www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Silene brzdy
Autor: davidecek (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2010 13:33

mam problem s zadni brzdou opel astra1.6 gls rok vyroby 92.Zadne abs. probehla stk a zjistili nesoumnernost zadnich brzd. udelal jsem vymenu oblozeni na obou stranach , vymenu brzdovych valecku na obou stranach. dalsi stk a.....nesoumnernost! cca 40%. ale pozor rucni brzda je v poradku na valcich vysla dobre brzdi obe stejne! Ztoho usuzuji ze brzdove celisti jsou serizene dobre. pri brzdeni prave kolo vykazuje tlak 1.8Kn a pry takovym tlakem nebrzdi ani oktavka. Jak je mozne ze tlak v potrubi je tak rozdilny.leve brzdi podle normy. Kdyby vedel nekdo co s tim uvitam napady na reseni. Dekuji Dada

Re: Silene brzdy
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2010 15:43

Tak bych se zaměřil na brzdové vedení od hlavního válce, popř. na tlakové rozbočky po cestě. Nenapsal si, kolik má to druhé kolowinking smiley...
Jinak kN je kilonewton a tím se udává síla, ne tlak - co ti měřili vlastně?

Re: Silene brzdy
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2010 18:33

jak píše Jarda můžeš - no spíš budeš mít "přicpaný" kanálek v kostce nebo v trubičce... - co hadičky jsou v pořádku?

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Silene brzdy
Autor: davidecek (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2010 19:11

Ahoj to druhe kolo nevim kolik mnelo bohuzel. Ta hodnota Kn je asi kilonewton nehadam se a ani nevim jestli hodnota pri mnereni je Kn. mam takovy dojem ze to rikal. myslim si ze na valcich mu ukazuje silu brzd respektive silu jakou prekonavaji valce pri testu a ta asi bude v Kn. Ale nehadam se je to domnenka. Myslel jsem si osobne ze bude problem regulatoru tlaku ale bohuzel tam zadny nemam je to zajimave. je to origos. dozadu mi vedou dve brzdove trubky primo od hlavniho valce k brzdam.Zadne kostky ,odbocky jen trubka hadicka trubka. trubky neposkozene, neskriple. hadicky se zdaji ok pri seslapnuti brzdy nevykazuji nafouknuti ci jinou deformaci. Skusim jeste vymenit komplet brzdovku a kvalitne odvzdusnit pak uvidime,. Zatim diky za nazory.

Re: Silene brzdy
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2010 21:12

David:
Mno, podivej se pořádně - všechny starší Opely, co znám, měly dvouokruhové brzdy a vždy brzdilo jedno přední a křížem jedno zadní. Popř. jestli máš dvojité banjo přípojky na hlavním válci, tak je povol a vyčisti otvůrky v nich - stačí jen zrnko rzi či kousek laku drinking smiley...

A ano, z válců dostaneš údaj o brzdné síle. Mezi kolama na jedné nápravě můžeš mít dovolený rozdíl tušim do cca 3 až 5%...

Jak to popisuješ, tak bych se skoro vsadil, že budeš mět problém někde v tlakovém rozvodu - a ano, pokud jsi to hned ze začátku korektně neodvzdušnil, tak je možné, že každé kolo brzdí jak se mu chce.

Jinak ještě je taky možnost, že ti v krámě dali prasátka s rozdílnými průměry pracovního pístku - to pak taky může dělat problémy... Nicméně tahle možnost je dost nepravděpodobná...

Re: Silene brzdy
Autor: davidecek (IP zapsáno)
Datum: 31.07.2010 06:35

Ahoj tak prasatka mam prumnerove stejne ty uz jsem mneril mam tam ty vetsi protoze se na ten typ delali dva druhy. Zajimave je ze okruhy brzd jsou do krize. Vzdy nas ucili ze je okruh predni a zadni. Tomu nerozumim. Dnes jsem koupil brzdovku dot4. a o vikendu komplet necham vytect a dam novou. Nevim co je to to dvojite banjo, ale kazda trubka jde primo do hlavniho valce bez specialnich pripojek. zadim dik budu patrat.

Re: Silene brzdy
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 31.07.2010 12:32

Do kríže? to se mi taky nezdá! Taky jsem vždy vycházel s toho že jsou dva okruhy přední a zadní...

Jinak ty kostky tam musíš mít?!

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Silene brzdy
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 31.07.2010 19:40

Dva okruhy a do kříže je kvůli bezpečnosti.
[fs1.vsb.cz]

m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12

Re: Silene brzdy
Autor: davidecek (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2010 19:28

Tak jsem vymenil komplet brzdovku a vse dukladne hodne dukladne odvzdusnil a poser se tri kola brzdi do smyku a to jedno zadni ne!
tak jsem to znova rozdelal prasatko chodi volne samo se mi dokonce rozevira tak super chodi. Pri odvzdusnovani protekala brzdovka uplne v poho jak v zbylych okruhach z toho usuzuji ze to neni pricpane. trubka musi byt pruchozi! Jedine co mne napada ze ten valecek pri zatizeni se musi kousnout. ale to by zas se mi nevracela spatky a brzdila porad. tak nevim co s tim . Poradte jestli nekoho neco napada treba blbost ale muze to byt ono.

