www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
STK a kola
Autor: Joza Čevapčiči (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 09:29

Brej den, dovolil jsem si strašlivý prohřešek proti lidskosti a na svojí starou pracovní Vectru nasadil (už před x lety) naprosto neslýchaně velká kola o rozměru 15 palců a J6. Pocházejí z Calibry a jsou to ty ploché placky s plastovým středem Opel. Všude v servisech mě straší, že prý se teď všechno zpřísnilo a neprojdu. Bohužel jsem už koupil a nasadil Dunlop SP sport 195/60, nechal vyvážit a naplnit plynem....investice asi 8000. Řekl jsem si, když už to je poslední výměna gum, než půjde moje milá Vectra na šrotovné....(a za ní super káru Fabia 1.2HTP...hustý auťák, úplnej vodvaz). Takže mám z technické poprvé strach....jiná kola nemám...zimní jsou taky 15ky. Vždycky ty 15ky a gumy 195/60 prošly bez problému i bez zápisu do mezi "závady". Ale teď prý je to problém.

Takže, má někdo s tímhle zkušenosti? JE to teď tak strašně přísné než před dvěma lety? Budou brát třeba ohled, že je jinak auto garážová leštěnka bez vad?

Re: STK a kola
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 09:41

Bohuzel zalezi na tom, na koho (na jakyho vola) narazis. Na tohle Te nikdo jasnou odpoved neda.
Reseni je, pujcit si od nekoho kola zapsana v TP a s tim prolezt STK.
Nebo se podivat do chytre knizky co tam doporucuji za kola na Tvoji motorizaci a nechat si je tam dopsat. Ale o zpusobu zapisu jinych kol uz se tady napovidalo moc a moc.

Re: STK a kola
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 09:45

Já bych se toho nebál...
Prostě bych tam s tim přijel a dělal blbýho - maximálně tě vykopnou a na opakovanou STK si někde ty kola půjčíš - ale na většinu závad pomůžou třeba dvě, tři, čtyři (podle počtu a druhu nedostatkůdrinking smiley) stovky položené u šaltpáky a výrazné mrknutí na technika smiling bouncing smiley...

Re: STK a kola
Autor: Joza (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 09:48

Nikdy jsem neslyšel o někom, kdo by měl na svém dvoulitru 175/70 R14. To tak možná nějaký děda Lojza na své bílé 1.6 s nenastíkanými zrcátky a nárazníky. Jinak každý Vectrista (kteří ještě zbyli) v mém okolí má něco na způsob toho mého. 185/65 R14, 195/60 R14,15.....atd. Věřím, že v roce 91 muselo být poježdění na 175/70 terno, ale teď je jiná doba.

Takže fakt si myslíš, že tohle bude pro provoz nezpůspbilé a nebudeto třeba jen nějaký zápis mezi mírné závady? Ty kola nijak nevyčuhují z podběhů..atd. Navíc i ty disky nepobuřují....jsou po komaxitu a laku..jako nové. No jestli tohle neprojde, tak jïm tam to auto zaparkuju o zeď.

Re: STK a kola
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 10:12

No a jaký rozměr kol máš uvedený ve velkým TP? To je ta podstatná věc.

Re: STK a kola
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 10:42

Jako samozřejmě jde vždy o to, jak se kdo vyspí. Vem si, že když budeš účastníkem dopravní nehody a někdo v tom bude šťourat, klidně to odneseš všechno ty, protože jsi měl technicky nezpůsobilé vozidlo díky těm pneumatikám.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: STK a kola
Autor: Joza (IP zapsáno)
Datum: 31.05.2009 09:15

No samozřejmě, že v techničáku mám 175/70 R14 J5!!!!!!!!!!!!! Všimněte si hlavně posledního údaje J5!!!! Hahahaha...nevím, nejsou to ráfky z koloběžky?
Jinak kdybych udělal tu nehodu a někdo se v tom šťoural, tak by potom musel soudní znalec vyvracet přínos nových gum od renomované značky na bezpečnost silničního provozu. A musel by obhájit, že s těmi 175/70 je to auto o mnoho mnoho lepší a bezpečnější. To je jako lít do motoru olej, který je doporučený na víčku ze začátku 90.let. KDe bych takový olej sehnat? Možná z nějakého starého Liazu, který někdo zapoměl v zkrachovalém JZD.

No poslední poznatek. ¨Který se na tento server bude hodit asi nejvíc. A to ke gumám. Vyzkoušel jsem toho hodně. Nikdy jsem neměl protektory ani nějaký Ting Sang Future Systems tyres. NEjlevnější co jsem měl byly kdysi Barumy Brilantis a Bravuris. Taky jsem nikdy nevěřil, že můžou být v tom samém rozměru a výkonostní třídě nějaké rozdíly mezi značkami. Ale Jsou!!!! Ty Dunlopy byly v akci a nevycházely o moc dráž než nějaké ty Bravurisy a tak....a jsem v šoku! Směrová stabilita!!! A chování v zatáčce!!! Na to, jak má Vectra už zastaralejší řešení podvozku (i když robustní a poctivé) to jede tak, ýe na rovném povrchu není problém v zatáčkách nebo na dálničních sjezdech držet krok i s nějakým novým japoncem. Stačí v zatáčce jakoby trhnou volantem a člověk cítí jak se to auto zasekne a nepustí a jede jako v kolejích. Na velkém dálničním rondlu o větším průměru není problém jet i 110 Km/h. Zkusil jsem to s Golfem IV 1.9Tdi a byl jsem hodně v šoku, jak stará Vectra jede o dost lépe. To samé platí o Oktávii.

