www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
4. Podvozek :  Technická poradna   brzdy, pružiny, řízení, pneu, jízdní dojmy 
Brzdiče - povrchová úprava
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2013 15:57

Vzhledem k tomu, že mám v plánu renovaci brzd na Kadettu. Potřeboval bych poradit, jakou povrchovou úpravu použít na brzdiče. Čím více věcí čtu na toto téma, tím méně mám jasno. Jeden říká, že komaxit ne, drzhý říká, že super, další povídá, že to stačí natřít hammeritem a vydrží to, jinej řekne, že se hammerit oloupe, že je lepší alkyton...

Prosil bych spíše rady z osobní zkušenosti, než vyčtené na internetu.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Brzdiče - povrchová úprava
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2013 16:35

Hamerite a dalsi jiny sracky, jsou skutecne na prd. Zakonzervujou rez, ktera stejne po nejakym case vyleze a podstatne vic. Vubec neplati, ze je to "chytra" barva.
Na brzdice se prodava barva ve spreji, ktera se strika ve dvou az trech vrstvach primo na dokonale ocistenej brzdic a prezije Te. Schne to sice dlouho, ale opravdu funguje a drzi.
Hlavne pixla stoji cca 250kc, ale nastrikas s tim vsechny 4 brzdice.

Re: Brzdiče - povrchová úprava
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2013 00:01

Já brzdiče lakoval sprejem od Motipu a taky to je v pohodě thumbs down když jsem měl nějaké natřené barvou z plechovky Praktik.. taky to drželo normálně. Komaxit by určitě taky v pohodě držel, proč by ne? Akorát to bude matné. smileys with beer

https://lh3.googleusercontent.com/-KESEcI3BdKU/UBUStRRY3UI/AAAAAAAAHUY/TA5bInHRBiw/s800/Fotografie008%2520%25285%2529.jpg

-------------------------------
http://img98.imageshack.us/img98/9787/myopelys8.gif
Astra F GSi 16V M2.8 150ps

[picasaweb.google.com] - monopost gallery



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Lukin (07.02.2013 00:02)

Re: Brzdiče - povrchová úprava
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2013 19:33

Moje osobní zkušenost:

1) Hammerite = ztráta času a peněz
2) Alkyton = funguje, ale je ouvej, když ti na něj nakape brzdovka. Je nevhodný na bubny - jak se zahřívají, časem se odloupne (cca 1,5 roku)...
Na třmenech je problém, když měníš desky a roztahuješ je - kolikrát si do tý vrstvy rýpneš - pak má ta rýha tendence se tak divně rozplizávat.
3) Spreje - jak říká Standa - je to poměrně účinná záležitost - ale nesouhlasím s tou trvanlivostí. Podle mojí zkušenosti napříč spektrem kolem 2 let.
4) Komaxit je fajn, ale ty třmeny se musí opískovat až na čisté železo. A nesouhlasím s lukinem, že by to bylo matné - když použiješ lesklou barvu. Důležité je použít venkovní barvu - ne levnější do interiéru.
Osobně preferuji RAL 3020. Jinak vypalovaný lak - komaxit je v podstatě to nej, co můžeš mít - odolává nejvíc kamínkům apod. Problém je, že se blbě opravuje.
5) Pasivace žárovým zinkováním - to funguje fajn, ale pak to vypadá jak okap grinning smiley...
6) Chromování - nejprve to ale chce pořádně vyhladit povrch - když tam jsou důlky, není to pěkný, ale když si vyhraješ - je to exkluzivní - ale nepoužívat tvrdochrom - nejprve to chce pomědit - klasika chromování.
7) Pokud máš třmeny z duralu nebo hliníkové slitiny je nejlepší cesta ELOX. To vypadá úžasně - děláme to na motorky a je to bomba...

Toť za mě asi vše smiling smiley..

Re: Brzdiče - povrchová úprava
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2013 08:38

Eště by se daly místo chromu , poniklovat , to sou pak trochu nazlátlý smiling smiley

Re: Brzdiče - povrchová úprava
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2013 11:17

Děkuji za rady, asi to nakonec nechám nakomaxitovat. Chromování a podobně asi může být fajn, ale u cabria chci zachovat spíše seriový vzhled.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Brzdiče - povrchová úprava
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2013 18:19

m.artty:

V tom případě to nech otryskat jemným granulátem - pro tryskání tam nech stará vodící futra i pístek - stejně to budeš měnit - aby ti granulát nepoškodil funkční plochy. Než to poneseš do lakovny, tak ale vyndej vše z gumy (v peci se to vypaluje při vysoký teplotě - guma skápne) a všechno (díra pro odvzdušňovák, přípojka pro tlakovou hadici, díra pro vodící futra a šachta pístku) zacpi vhodnou ucpávkou (starý šroub nebo se osvědčily dřevěný špalíky, který tam naklepneš kladivem na fest - žárem se pak scvrknou a jdou krásně vyndat).
Ten prášek (vlastní barva) je svinstvo a dostane se všude a jak se zapeče, těžko se čistí, nemluvě o tom, když ti pak nalakují funkční plochu pro pístek a musíš ten komaxit škrábat dolů :-)...

Re: Brzdiče - povrchová úprava
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2013 11:08

Je mi to jasné, že se to musí takto připravit smiling smiley

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **   ******   ********   **     **  ******** 
 **   **   **    **  **     **   **   **   **       
 **  **    **        **     **    ** **    **       
 *****     **        ********      ***     ******   
 **  **    **        **           ** **    **       
 **   **   **    **  **          **   **   **       
 **    **   ******   **         **     **  ******** 
Powered by Phorum.