www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
6. HiFi :  Technická poradna   rádio, reproduktory 
připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Hlupak (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2006 07:07

Dobry den,
potřeboval bych se zeptat, jestli pri pripojeni autoradia vadi autoradiu pokud nejsou 2 napajeci kabely (zluty a cerveny) jeden napojen na baterku a druhy na zapalovani, ale oba pripojim tzv. natvrdo na baterku? Mel jsem takhle radio zapojeno cca 1/2 roku a po pul roce zaclo vybijet baterii (jakmile jsem ho pripojil slo + na kostru, ale jinak fugovalo, normalne hralo, jen mi pres noc vymlatilo baterii). V obchode mi ho po mesici vymenili a nerad bych tam sel jeste jednou. Proto se ptam: muzou byt zluty a cerveny napajeci drat radia pripojeny spolu, tak abych mohl poslouchat bez otoceneho klicku?
Diky a s pozdravem

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2006 07:12

Ano. Zluty a cerveny drat se v pripade potreby necha bez problemu spojit a privest na stalych 12V.

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Hlupak (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2006 11:27

za odpoved dekuji :-)

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Hlupak (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 08:16

Tak jsem to pripojil (zluty a cerveny dohromady na (+) a cerny na kostru). problem je v tom, ze kdyz to mam takhle pripojeny, tak poté co odpojim (-) pol od autobaterie a necham pripojeny jen (+). Tak pote co spojim zkouseckou kostru auta (napr. blok motoru) s (-) polem autobaterie , tak se zkousecka rozsviti---- "plus mi jde na kostru" - kdyz mam (-) minus pol od autobaterie odpojeny a radio vypnute takze teoreticky zkouseckou spojuji (-) pol autobaterie a kostru auta - tak proc zkousecka sviti?????.jedine co me snad napadlo je, za autoradio i kdyz je vyple (i displei) tak ma stale nejaky odber pro svou pamněť Pokud autoradio odpojim tak zkousecka nesviti. pritom radio funguje naprosto normalne a vsechno ostatni taky. Jen mam strach, radio co jsem mel predtim mi do rana vymlatilo autobaterii, takhle to "probijelo" taky a radio fungovalo normalne. tak nevim jestli to mam nechat. dekuji za odpoved. nechce se mi jet se zapojenim 2 dratu do servisu

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 09:01

Pro odpojovani baterky a nejen baterky, zkratka vseobecne plati, ze se VZDY odpojuje jako prvni KLADNY pol (faze atd.). Touhle umele vytvorenou "plovouci kostrou" si muzes zadelat na vselijaky problemy.
Ano, radio musi nejakej minimalni proud brat na to, aby udrzelo pameti a vubec nastaveni, stejne tak jako Te odebiraji proud pri vypnutym klicku napriklad hodiny, nebo samotna ECU.
Jakou zkouseckou to meris?? Digitalnim merakem, zarovkou, analogovym merakem??? meris to jako proud, nebo jako napeti??

Tohle zapojeni je naprosto v poradku a je to asi jediny reseni k tomu, aby radio hralo i pri vypnutym klicku.

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Hlupak (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 09:16

jj, ze s odpojuje prvni + pol vim, tohle byl takovy pokus, merim to pouze zarokovou zkouseckou. slo mi o to ze radio jsem mel 1/2 roku pak vymlatilo baterku pres noc (ac bylo naprosto funkcni) vyreklamovali mi ho a ted bych nerad "znicil" i to druhe. takze mylis ze je normalni kdyz mam odpojeny (-) od baterky a spojim MINUS pol autobaterie a kostru auta tak zarovkova zkousecka se rozsviti----tj. na kostru auta mi jde vlastne pres radio + ???? uz jsi se setkal s tim ze autoradio, dore pripojene, normalne funkcni, vybijelo autobaterii???

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 09:25

Samozrejme ze Ti na kostru musi jit plus pokud je obvod uzavrenej.
Pokud mas pocit ze je z baterie odebiranej velkej proud, zmer to ampermetrem, ale pres PLUS !!!
Minimalni odber cca 100-200 mA tam bude vzdycky. A pokud uz ma baterie svoje nejlepsi leta za sebou, muze ji i tenhle malej proud pres noc poslat do vecnych lovist...

