www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Hlavní brzdový válec
Autor: Treble (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2010 01:52

Zdravím
Mám opela Astru F, 1,7D, r.v.1995, měl jsem problém s brzdami, při brždění jsem najednou prošlápl pedál. Nejdříve jsem zkontroloval jestli není nikde prasklá hadička ale nikde žádná kapalina netekla, zkusil jsem vyndat a rozebrat hlavní brzdový válec. Gumičky se zdáli být v pořádku ale pro jistotu jsem stejně koupil nové. Problém s brzdami byl nakonec v prasátku na zadním kole. vyměnil jsem tedy prasátko, vyměnil gumičky v brzdovém válci, vše dal dohromady. Pak jsem začal odvzdušňovat brzdy. Zezačátku se vše zdálo v pořádku ale když jsem odvzdušňoval třetí kolo tak pedál přestal dělat odpor a v hlavním brzdovém válci bylo slyšet že netěsní. Opět jsem ho tedy rozebral a zjistil že jedna z gumiček je okousaná, jako by ve válci něco ostrého vyčnívalo a dělalo to rýhy do gumičky. válec jsem tedy vyčistil od kusů okousané gumičky a vnitřek se zdál být v pořádku. Nasadil jsem tedy novou gumičku a pružiny opatrně vložil zase zpět do válce. vše bylo v pořádku, začal jsem zase odvzdušňovat brzdy ale problém se objevil znovu. rozebral jsem tady znovu válec a zjistil že další gumička je naprosto zničená. Nechápu jak je to možné když před prvním rozebráním bylo vše v pořádku a původní gumičky byli také v pořádku, jen už trošku měkké, proto jsem je vyměnil. Zničená gumička je ve válci jako poslední. Je možné že jsem vnitřek válce složil nějak špatně? I když jsem si celkem jistý že jsem vše poskládal tak jak to bylo. Mohl by někdo poradit čím to může být, popřípadě ještě nahodit nějaký obrázek jak má vypadat správně složený vnitřek válce? Děkuji mockrát předem

Re: Hlavní brzdový válec
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2010 08:12

Nevím jak ty, ale mě osobně by se moc nechtělo vrtat takovým způsobem do brzdového válce, nebo vyměňovat gumičky v prasátkách. Výsledek je vice než nejistý a na to, že se jedná o brzdy taky dost nebezpečný! Já osobně být tebou zajedu na vrak a tam seženu druhý za pár peněz. Nebo raději koupím nový! Ano vím, že jde především o peníze, kdy HL válec stojí cca 2500kč a sada gumiček "jen" 150kč. Ovšem podle toho co popisuješ, bude hl. válec KO a pokoušet osud v tomto případě se nevyplácí. Brzdy musí být 100% spolehlivé. Pokud je ve válci nějaká mechanická překážka způsobená třeba otřepem, nebo cizím tělesem v systému a poškodí to fyzicky povrch v pístu nic s tím už neuděláš. Nelaboruj a sežeň druhý válec

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Hlavní brzdový válec
Autor: Treble (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2010 09:42

No mě jde hlavně o to že než jsem vyměnil gumičky tak byl válec v pořádku, starým gumičkám nic nebylo. Proto se ptám jestli je možné že jsem tam něco dal špatně. Nepřipadá mi že by ve válci něco vyčnívalo, vnitřek vypadá naprosto v pořádku

Re: Hlavní brzdový válec
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2010 10:28

Treble:
1)Nenacpal jsi tam gumičky "prosti srsti"? Mají takový těsnící břit, který při zasouvání pístku musíš rovnoměrně stlačit, aby vklouzl do válce - stačí aby se ti někde kapičku žvejkl, nebo přeložil či skřípl - není to skoro poznat, ale po pár prošlápnutích se rozdrbe jak popisuješ...

2)Nedal jsi gumičky obráceně (nejsou symetrické - musí se respektovat směr pohybu pístku)...

3)Před prvním použitím válce je dobré ho "zalít" brzdovkou, aby gumičky (byť chvilku) neběhaly nasucho a písek nehonil vzduch - jak jede na sucho - může se kraj břitu rozdrbnout a je to opět v hajzlíčku sad smiley...

4)Nepoužíváš kapalinu DOT 5.1 smoking smiley???

5)Válec je vevnitř za ty roky vyjetej našišato - nová gumička jak se snaží přizpůsobit na jedný straně víc vykoukne z pístku - efekt jako ad 1)

Osobně tipuju možnost 1) nebo 5) - zkus to ještě jednou a trpělivě nasadit. Pokud to opět nepujde, doporučuju koupit NOVÝ válec - ten z vrakáče je taková pochybná investiceconfused smiley... Mno a rozhodně nedoporučuju kombinovat dohromady ze dvou jetejch válců jeden - to většinou moc nefunguje - škoda prácedrinking smiley, času a peněz...

Jinak si z toho odnes pro příště ponaučení: "Neser se do věcí, který fungujou!!!" grinning smiley...
Myslím, že tohle pořekadlo si musel někdy vyzkoušet na vlastní kůži každýwinking smiley

Re: Hlavní brzdový válec
Autor: Treble (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2010 10:52

Díky moc za radu. Gumičky jsem dával zpátky tak jak byli původně, snažil jsem se vnitřnosti zasouvat do válce opatrně aby se gumička nikde neohrnula nebo neskřípla. Když jsem koupil novou sadu gumiček tak tam byly i 2 tenké podložky které původně ve válci nebyli. Patří tam?

Re: Hlavní brzdový válec
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2010 13:27

Treble:
Hele, ještě mě napadá, jestli ti dali gumičky přesně pro tvůj válec - myšleno jako na stejný vnitřní průměr - koukal jsem do katalogu a dělalo se víc průměrů...

Re: Hlavní brzdový válec
Autor: Treble (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2010 13:36

Jojo, jsou to ty co tam mají být. Kontroloval jsem to podle těch původních

Re: Hlavní brzdový válec
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2010 13:50

Ještě mě napadá kvalita těch gumiček.
Stejně bych hlasoval pro nový válec - a máš klid...

Re: Hlavní brzdový válec
Autor: Treble (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2010 17:30

No gumičky jsou kvalitní. A taky už vím co je ničí. Teda konkrétně to ničí pořát tu samou. Ničí ji otvor kterým teče do válce brzdovka z nádržky, ta zadní díra. Když přes ten otvor gumička přejede tak jí to kus ufikne. Nevím jak je to možné že to dělá.

Re: Hlavní brzdový válec
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2010 22:31

kup nový válec - rakev je dražší :-)

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Hlavní brzdový válec
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 19.07.2010 15:17

Měl bych dotaz, muže zpusobovat vadný brzdový válec ochabnutí brzd? Když nastartuju auto a zabrzdim lehce tak to auto zabrzdí na místě ( řekl bych že div nevyletím oknem jak to brzdí) ale po ujetí pár kilometru, když sešlápnu na brzdu tak to tak nebrzdí jak ze začátku. Brzdy jsou na předku ATE se sponou 256mm. Na STK mi bylo řečeno, že to auto brzdí, at to neřeším. Hlavní Brzdový válec je ještě GM, řekl bych že ještě puvodní! Opel Kadett E C16NZ



Upraveno 2 krát. Naposledy upravil Biko (19.07.2010 15:19)



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
       **  **     **  **    **        **  ******** 
       **  ***   ***  **   **         **     **    
       **  **** ****  **  **          **     **    
       **  ** *** **  *****           **     **    
 **    **  **     **  **  **    **    **     **    
 **    **  **     **  **   **   **    **     **    
  ******   **     **  **    **   ******      **    
Powered by Phorum.