Měl jsem naposledy Micheliny Energy (ale starší model), Vredensteiny, nebo třeba i ty Barumy (vše stejný rozměr 195/60) a na ty Dunlopy SP fast response se absolutně nechytají. Jenom jediný mínus na nich je ten, že mají trošku nižší vzorek, takže vypadají jakoby ojetě. To špalky Brilantisů trčely až "k nebi". Jsou dost tiché, menší spotřeba (oproti Matadorům Nordicca...ty obouvám v zimě) a ty jízdní vlastnosti...

Re: STK a kola
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 31.05.2009 10:23

Nebude muset obhajovat nikdo nic. Vozidlo nemá parametry dle TP, tím pádem není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Tvé subjektivní pocity v tomto případě nikoho zajímat nebudou. To samé platí o všech tuningových náraznících atp. A ani nemusí být tuningové. Dám ti dost dobrý příklad. Felicie před faceliftem byla po nehodě a daly se na to nárazníky z faceliftové, díky kterým měla lehce jiné rozměry. smiling smiley Nevěřil bys, co to dokáže způsobit za problémy. A přitom je to skoro nic že?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: STK a kola
Autor: Papez (IP zapsáno)
Datum: 31.05.2009 12:29

vendys nestraz ja mam pred technickou a mam na astře narazniky z gsi chces mi rict ze mi budou delat na stkacku problemy?

Re: STK a kola
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 31.05.2009 16:07

Nebudou. To byl extrémní případ. Nicméně se stal. Oni ti technici na STK nejsou hloupí a vážně více, či méně záleží na tom, jak se vyspí. A milá Felda prostě má s těma nárazníkama jiný rozměry, než jsou v TP.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: STK a kola
Autor: Láďa (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 06:35

Kola jsou na STK čím dál větší problém. Jel jsem se sestřinou Ibizou a obutýma 15" kolama a neprošel jsem. Ve velkým techničáku má totiž povoleno 13", 14" a 16" !!! Při dovozu někdo patnáctky přeskočil a technik si nedal říct - a než ho uplácet, tak jsem radši přijel druhý den na zimákách.
Další problém jsem měl s přívěsným vozíkem - v techničáku 165 R13, na vozíku 165/70 R13 a taky se mu nechtělo. Tam už jsem neměl kde vzít jím požadovaná 165/80 R13 takže jsem ho 200Kč "ukecal". Jen upozorňuju že to byla jiná STK, takže asi zpřísnili všude.

Re: STK a kola
Autor: alex (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 08:04

www.tuningclub-cv.cz/clanky/alukola/alukola…

Re: STK a kola
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 19:39

jeste ze v TP mam zapsano 5,5x13 a pneu 165/70 a mam tam 9x16 225/40 smiling bouncing smiley na STK zimaky, a pred policajtama mlcet the finger smiley

Re: STK a kola
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 19:46

No ono co se týče těch zimáků, tak v TP by mělo být uvedeno u rozměru kola a pneu jestě to "klasické" M+S. Pokud není, je to považováno za letní směs a i s tím může bejt problém...
Alespoň, tak mi to bylo vysvětleno na dopravním ispektorátu, když jsem byl doplňovat alternativní rozměry pneu.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Honza (01.06.2009 19:46)

Re: STK a kola
Autor: Drahoš (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2009 09:26

já jsem taky vždy přezouval na zimáky ... ale takový rozměr 15" nebude problem !!! to je v poho ... nebál bych se toho

Drahoš
Opel Astra f c20xe
www.united-cars.cz

Re: STK a kola
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2009 10:41

mužu potvrdit NISSAN VANETT CARGO v TP 185/14R-CARGO
s PNEU 185/75/14R cargo neporšel dostal pouze opakovačku a to bych si trouf tvrdit že ty pneu tam byli origo jelikož sem nikde nenašel že by se kupovali :-)

Re: STK a kola
Autor: Drahoš (IP zapsáno)
Datum: 03.06.2009 05:53

... tak to je pecka. zlatej Beroun ...

Drahoš
Opel Astra f c20xe
www.united-cars.cz

Re: STK a kola
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 03.06.2009 11:38

Joza Čevapčiči:
Tak jak to nakonec dopadlo?
Myslím, že na kola se ani nepodívali a my tě tady takhle stresujeme, co?



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********  ********  ********  ******** 
 ***   ***  **    **  **        **    **     **    
 **** ****      **    **            **       **    
 ** *** **     **     ******       **        **    
 **     **    **      **          **         **    
 **     **    **      **          **         **    
 **     **    **      ********    **         **    
Powered by Phorum.