Čalounění Astra F caravan
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 25.07.2009 13:03 Zdravím příznivce „lehkých“ úprav svých miláčků!
Již delší dobu si pohrávám s myšlenkou jak zvelebit vnitřní prostor auta v poměru cena/vzhled? Zhlédl jsem množství čalounických prací a popravdě řečeno auto se pak stane naprosto něčím jiným a vypadá poté opravdu krásně. (ovšem zde jsme s cenou naprosto někde jinde! Cena takové „úpravy“ se pohybuje cca někde kolem 10-50tis dle použitých materiálů a množství práce) Já měl ovšem za cíl naprosto něco jiného: obnovit interiér, který byl zničený 13letým provozem vozidla,které v posledních měsících bylo využíváno i k mé přestavbě panelového domu (itongy, cement,malta, nepořádek z bytu atd…) která zanechala na střeše i bočních plastech přes všechnu mou opatrnost notné stopy špíny a škrábanců. O zatékání do vozu přes střechu a mapách s toho objevených ani nemluvě! Trošku předběhnu a rovnou Vám sdělím kompletní cenu, na kterou mě tato „sranda“ vyšla: Koberec 49Kč/1m = 588Kč 3x lepidlo (169Kč/1kg) = 507Kč = 1095Kč celkem Musíte uznat, že za takovou cenu, nemůžeme čekat bůh ví co! Celkový dojem s toho je ale daleko lepší, než s původních podřených plastů a špinavé střechy. Dokonce je zde i celkem dost patrné odhlučnění (záleží ovšem na použitém potahovém materiálu (čím hrubší tím lepší odhlučnění a horší zpracovatelnost) Jdeme na demontáž: Střechu jako takovou drží pouze 12 šroubů (sluneční clony 6x šroub, 3x madla 6x šroub) 3 prostřední cvoky, 4 umělohmotné krytky pro montáž síťky, postranní boční plasty a nakonec okraje těsnění dveří (neoddělává se pouze se odchlípne jeho vnitřní část!) nezapomenout na stropní světla. Myslím si, že oddělat tyto díly není problém, ovšem kde jsem docela narazil, byly ony umělohmotné krytky pro montáž síťky! Aby jste je vytáhly, musíte vytlačit z druhé vnitřní strany umělohmotné kolíčky, které slouží jako „klínky“ a jsou umístněné přímo uprostřed paciček pro jejich roztažení – nedejte se zmást že nejsou vidět!! Opravdu tam jsou! Foto bohužel nemám. Boční díry, které kryjí ony plastové krytky pro montáž síťky Oddělaný prostřední držák střechy, a cvoček co jí drží Přední plast (drží ho pouze 1x šroub a 2x cvoky Cvoky předního plastu (tyto cvoky jsou i na zadních plast. Dílech (převážně na těch horních) Madla (pozor! Přední madlo nelze zaměnit se zadním! Má jinak rozmístněné montážní uchycení a nemá plast pod ním. Co se zadních plastů týče: Horní prostřední lyšta u 5 dveří drží pouze 3 cvoky a boční okenní plasty Boční okenní plast je přidělán cvoky 3x šroubem a držákem bezpečnostního pásu. Spodní boční plasty drží pouze 8x umělohmotné klipsy . (verze bez zadní rolety) Nákladovou lištu jsem nepotahoval (došlo lepidlo ) jinak 3x šroub. Tak,vše máme rozděláno. Zde doporučuji umýt vnitřek vozu do prachu, který se nahromadil pod plasty. Plasty umýt teplou vodou se saponátem a tím je odmastit (nebo tech benzín.) Vystřihnout si cca tvar dílu, který budeme polepovat + přidat tak 10cm s každé strany pokud je díl více různě zprohýbaný. Co se potahování spodních plastů týče, jsou celkem v pohodě. Vystřihnout přibližný tvar natřít obě lepené plochy lepidlem, dle návodu nechat zavadnout (bohatě stačí 2-3min!) a přiložit přitlačit necht zaschnout a poté ostrým nožem oříznout – hotovo. Problém jsou ovšem plasty kolem zadních oken! Doporučuji