www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 12:16

Zdravím všechny příznivce značky Opel.
Mám Opel Astra GSI 1,8 16V, motor C18XE - 92kW, rok výroby 1994. Mám dotazy ohledně pružin a tlumičů u tohoto modelu. Zjistil jsem, že zadní pružiny jsou prasklé. Při dotazu v autorizovaném servisu Opel mě bylo řečeno, že pružiny na tento typ již nikde nejsou na skladě a tudíž si je nemohu koupit. Ptal jsem se ve více servisech a stejná odpověď. Starší jsem také nikde nesehnal. Objednal jsem si tedy pružiny u firmy Lesjofors, která mě byla doporučena, ale na 1,8 nevyrábějí, tak jsem koupil na 2,0 GSI. Dvě zadní pružiny stáli 3900,- Kč. Po namontování se auto samozřejmě o něco na zadku zvedlo. Od té doby mám takový divný pocit až někdy strach, že se zadek auta chová nestandartně a jakoby se více v zatáčkách nakláněl. Tlumiče mám na zadku od firmy Monroe určené jak pro některé běžné modely Aster, tak i pro verze GSI - tedy ty tužší tlumiče. Otázka tedy zní, kde je chyba? Jestli je to pružinami, které jsou určené na verzi s dvoulitrem, nebo je to nevhodnými tlumiči, které by třeba mohli být ještě tužší či sportovní. Nebo je to jen můj divný pocit z jízdy vyvolaný tím, že jsem předtím jezdil s kratšími prasklými pružinami. Možná, že teď je zadek nastaven správně? U Opla mají v nomenklatuře rozdílné pružiny - na 1,8 (90421805 HP) a na 2,0 (90421806 HU). Nevím, jaký je v nich rozdíl a které jsou tužší. V servisu mě říkali, že na 1,8 by měli být tužší, ale nebyli si jistí a ani mě to nijak nevysvětlili. I kdyby tyto na dvoulitra byly o trochu měkčí, tak myslím, že zlepšení jízdních vlastností by se dalo trochu vylepšit jinými tlumiči. Proto vás prosím o nějaké vysvětlení či rady jak tuto situaci vyřešit. Díky moc.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 19:01

Nechápu, kde a po jakých obchodech jsi chodil, pružiny na Astru F 3/5.dvířko jsou uplně běžně k mání od stejného výrobce za nějakých 1125,- za ks (např. elit ), zesílené provedení je za cca 2000,- za kus, což by odpovídalo i tvé ceně. To silnější provedení je sice tužší, ale většinou je určené pro ty, kdo používají auto trvale při větším zatížení a hlavně se sériovým podvozkem. Pokud v kufru nevozíš trvale pár pytlů cementu, tak to asi cesta ke zlepšení jízdních vlastností nebude. Zadek auta teď můžeš mít neúměrně tvrdý vůči předku a navíc ti zvedl celkové těžiště auta, což má vliv na stabilitu v zatáčce. Nehledě na to, že tlumiče vzadu teď můžou chodit až v krajní roztažené poloze a pokud už jsou starší, nemusí při tom být už 100% funkční. Pro jistotu napiš objednací číslo těch pružin, prověřím ti, jestli jsou vůbec správné! Každopádně by se ti zadek při tuhších pružinách víc naklánět neměl, to je blbost. Ale je možné, že se teď přeneslo víc váhy na přední nápravu a nakloní se ti v zatáčce víc ten předek.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 20:49

Nějak tvojí odpovědi nerozumím. Jde o GSI a ne o běžnou verzi. Co je myšleno tím stejným výrobcem pružin?Na originální pružiny jsem se ptal u několika autorizovaných servisů Opel, kde mě bylo řečeno, že je již nedodávají na tento model, ale to jsem již psal. Pružiny, co tam teď mám, jsou na 2.0 16V GSI, to je jisté, to jsem si ověřoval. Nevím však, jestli jsou tužší či měkčí než na 1,8 16V GSI. Proč by tedy měl být zadek tvrdší, to nechápu. Nynější pružiny od Lesjefors mají číslo katalogové - 4263411, číslo kódové je 72685, které je také vyražené na pružině.Tlumiče mají najeto asi 15000 km. Ani nové tlumiče neukazují na testu 100% účinnost, ale pohybuje se vždy mezi 80 až 90%. Jo a předek sedí jako přibitej, tam problém není.Další otázka tedy zní - zadek má být měkčí či tvrdší, když se na předku přidají kila.Jinak díky za příspěvek.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 22:37

