Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2009 17:57 Zdravím!
líšia sa mc.phersony u nižších a vyšších motorizácií? presnejšie C16NZ a C20NE/C20XE? povedali mi že polosy z prevodovky F16/F20 do nábojov u C16NZ nepôjdu, a v lete budem prehadzovať motor na väčší, ale chcem teraz vymeniť tlmiče, a neviem či mi budú potom pasovať keď kúpim na C16NZ a potom ich budem chcieť dať do tých druhých mc.phersonov, chcem kúpiť kayaba excel-G, nie sú najlacnejšie a nechcel by som potom 2xplatiť Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2009 19:19 Persony jako takovy stejny jsou, jen je jinej naboj a logicky tuzsi pruziny, ale tlumice jsou rozmerove stejny. Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: viktor (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2009 20:20 takže ak tam dám teraz tie kayaby a potom ich dám do druhých phersonov z GSi tak by nemal byť problém? lebo predávajú sa na každú motorizáciu zvlášť, a neviem či kúpiť teraz na C16NZ alebo už rovno na GSi Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2009 20:22 Kup rovnou na GSi, zadny problemy nebudou. Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2009 20:50 tak som myslel dobre, som typoval že keď sa na tieto tlmiče v pohode dávajú -30 pružiny bez problémov tak ten rozdiel medzi klasickými a GSi pružinami nebude tak veľký aby to mal dopad na tlmiče, tak beriem na GSi Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2009 10:42 má niekto skúsenosti s vyššie uvedenými tlmičmi kayaba excel-G na kadettoch? Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2009 14:58 To ne, ale davat nejake sport. tuhe, kratsi pruziny na "origo" tlumice neni to prave orechove. Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2009 15:08 skontroloval som to v ich katalógu a tlmiče pre moju C16NZ aj pre C20XE sú rovnaké, pritom GSI má tuhšie pružiny, myslím si že -30 by im ešte nemalo uškodiť, aj tie tlmiče sú oproti klasickým o niečo tuhšie Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2009 16:26 Viktor:
Ale ty nechápeš základní rozdíl mezi tuhostí pružiny a zkrácenou pružinou!!! To co píšeš ty, je pružina, ale navinutá tak, že je v klidu o 30mm kratší než sériovka. Sériovka je navíc stejně dlouhá u GSi i u obyč kadetta - rozdíl je právě v tuhosti pružiny podle vztahu F=k*x, kde F je síla potřebná k zmáčknutí pružiny o tuhosti k o vzdálenost x ... U tuhosti těhle zázračných pružin je tu už napsáno v diskuzi pár řádků = většinou je to bláto ... No a když teda vrazíš tuhle zkrácenou, rádoby sportovní, pružinu na normální tlumič, dojde k tomu, že tlumič vlastně nepracuje v mezích, na které je počítán - rozuměj pístni.ce nikdy nevyjede na maximum. U některých konstrukcí je ale právě ono vyjetí na doraz důležité pro setření oleje, nečistot, přepuštění správného množství oleje apod. (nevím teda jak to má konkrétně kayaba - tak mě kdyžtak opravte ). Z toho vyplývá, že tlumič pracuj v režimu, pro který není navržen = ničí se a hlavně nemusí, v závislosti na použité konstrukci, korektně pracovat = nemusí 100% tlumit! Proto je u sportovních podvozků vždy zkrácená pružina + tlumič určený pro pužití s tou danou pružinou! Upraveno 1 krát. Naposledy upravil JardaGSi (04.02.2009 16:29) Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2009 20:47 chápem čo píšeš, je pravda že nie sú skrátené ako napr. skrátené tlmiče od koni, a tiež je pravda že tvrdosť a dĺžka nie je to isté, ale podľa mňa by -30mm tie kayaby zvládli, ale som rád za každý názor, aj za tvoj Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2009 20:51 Viktor> to vis ze to zvladnou, ale musis pocitat s tim ze, jizdni vlastnosti se spis zhorsi, a zivotnost tlumicu zmensi. Je tady o tom mnoho napsane, ale je to Tvuj boj. Kdyz sport. podvozek, tak od A do Z vim o cem pisu. Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2009 23:07 Jj, přesně jak píše Lukin, když už, tak už...
A ne vymýšlet pikatchoviny, půlku toho a druhou zase z toho, oni to zmáknou;-)... Navíc, na naše silni.ce ty sport. podvozky ani moc nejsou. Ty jsou spíš na ostrou jízdu po pěkným asfaltu, takže když tam dáš tvrdý pružiny, tvrdý tlumiče a ještě snížený, nelíp k tomu ještě nízkoprofilový gumy, uděláš si z toho za spoustu peněz príma žebřiňák;-)... Jinak ty "sportovní" podvozky z různejch e-shopů za výborné ceny jsou vesměs pěkný sráče. Takže mi přijde nejlepší buď koupit nový GSi podvozek v druhovýrobě (Febi, Monroe apod.) nebo pak zainvestovat do komplet KONI apod. ... Hledat kompromisy mezi tim = ztráta peněz a času... Toť můj názor... Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2009 08:57 je to pravda, tie lacné kompletné podvozky stoja za prd., a zase 20tis. za to dávať nechcem, takže si zoženiem komplet Mc.phersony z GSi, a k tomu lepšie tlmiče, tak to bude podľa mňa OK, vymením všetky siletbloky a všetko čo sa dá na podvozku, dúfam že tým stabilitu zlepším Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2009 07:46 Viktor> nemusis davat 20tis, treba se Ti postesti jako me, ja koupil asi pul roku stare KONI za 1.000,- a pruziny FK za 500,-. Treba se objevi na i na aukru. btw. mam takovy pocit ze na mjauto.cz prodavaji KONI za 2tis na napravu. Takze 4tis tlumice a 2tis nove pruziny + nejake ty silentbloky, cepy apod. a mas podvozek jak lusk Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: klikos72 (IP zapsáno)
Datum: 02.07.2009 09:31 Nazdar,takže se povedlo v nacpat,tlumiče z 1,4 do 2,0Gsi? Tlumiče pasovaly do personů v pohodě? Řeším teď trochu podobný problémy, chci posílit podvozek C1,6NZ, věcma ze silnějších verzí Gsi, mám zadní kotoučovku,přední ATE brzdy, ramena a stabilizátor z Gsi. Uvažoval jsem o výměně personů a těhlic, ale už dřív jsem slyšel že je problém s poloosama a tady se mi to potvrdilo, takže těhlice s personem vynechám. Chci tam dát alespoň tlumiče z Gsi a proto mě zajímá jestli jsou rozměrově stejný aby šli do personů. Předpokládám že proti normálním budou asi lehce tvrdší. Dík za radu a názor od kohokoliv Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: klikos72 (IP zapsáno)
Datum: 02.07.2009 09:33 ááááá, sypu si popel na hlavu, neumím si přepnout na další stránku, zdá se že tady je vše co potřebuju. Díky |