tyto plasty potahovat ze dvou dílů. Hrany jsem díky použitému hrubšímu koberci, který není moc tvárný vždy nařízl, a vzniklý klín dolepil vystřiženým klínem. Vzniklý spoj jde dle použitého materiálu zamaskovat použitím kartáčku! Přebytečné lepidlo z koberce lze bez následků odstranit Acetonem. Pozor na to, aby jste nedaly moc lepidla! Pak byste dopadly jako já! U bočních plastů musíme vyříznout a nařezat vnitřek pro okna. Je to práce a trpělivost je zde na místě! Musíte si uvědomit, že jak nalepíte koberec na plast nejde již oddělat bez toho, aby jste strhly lepidlo z plastu! Po zaschnutí lepidla (já to nechal do druhého dne) můžeme zbylý materiál ořezat ostrým nožem (musí být opravdu ostrý! Čím ostří tím to bude vypadat lépe!) Tím bychom aspoň zhruba měly hotové boční plasty. Střecha je případ sám pro sebe! Jde ale docela dobře – lépe než ty boční plasty kolem oken! Když navlhčíte střechu vodou, odlepíte původní potahovou látku docela lehce od molitanu Oddělat kovový rámeček světla je jednoduché Za pomocí štětce jsem nanesl na suchou střechu doprostřed lepidlo TO samé na koberec. Přilepil jsem nejprve prostředek a pokračoval od středu směrem do stran. Nejdůležitější je dávat lepidla tak akorát! Nelekněte se, že se ničehož nic začnou dělat na jinak hladce přilepené ploše bubliny a začne se „krabatit“. Jak bude lepidlo postupně schnout koberec se sám opět natáhne. (něco na styl toho, když venku prší a Vám se doma vyboulí koberec a pak opět splaskne) Postupovat pomalu, nechat vždy lepidlo zavadnout přilepit kousek a zase dále… až ke krajům. Přidělat kovový rámeček světla. Po kompletním zaschnutí ořezat zbytek koberce přesně podle podkladu střechy! Její okraje se cca 0.5mm schovají pod platy a pod těsnění dveří tak případné chybky na krajích nebudou vidět. Kompletně hotová střecha – povedla se!! No a teď už zbývá pouze vyřezat otvory pro světla a díry pro cvočky. Montáž je si myslím zbytečné popisovat. Jen upozorním: nejprve dát střechu, přidělat jí 3x prostředními cvočky a poté teprve madla, clony, plasty a pomocí plochého šroubováku zasunout střechu pod těsnění dveří. Namontovat spodní boční zadní plasty a poté až boční horní plasty oken. Zde je výsledek 2denní práce: No až na těch pár zádrhelů (dělal jsem to porvé) si troufám tvrdit, že se mi to „povedlo“? Nemyslíte?? S pozdravem a přáním mnoha kilometrů bez nehod a poruch Gizmo_CZ PS: kdybych použil koženku, výsledek by byl daleko lepší a i vzhledově někde jinde! Nehledě na to, že když použijete koženku (třeba Dolaro -160Kč za 1 běžný metr šíře 1.4m) Můžete jí krásně tvarovat horkovzdušnou pistolí! Výsledek poté opravdu stojí zato! Ovšem to nebyl můj cíl! Snad příště? Až bude „nové“ auto. PSS: omlouvám se za gramatiku . Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95 Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-) Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (25.07.2009 13:11) Re: Čalounění Astra F caravan
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 25.07.2009 14:21 neomlouvej se,ale tahle slohová práce patří do návodů a né sem. Zpracuj přidej fotky a pošly Rogerovi. Přece jenom je tu Technická poradna a v tomto určitě nežádáš žádnou radu. :-)
Proto uzavírám a následně smáznu. ***moderátor*** Zdraví Brouček Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Brouček (25.07.2009 14:22) Toto téma bylo uzavřeno.
|