Tady neco o zapojeni brzd.
Zapojení dvouokruhových ovládacích soustav mohou být (obr.x):
a) jednookruhová soustava
b) standardní zapojení TT – v každém okruhu je brzděna jedna náprava
c) diagonální zapojení K – v každém okruhu je brzděno jedno přední a diagonálně proti le-žící zadní kolo
d) zapojení HT – jeden okruh ovládá přední nápravu a zadní nápravu, druhý okruh ovládá jen přední nápravu
e) zapojení LL – každý okruh ovládá přední nápravu a jedno zadní kolo
f) zapojení HH – každý okruh ovládá přední nápravu a zadní nápravu


Jo zadne kostky tam nemam jenom hlavni valec a z toho trubka k zadni naprave pak hadicka a pak kousek kratke trubky a valecek nic vic. Jednoduche jako facka.

Re: Silene brzdy
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2010 09:36

Možná je to blbost, ale jako první bych zkusil prohodit brz. bubny mezi sebou. Další pokus bych dal novou brz. hadičku a prohlédnul pořádně brz. trubku jestli neni někde zmáčknutá , vyndat hlav. brz. válec rozebrat pořádně vyčistit a dát nové gumičky. Možná ti propouští gumičky v hlav. brz. válci a míchá se ti jeden okruh do druhého.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil ada (02.08.2010 09:40)

Re: Silene brzdy
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2010 10:17

Davidecek:
a když jsi měnil to obložení,nedal jsi špatně na pakny ten pákový mechanizmus,nebo zaseklej samostav(rez).myslím že v kapalině to nebude,sundej buben a pořádně zkontroluj usazení paken,nastavení samostavu.jestli je volnej atd.

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: Silene brzdy
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2010 10:21

Brouček: Problém byl i před výměnou paken.Předpokládám , že vše rozchodil.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil ada (02.08.2010 10:24)

Re: Silene brzdy
Autor: davidecek (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2010 13:20

Ahoj. pred vymenou jsem mnel stare oblozeni prolite brzdovkou takze to ho... brzdilo. tak jsem vymenil prasatka protoze tekla a odmastil vse . sel na valce a tam to bylo na ho...protoze jsem nevymenil celisti. tak jsem je vymenil a pozor sel na valce a tam rucni brzda vysla ok. Tak si myslim ze po mechanicke strance tj. samostav pruziky atd bude ok. ale pri pouziti nozni brzdy byl rozdil tech40% to je mazec.takze hydraulika. Samostav mam akorat buben sundam krasne minimalni mezera mezi paknnama a bubnem. Skusim prohodit ty bubny. a asi mnenit veci. pokus omyl.Nevi nekdo jaka je tolerance opotrebeni bubnu. novy tusim ma 200mm prumner. Kvuli stoceni na soustruhu. Jinak dik za napady budu badat a dam vedet.

Re: Silene brzdy
Autor: davidecek (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2010 13:48

Pozor neco jsem nasel to muze byt ono to za druhe.

Rada trochu později, ale věřím, že někomu jistě pomůže (Astra F Caravan (1992) 1,6, C16NZ) :
1. Stahování zadních bubnů: Pokud to nejde při stálém otáčení bubnem normálně sundat, používám na poklep vnější strany bubnu zásadně gumovou paličku. Do otvorů pro šrouby kola našroubuji šrouby a dlouhou montpákou otáčím kolem a poklepávám na buben až to sundám. Protože to je pakárna, po zkušenostech nejdéle po ujetí 15 - 20000 km buben sundám, vyklepu z něj brajgl a pokud jsou na krajích rantly, stopkovou bruskou je odbrousím. Tímto systémem demontáže jsem nikdy nic nezmrzačil a nyní již s tím problémy nemám.
2. Nebrzdí jedno zadní kolo: Taky mně teď na STK naměřili na pravé zadní straně skoro žádný brzdný účinek(rozdíl 75%) i když jsem měl skoro nové pakny a zánovní válečky (na ruční brzdě na špatném kole ale perfektní brzdný účinek).Vyměnil jsem buben a bylo všechno OK. Proto doporučuji, jak zjistíte deformace na brzdné části bubnu, hned ho vyměňte, vyhnete se opakované kontrole na STK. Tak opravám zdar !

Re: Silene brzdy
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2010 22:31

Tolerance opotřebení je 1mm. 200-201 a to platí pochopitelně i pro soustružení. drinking smiley

Re: Silene brzdy
Autor: Dominátor (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2010 15:52

Dneska jsem byl na TK a mám uplně stejný problém jako ty Dejve. Naměřili mi 45% rozdíl. Technik řikal, že nejspíš bude chtít vyměnit prasátko, ale nejsem si jistý podle toho co jsem zde četl.

Re: Silene brzdy
Autor: Dominátor (IP zapsáno)
Datum: 06.08.2010 16:07

Napadlo mě jak vůbec poznam, že už tam ten rozdíl v brždění už neni než pojedu na TK znovu? Děkuji za rady.

Re: Silene brzdy
Autor: gymor (IP zapsáno)
Datum: 09.08.2010 17:16

Zkus zajet do nějakýho servisu, určitě mají všude brzdový válce, ať Ti to změřej.

Re: Silene brzdy
Autor: Dominátor (IP zapsáno)
Datum: 09.08.2010 17:41

Už jsem po TK a v pořádku. Stačilo vyměnit váleček.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **        **  ********         **  ********  
  **  **         **  **     **        **  **     ** 
   ****          **  **     **        **  **     ** 
    **           **  ********         **  ********  
    **     **    **  **         **    **  **        
    **     **    **  **         **    **  **        
    **      ******   **          ******   **        
Powered by Phorum.