Posilovac brzd a posilovac rizeni
Autor: Tom Rebok (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2007 09:40 Zdravim Opelaci!
Muj znamy vlastni Opel Astra 1.4 16V roku vyroby 2000 (ta novejsi karoserie) a chteli bychom se zeptat, zda-li jsou v tomto voze nejakym zpusobem propojeny soustavy posilovace rizeni a brzd. Ja jako majitel stejneho (byt novejsiho) vozu jsem po svezeni jeho vozem pozoroval pomerne znatelny ubytek brzdneho vykonu (oproti memu auticku) a soucasne i ne uplne dobrou funkcnost posilovace rizeni (volantem se toci pomerne ztuha). Chteli bychom se tedy zeptat, zda-li jsou obe soustavy nejakym zpusobem propojeny a jedna se o jedinou zavadu na posilovaci, anebo jsou soustavy zcela odlisne a jsou to dve (byt podobne) zavady? A kolik by v tomto pripade stala oprava? (nepocitaje pripadne vymeny brzdovych desticek a opravy vedlejsich brzdovych valcu...) Diky moc za jakoukoliv radu... --jeronimo Re: Posilovac brzd a posilovac rizeni
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2007 16:39 Ahoj!
No já nevim, jak to mají tyhle nový auta, ale vždycky to bývalo, že posilovač řízení bylo servo (čerpadlo hnané buď klínovým řemenem nebo rozvoďákem) a naprosto separátně byl posilovač brzd - většinou podtlakový, nebo třeba u Fordů byly elektrický (aby to brzdilo i s vypnutým motorem)...propojit oba posilovače mi přijde jako blbost, při případné poruše bys sis rozsekal hubu skoro tutově, takhle přece jen při poruše řízení zabrzdíš a při poruše brzd aspoň můžeš nějak korigovat směr....ale je to jen můj názor Re: Posilovac brzd a posilovac rizeni
Autor: Pavel C (IP zapsáno)
Datum: 25.10.2007 07:27 Ahoj,
taky bych řekl, že je to odělené. Mě se u astry G stane, že mi při teplém motoru přestane fugnovat posilovač a brzdit jde. Jediné, jak je to propojené je přes motor. Když se netočí ten, tak nejde ani posilovač řízení, ani brzd :-) Byl jsem s tím posilovače na diagnostice v Opelu a na elektrice nenašli žádnou závadu. Altík dobíjí dobře a baterka je taky v cajku. BOhužel se jim tam ta závada neprojevila, takže navrhují jen opravu formou výměny serva a pak by se vidělo. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Je divné, že posilovač jde, dokud se neohřeje motor a znovu nestartuje. Může to být dím prokluzováním klíňáku? Jak vlastně poznám, jeslti je servo hnaný klíňákem nebo rozvodákem? Díky Pavel C (Astra G, X16SZR, r.v. 98) Re: Posilovac brzd a posilovac rizeni
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 25.10.2007 07:55 No mam takovy pocit, ze v G uz je EHPS neboli elektrohydraulicky posilovac rizeni a tudiz nema co spolecneho s posilovacem brzd. Ten je urcite hydraulicky. EHPS vypne pokud neni v el.siti uricte napeti. To si pamatuji, kdyz jsem s nekym tady na foru resil elektriku pri dodelani do Kadetta ci Astry, uz je to dlouho ale podarilo se mu to tam implantovat uspesne. Pro potvrzeni problemu s palubnim napetim by bylo vhodne instalovat nejaky merak napeti a kdyz ucitis, ze ti vypnul EHPS kouknout kolik je palubni napeti. |