www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2009 17:57

Zdravím!

líšia sa mc.phersony u nižších a vyšších motorizácií? presnejšie C16NZ a C20NE/C20XE? povedali mi že polosy z prevodovky F16/F20 do nábojov u C16NZ nepôjdu, a v lete budem prehadzovať motor na väčší, ale chcem teraz vymeniť tlmiče, a neviem či mi budú potom pasovať keď kúpim na C16NZ a potom ich budem chcieť dať do tých druhých mc.phersonov, chcem kúpiť kayaba excel-G, nie sú najlacnejšie a nechcel by som potom 2xplatiť

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2009 19:19

Persony jako takovy stejny jsou, jen je jinej naboj a logicky tuzsi pruziny, ale tlumice jsou rozmerove stejny.

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: viktor (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2009 20:20

takže ak tam dám teraz tie kayaby a potom ich dám do druhých phersonov z GSi tak by nemal byť problém? lebo predávajú sa na každú motorizáciu zvlášť, a neviem či kúpiť teraz na C16NZ alebo už rovno na GSi

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2009 20:22

Kup rovnou na GSi, zadny problemy nebudou.

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2009 20:50

tak som myslel dobre, som typoval že keď sa na tieto tlmiče v pohode dávajú -30 pružiny bez problémov tak ten rozdiel medzi klasickými a GSi pružinami nebude tak veľký aby to mal dopad na tlmiče, tak beriem na GSi

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2009 10:42

má niekto skúsenosti s vyššie uvedenými tlmičmi kayaba excel-G na kadettoch?

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2009 14:58

To ne, ale davat nejake sport. tuhe, kratsi pruziny na "origo" tlumice neni to prave orechove.

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2009 15:08

skontroloval som to v ich katalógu a tlmiče pre moju C16NZ aj pre C20XE sú rovnaké, pritom GSI má tuhšie pružiny, myslím si že -30 by im ešte nemalo uškodiť, aj tie tlmiče sú oproti klasickým o niečo tuhšie

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2009 16:26

Viktor:
Ale ty nechápeš základní rozdíl mezi tuhostí pružiny a zkrácenou pružinou!!!
To co píšeš ty, je pružina, ale navinutá tak, že je v klidu o 30mm kratší než sériovka. Sériovka je navíc stejně dlouhá u GSi i u obyč kadetta - rozdíl je právě v tuhosti pružiny podle vztahu
F=k*x, kde F je síla potřebná k zmáčknutí pružiny o tuhosti k o vzdálenost x smiling smiley...
U tuhosti těhle zázračných pružin je tu už napsáno v diskuzi pár řádků = většinou je to bláto the finger smiley...

No a když teda vrazíš tuhle zkrácenou, rádoby sportovní, pružinu na normální tlumič, dojde k tomu, že tlumič vlastně nepracuje v mezích, na které je počítán - rozuměj pístni.ce nikdy nevyjede na maximum. U některých konstrukcí je ale právě ono vyjetí na doraz důležité pro setření oleje, nečistot, přepuštění správného množství oleje apod. (nevím teda jak to má konkrétně kayaba - tak mě kdyžtak opravte smileys with beer). Z toho vyplývá, že tlumič pracuj v režimu, pro který není navržen = ničí se a hlavně nemusí, v závislosti na použité konstrukci, korektně pracovat = nemusí 100% tlumit! Proto je u sportovních podvozků vždy zkrácená pružina + tlumič určený pro pužití s tou danou pružinou!



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil JardaGSi (04.02.2009 16:29)

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2009 20:47

chápem čo píšeš, je pravda že nie sú skrátené ako napr. skrátené tlmiče od koni, a tiež je pravda že tvrdosť a dĺžka nie je to isté, ale podľa mňa by -30mm tie kayaby zvládli, ale som rád za každý názor, aj za tvoj

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2009 20:51

Viktor> to vis ze to zvladnou, ale musis pocitat s tim ze, jizdni vlastnosti se spis zhorsi, a zivotnost tlumicu zmensi. Je tady o tom mnoho napsane, ale je to Tvuj boj. drinking smiley Kdyz sport. podvozek, tak od A do Z smoking smiley vim o cem pisu.

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2009 23:07

Jj, přesně jak píše Lukin, když už, tak už...
A ne vymýšlet pikatchoviny, půlku toho a druhou zase z toho, oni to zmáknou;-)...

Navíc, na naše silni.ce ty sport. podvozky ani moc nejsou. Ty jsou spíš na ostrou jízdu po pěkným asfaltu, takže když tam dáš tvrdý pružiny, tvrdý tlumiče a ještě snížený, nelíp k tomu ještě nízkoprofilový gumy, uděláš si z toho za spoustu peněz príma žebřiňák;-)...

Jinak ty "sportovní" podvozky z různejch e-shopů za výborné ceny jsou vesměs pěkný sráče. Takže mi přijde nejlepší buď koupit nový GSi podvozek v druhovýrobě (Febi, Monroe apod.) nebo pak zainvestovat do komplet KONI apod. ...
Hledat kompromisy mezi tim = ztráta peněz a času...
Toť můj názor...

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Viktor (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2009 08:57

je to pravda, tie lacné kompletné podvozky stoja za prd., a zase 20tis. za to dávať nechcem, takže si zoženiem komplet Mc.phersony z GSi, a k tomu lepšie tlmiče, tak to bude podľa mňa OK, vymením všetky siletbloky a všetko čo sa dá na podvozku, dúfam že tým stabilitu zlepším

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2009 07:46

Viktor> nemusis davat 20tis, treba se Ti postesti jako me, ja koupil asi pul roku stare KONI za 1.000,- a pruziny FK za 500,-. Treba se objevi na i na aukru. smoking smiley btw. mam takovy pocit ze na mjauto.cz prodavaji KONI za 2tis na napravu. Takze 4tis tlumice a 2tis nove pruziny + nejake ty silentbloky, cepy apod. a mas podvozek jak lusk smileys with beer

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: klikos72 (IP zapsáno)
Datum: 02.07.2009 09:31

Nazdar,takže se povedlo v nacpat,tlumiče z 1,4 do 2,0Gsi? Tlumiče pasovaly do personů v pohodě? Řeším teď trochu podobný problémy, chci posílit podvozek C1,6NZ, věcma ze silnějších verzí Gsi, mám zadní kotoučovku,přední ATE brzdy, ramena a stabilizátor z Gsi. Uvažoval jsem o výměně personů a těhlic, ale už dřív jsem slyšel že je problém s poloosama a tady se mi to potvrdilo, takže těhlice s personem vynechám. Chci tam dát alespoň tlumiče z Gsi a proto mě zajímá jestli jsou rozměrově stejný aby šli do personů. Předpokládám že proti normálním budou asi lehce tvrdší. Dík za radu a názor od kohokoliv confused smiley

Re: podvozek GSi vs. 1.4
Autor: klikos72 (IP zapsáno)
Datum: 02.07.2009 09:33

ááááá, sypu si popel na hlavu, neumím si přepnout na další stránku, zdá se že tady je vše co potřebuju. Díkythumbs up

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********  **     **  **      **  ******** 
 ***   ***  **    **  **     **  **  **  **     **    
 **** ****      **    **     **  **  **  **     **    
 ** *** **     **     **     **  **  **  **     **    
 **     **    **      **     **  **  **  **     **    
 **     **    **      **     **  **  **  **     **    
 **     **    **       *******    ***  ***      **    
Powered by Phorum.