Já jen, že na 1,8 16V 92kW je podle katalogu zadní pružina Lesjofors kat.č. 4263410 a dá se běžně sehnat za menší peníz. Pak je tam na tenhle model zesílené provedení.A podle ceny jsem usuzoval na to, že tam máš zrovna tyhle. A 2,0 16v 110kW GSI má skutečně mít to, co máš teď na autě, teda kat.č. 4263411, jen mi krapet nesedí ta cena. Od toho výrobce co máš se prodávají např. v již zmiňovaném Elitu za 1603,- za kus, takže pokud tě nestály 3.900,- i s výměnou, tak jsou dost přeplacené. V pondělí budu mít v práci podrobný katalog, kde ti můžu zjistit i výšky,průměry a tloušťku drátu a porovnat to, ale v pružinách bych asi problém nehledal. Každopádně ty z 2,0 16v GSI by měly být možná trošku nižší a tužší, ale velký rozdíl tam nebude, protože oba modely mají shodné zadní tlumiče. Máš 3-dveřovou nebo 5-dveřovou karosérii ? Ne, že by to mělo na něco zásadní vliv,podle mě by snad mělo být poctivé GSIčko jen 3-dveřové. Ať to koulím jak to koulím, nějak mi nevychází, že by tvoje problémy s nakláněním zadku způsobovaly zrovna ty pružiny.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 23:27

Ty pružiny jsem kupoval před dvěma roky v obchodě. Teď už je to na netu lacinější.GSI mám třídveřové.Koukal jsem na víc výrobců pružin a tlumičů a GSI 1,8 tam vůbec není uvedeno, i když je to oficiální model.Nevím proč.Rozdíly v délce,šířce a tloušťce pružin u firmy Lesjofors znám, jen tuhost neznám.Pravděpodobně to bude chtít doladit nějakýma tlumičema.Psal jsem dokonce do této firmy, proč nedělají pružiny na můj model, ale také mě to nevysvětlili.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 09:37

Tak jsem si tady pročítal některé příspěvky a v jednom z nich jsem zjistil, že Astry GSI by měly mít ve předu silnější stabilizátory. No a vzadu by měly mít oproti klasickým verzím dva stabilizátory. Jeden klasicky v nápravě a druhý za nápravou, ale připevněný na ní. Nevíte o tom někdo něco podrobnějšího? Jestli to měly mít všechny Astry GSI, nebo jen dvoulitry? Myslím, že se dvěma stabiláky vzadu by se to mělo méně naklápět a být stabilnější. Můžete na to mrknout v tomto diskusním fóru v příspěvku pod názvem "2. stabilizátor na GSI". Jsou tam i fotky s jedním či se dvěma stabilizátory na zadku. Díky za jakékoli informace.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 09:49

Jo tak ten příspěvek se jmenuje takhle přesně - 2. stabilízátor zadní nápravy na astru GSi , a je z roku 2005.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 10:00

Nevím jak je to v nápravě (nevidím do ní hih), ale jinak ten stabilizátor co lemuje zadní nápravu a je k ní přidělanej, tam mám taky...ovšem mám C20XE.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 10:25

Čau. Do tý tvojí nápravy uvidíš z druhý strany, ne zezadu, ale jakoby od předu dozadu. Když se ti bude chtít, tak se mrkni, jestli je tam i ten první stabilák a dej mi vědět. Teď jsem volal do Opla. Tam toho moc nevědí. Ještě mě zavolají. Prej do 1,6 neměly žádnej stabilizátor a kulatou nápravu. Od 1,8 měly Astry účkovou nápravu a uvnitř zkrutnej stabilák. Právě potřebuju zjistit, jestli ty 1,8 GSI měli i ten druhej stabilák, co zezadu lemuje nápravu a co tam máš i ty.Kdyžtak mrkni na ten příspěvek a tam jsou vyfocený oba stabilizátory. Taky ti to můžu poslat na mail. Fotky jsem si uložil.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 10:54

Muzu se zeptat co se tady vlastne resi? V cem spociva problem?

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 11:02

A díry na ten stabilák tam jsou?