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Milan (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 13:07

Stando, nerad bych oponoval odbornikovi, jak jsi ty, ale při odpojování akumulátoru je často prosazováno, že se prvně odpojuje minus pól. Především z toho důvodu, že pokud přiložíš klíč na + svorku a škrtneš jím o karoserii, tak to pěkně zajiskří a já už viděl propálenou díru do plechu, kterou způsobil klíč přiložený na plus a plech u blatníku zároveň.

Jinak jestli rádio vybíjí baterku se samozřejmě měří ampérmetrem a proti plusu. Žárovková zkoušečka je v tomto případě úplně na nic, protože se někde nějaký bludný proud uzavřít může, nehledě na to, že zkoušečka může svítit i proti nějakému plovoucímu potenciálu, který může být, já nevím, třeba 7V.

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 13:55

Milane za odbornika se nepovazuju, ale dekuju...:-) A pokud nekdo polozi klic pres + a karoserii tak je lama a je to jen jeho blbost. Stejne tak jako kdy pujdu kolem nadrze a budu si zapalovat cigo :-) To je vyslovene "tahani certa za ocas"...:-)
Vychazim jen z dlouholety praxe v slaboprodu a VF techniky - proste kostra musi bejt i kdyby na chleba nebylo...:-)

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Milan (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 14:06

OT: Tak pár přijímačů v rozsahu kmitočtů 86MHz - 1GHz jsem postavil a myslím, že o tom něco vím (prodalo se jich už na tisíce :-)). VF proud si cestu najde i tam, kde by to člověk nečekal ... :-))

A ten člověk, co si propálil plech tam ten klíč samozřejmě nepoložil úmylně, ale nešlo mu to povolit, tak vzal klíč s dlouhým ramenem, pořádně se opřel, ono to najednou povolilo, plesklo to o plech, propálil si díru do kastel a ještě měl popálenou dlaň a zápěstí. S tímhle bych si fakt moc nehrál a raději napřed odpojuju vždycky mínus a po odpojení obou svorek je ještě pro jistotu spolu spojím. Svodový proudy se stejně neuzavírají přes akumulátor, tak je to v tomto případě podle mě celkem jedno.


Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: harampak (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2006 18:49

V chytré knize Jak na to, každý druhý článek začíná větou:Odpojte ukostřovací pól baterie.Dle toho soudím že se asi má odpojit první mínus pól.

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 16.03.2006 22:11

citace: V chytré knize Jak na to, každý druhý článek začíná větou:Odpojte ukostřovací pól baterie.Dle toho soudím že se asi má odpojit první mínus pól.


BINGO !!!!

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Celerak (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2006 12:01

no jo, chytrá knížka je prostě chytrá knížka... smiling smiley

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: štuky (IP zapsáno)
Datum: 01.09.2006 08:33

to hlupák:kdyz to pripojíš tak jak si ríkal,svítí ti po vypnutí radia panel nebo ti zhasne???já to tak měl a po vypnutí radia se vyplo,ale zůstal svítit panel..kdy sem ho vytáhl tak svítilo i rádio(okolo díry na cd-to by podle mě mělo bát zhasnuté)ale kdyz mi to 2x vybilo baterku tak sem to dal na klíček...tot moje zkušenost

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: sebevrach (IP zapsáno)
Datum: 10.03.2010 05:22

Dobrý den nechci se hrát na chytrýho ale pokud chceš aby ti rádio hrálo i při vypnutém klíčku tak vemeš červený drát z baterky a připojíšho na spojenej červý / žlutý sice to malinko vybijí baterku ale pokud jezdíš každej druhej den nevadí .... pokud ale spojíš červený/žlutý z auta tak si pouštíš napětí do obvodů který se jinak zapínají až po sepnutí klíčku ... a to není zrovna dobré ...
Taže but barva na barvu a nebo prostě žlutý z klíčku nechat zaizolovaný.

