **    ****  **  **  **  ** 
    **     **     **     ***     ** ** **  **  **  ** 
    **     **     **    ** **    **  ****  **  **  ** 
    **     **     **   **   **   **   ***  **  **  ** 
    **      *******   **     **  **    **   ***  ***  
Powered by Phorum.