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 11:03

Přečti si první můj článek nahoře. Tam se to dočteš. Auto se mi vzadu naklání.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 11:05

Musím se podívat. Auto v garáži 500 m. Pak ti řeknu.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 11:29

Podrobně jsem to popsal v prvním příspěvku nahoře. Auto se po výměně pružin naklání víc. Nevím, jak to řešit. No a taky potřebuju zjistit, jestli pružiny na dvoulitra GSI jsu tužší či měkčí než na 1,8 GSI, protože u Opla jsou rozdílné. Tam mě to říci ale nedokázali. Dále pak jestli 1,8 má mít na zadku také dva zkrutné stabilizátory či jenom jeden. V tomto případě u Opla rozlišují jen GSI a ne různá GSI, takže tam to ukazuje na GSI 2 stabiláky.Díky

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: D.J (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 19:29

Jelene, já z tebe začínám být taky jelen. Nějak nechápu, to s tím problémem jako jezdíš už 2 roky a řešíš to teprve teď ? Nebo jsi snad jezdil 2 roky s prasklýma pružinama ? Náklon v zatáčce podle mě řeší pružina a stabilizátor. Nemáš tu stabilizační tyč jednoduše prasklou ? Co tak si pod to auto vlézt a zkontrolovat uložení pružin, tlumičů a toho stabilizátoru. U tak jednoduché nápravy snad ani jinde problém být nemůže. Jo, a co silentbloky v té nápravnici jak je připevněná do kastle ? Ty jsou ok nebo spíš k.o. ? Jestli jsou vymlácené, mohla by se ta náprava chovat tak trochu nestandartně jak píšeš.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 20:01

Jeste jedna vec.. na jakych kolech a pneu jezdis ?

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 04.06.2009 21:00

Čau. Nikdo mě dodnes nedokázal poradit, co s tím. Pružiny maj najeto tak asi 10000 km. Silentblocky jsou nové, tyč prasklá není. Pneu mám 195/50/15. Jo a zjistil jsem, že tam mám jen jeden stabilizátor oproti dvoulitru. U Opla ale nerozlišujou u GSI motorizaci, tak jsem myslel, že to mám stejný. Nemám to ale s kým porovnat. S tíhle druhým autem jsem se ještě u nás nesetkal. Nevíš o někom, kdo má to samý jako já? Všude jsou z toho mýho auta hotový. Přitom je to oficiální model Opelu. Prej se ale v SRN nikdy neprodával. Tohle auto mám ze Švýcarska. Tenhle motor dělali jen něco málo přes rok. Jezdí jako dvoulitr, akorát trochu menší točivej moment.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 05.06.2009 05:59

Me pripada, ze tu resime Tvoje pocity a ne konkretni problem, kterej si myslim ze vlastne ani neexistuje. Potvrdil Te nekdo nezavisle Tvoji domenku, ze se zadek skutecne vic naklani, nebo ze by bylo auto nestabilni?
Proc resis kolik mas mit stabilizatoru, kdyz to do ted jezdilo i bez nich?
Nebo si myslis, ze Te ho pres noc nekdo vycoroval?



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Standa (05.06.2009 05:59)

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Jelen (IP zapsáno)
Datum: 05.06.2009 06:46

Máš pravdu, že to jezdilo i bez toho druhýho stabilizátoru. Na ten druhej stabilizátor jsem narazil až tady v diskusi. Je mi ale divný, když je to podvozek GSI, že tam ten stabilizátor není. Když se podívám na ostatní GSI, tak jsou všechny vzadu nižší i s orig. pružinama. Jedině, že by byly již unavený, nebo proč to tak je?Myslím si, že když tam mám pružiny na dvoulitra, protože na 1,8 jsem prostě nesehnal ani u Opla, tak by to mohl být ten problém. Podle tvého mínění na dvoulitra jsou tužší nebo měkčí? Nebo holt budu muset dát na zadek kratší pružiny i s tlumičema. Kdybych bejval nezjistil ty starý prasklý pružiny, tak jsem měl klid, protože ten zadek seděl jako přibitej a nenakláněl. Jinak díky za názory.

Re: OPEL ASTRA GSI
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 05.06.2009 07:57

Kdyz mas zkracenou pruzinu, je logicky tvrdsi (progresivni cast pruzeni je uplne nekde jinde, resp. spis tam neni) a samozrejme auto je niz.
Pruziny na GSi jsou tvrdsi a je klidne mozny, ze Te to vylagrovalo/utahalo ty tlumice. Po 2 letech bych se tomu vubec nedivil.
Otazka je, jestli Astra F s motorem 1.8 16V je opravdu vybava GSi. Podle me GSi melo jen motory 2.0 16V. To by vysvetlovalo nepritomnost druhyho stabilizatoru na zadku. Ale klidne mi to nekdo vyvratte.
GSi - Grand Sport injection - z toho plyne mimo jine i sportovnejsi/tuzsi podvozek.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **   *******   ********   ********   **      ** 
 **     **  **     **  **     **  **     **  **  **  ** 
 **     **  **         **     **  **     **  **  **  ** 
 *********  ********   ********   ********   **  **  ** 
 **     **  **     **  **     **  **         **  **  ** 
 **     **  **     **  **     **  **         **  **  ** 
 **     **   *******   ********   **          ***  ***  
Powered by Phorum.