A baterka se připojuje: první + pak - a odpojuje obráceně - a pak +

Nechci hrát chytrého ale tak to je grinning smiley

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: roxor (IP zapsáno)
Datum: 05.05.2010 07:41

Hlupak napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Tak jsem to pripojil (zluty a cerveny dohromady na
> (+) a cerny na kostru). problem je v tom, ze kdyz
> to mam takhle pripojeny, tak poté co odpojim (-)
> pol od autobaterie a necham pripojeny jen (+). Tak
> pote co spojim zkouseckou kostru auta (napr. blok
> motoru) s (-) polem autobaterie , tak se zkousecka
> rozsviti---- "plus mi jde na kostru" - kdyz mam
> (-) minus pol od autobaterie odpojeny a radio
> vypnute takze teoreticky zkouseckou spojuji (-)
> pol autobaterie a kostru auta - tak proc zkousecka
> sviti?????.jedine co me snad napadlo je, za
> autoradio i kdyz je vyple (i displei) tak ma stale
> nejaky odber pro svou pamněť Pokud autoradio
> odpojim tak zkousecka nesviti. pritom radio
> funguje naprosto normalne a vsechno ostatni taky.
> Jen mam strach, radio co jsem mel predtim mi do
> rana vymlatilo autobaterii, takhle to "probijelo"
> taky a radio fungovalo normalne. tak nevim jestli
> to mam nechat. dekuji za odpoved. nechce se mi jet
> se zapojenim 2 dratu do servisu

žiarovka svietila preto, lebo si pripojil skúšačku do "série" s elektrickou sústavou auta. Elektrická sústava má (môže mať) totiž stály odber prúdu aj inde ako na rádiu ! Napr. keď si to skúšal mal si otvorenú prednú kapotu však ? No a nesvieti ti náhodou osvetlenie v interiéri vozdila pri dvihnutej kapote/otovrených dverách ? Samozrejme aj rádio môže a aj asi má istý odber, rovnako to môže byť aj trvalo zopnuté relé a pod.

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Python (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2011 19:41

já mám menší problém a nechce se mě zakládat nové téma, pořídil jsem si nové radio JVC zapojil přes ISO konektor vše šlape jak má, při otočení klíšku do polohy 2 se rádio zapne, při vytáhnutí kličku se vypne smiling smiley tak jsem si to představoval akorád problém je že si radio nepamatuje nastavení, a kde skončilo přehrávání. je to malichernost, ale při každém nastartování znovu nastavovat eq, vybírat znovu písničky z USB co mají hrát a to co má displej ukazovat.... ale na druhou stranu to nechcu řešit jako kolega, protože já hlava děravá se znám a potom co auto zaparkuju na víkend do garáže by se mohlo stát že v pondělí nikam neodjedu smiling smiley hledat jsem zkoušel, ale nenašel všude se řeší jen odblokování smiling smiley dík za každou ideu smiling smiley

Astra 2.0 16v 100kW X20XEV r.v. 96 a je to moje první smiling smiley a první už navždy zůstane smiling smiley

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2011 22:52

Prohodil bych ten spínaný s káblem na stálé napájení.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Python (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2011 07:01

a to je jakej? smiling smiley stačí barvička pak už to neak snad zmáknu smiling smiley

Astra 2.0 16v 100kW X20XEV r.v. 96 a je to moje první smiling smiley a první už navždy zůstane smiling smiley

Re: připojení autoradia-cerveny a zluty drat
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2011 14:16

U nového rádiy by mělo být schémátko zapojení. Jeden bude namalovaný přes klíček a druhý přímo na baterku. Většinou je to přávě ta žlutá a červená barva. Ale raději se řiď tím schémátkem.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********   ******   **    **  ******** 
 **     **  **        **    **  ***   **     **    
 **     **  **        **        ****  **     **    
 *********  ******    **        ** ** **     **    
 **     **  **        **        **  ****     **    
 **     **  **        **    **  **   ***     **    
 **     **  ********   ******   **    **     **    
Powered by Phorum.