www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: Předchozí1234
Aktuální stránka: 4 z 4
Re: Výměna termostatu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 05.11.2011 08:56

S nejvetsi pravdepodonosti jen termostat.

Re: Výměna termostatu
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 12.11.2011 16:56

Vymen termostat, pri stani se ohreje cela soustava a pri jizde se ti to chladi naporem, jelikoz termostat nezavre. Kup si nejaky lepsi, jinak ho za rok budes menit znova, treba Wahler....

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub - original 2001 ;) (IP zapsáno)
Datum: 24.12.2011 08:19

Tak mám na Cali 16V ten samej problém co Janek o dva příspěvky výše. Ovšem s tím rozdílem, že mám termostat úplně novej. Před výmenou klasika - hadice od chladiče se ohřívaly ihned po nastartování, ručička prakticky v modrém poli, nebo těsně nad ním. Teď po výměně a nastartování studeného motoru krásně vylezla na 92, hadice studené. Pak otevřel, hadice ke chladiči hezky horké, ručička padla dolu, ovšem zase skoro až k modrému poli a tam je za jízdy prakticky pořád. Topení topí mnohem lépe než předtím, ale pořád cítím že to není ono. Při zastavení se dostanu zase až k 95 a spouší sahara. Vše tedy chodí, jen mi přijde divná ta ručička. Podezření na čidlo by mohlo být, ovšem na vlastní oči jsem ručičku viděl běhat v normálních hodnotách. Nevěřím tomu, že by se novej termostat zase kousnul v otevřené poloze (protože si to celé vysvětluju jenom tím, že nezavírá za jízdy zpět, pokud se uchladí motor náporem).

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2011 18:42

Abych nebyl za truhlíka, tak nebudu zakládat nové vlákno, ale pokusím se navázat na toto. Ačkoliv se to výměny termostatu také týka, ale už jen asi okrajově. Popíšu svůj problém...

Calibra 16V, motor C20XE... Po výměně termostatu auto topí lépe, hadice po nastartování zůstává chladná až do otevření termostatu. Vše se zdá být normální. Ano, skutečně jen zdá. Ručička teploměru prakticky nevyleze ani na první bílou čárku a drží se nad modrým polem (z dob C20NE a dalších mých Opelů je to typický příznak vadného termostatu), což ale vylučuji u prakticky nového termostatu - možné to je, ale jdeme dál... Chladič se ohřeje v celé své délce, šířce, nebo jak tomu říci. A zde už je první divnost. Hadice která vede z chladiče do motoru (teda říkejme jí výstupní), už není horká, ale vlažná (no kdo by to byl řekl, když voda proudí chladičem, že smiling smiley, jenze například voda v nádobce je takřka vlažná až studená. Skoro jako by se vracela brutálně ochlazená a nebo hůř, se nevracela vůbec. Na C20NE jsem v expancce po prohřátí motoru prakticky neudržel prst. Dobře, i tohle jsem tu vyčetl, že to může byt to a to a to. Jdeme dál... Nechám auto stát na místě, motor vrčí, podle budíku postupně teplota vystoupá někam mezi 90-100 stupnů. Hadice víceméně teplé, voda v nádobce také. Spouští se sahara, teplota rapidně padá dolů, až zase nad modré pole (což už se jeví jako vada budíku, ale dobře, může přeměřovat), jdeme dál... Pomalá jízda, kill jízda, jakákoliv jízda má za následek jen to, že z motoru jde horká voda do chladiče, z něj už vlažná a v expanzce je vlažná až studená. Ručička budíku pořád nad modrým polem. Divné. Vysvětluji si to tak, že buďto ten termostat nezavírá zpátky, nebo zavírá málo, nebo pomalu. Jeho otevírací hodnota je 92°což ovšem podle budíku nesedí (asi je fakt v háji i čidlo pro budík).

Další fakt který jsem vypozoroval, že když po jízde povolím víčko expanzky, tak skoro neuteče žádný tlak. Divné. Jenže kdyby to někde sbíralo vzduch, tak by se to spíš hřálo, nebo brzo vařilo... Napadlo mě, že víčko je vadné a tlak neustále odpouští, ale to by se dělo to, co jsem napsal výše. Druhá varianta - vadná vodní pumpa. Proste voda prakticky necirkuluje, ohřívá se jen to co je v motoru a v hadicích. Jenže po přečtení všech témat na slovo VODNÍ PUMPA mi vypadlo X vláken o tom, jak když někomu nejde pumpa, tak spíš vaří, motor se extrémně hřeje, nebo rychle hřeje, atd. Krom toho, škrchající vodní pumpu jsem měl na Kadettu GSI (C20NE) a krásně jsem s ní jezdil v Mimoni závody, na Kadett srazech blbnul na letišti a jezdila. Než jsem ji vyměnil. Prostě dává o sobě vědět (pokud ovšem neupadnou lopatky někam do pryč (pak by mě zajímalo kam ty lopatky odpadnou smiling smiley) Tak si říkám, nebuď dnešní, použij návod z Kadett.cz smiling smiley Jenže asi jsem blbej, nebo možná tupej nebo obojí dohromady - ale nějak to nechápu...

-------------------------------------------
Třetí hangár vlevo, dvakrát klepat... smiling smiley

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2011 18:45

Čtu vrabiho postup...
"...Vadnou vodní pumpu poznáme tak, že při správně fungujícím termostatu, odvzdušněné chladící soustavě a při prohřátí chladiče (po otevření termostatu), sundáme (opatrně pozor na opaření !!) víčko na dolévání vody na expanzní nádobce, pak prudce zatáhneme za táhlo plynu a akcelerujeme do vysokých otáček, voda v expanzní nádobce musí v tomto okamžiku výrazně poklesnout a po uvolnění táhla se vrátí na původní výšku...."
- a teď babo raď - jak to je - vadnou vodní pumpu poznáme tak, že při přidání plynu má hladina poklesnout nebo naopak nemá?? smiling smiley
Čili - vadná vodní pumpa = hladina klesne
nebo - vadná vodní pumpa = hladina neklesne?
Každopádně mě hladina nějak extremné neklesne, spíš se tak zakymácí kolem rysky, ale nějaké výrazné poklesy jsem nepozoroval ani na jiných Opel motorech smiling smiley

-------------------------------------------
Třetí hangár vlevo, dvakrát klepat... smiling smiley



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Jakub (25.12.2011 18:51)

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 25.12.2011 19:19

Shrnuto - auto se podle budíku, ale ani podle teploty hadic od chladiče dál nezahřeje jak má. Termostat vyměněn. Napadlo mě, nasypat do okruhu ty piliny pro utěsnění, ale říkám si, jestli to má význam, když voda neubývá (snad jen pro to, kdyby to někde sálo vzduch a celý chladící systém byl zavzdušněný).
Nejsem tady žádným nováčkem a tak bych tuhle litanii nepsal, kdybych si celý vánoce nečetl vše, co je tady v TP o tom napsáno.
Má někdo z vás tušení, proč se to tak dejě? Díky kluci.

P.S. Moc se omlouvám adminům, že to sem cpu na 3x, ale nějak to naráz nešlo poslat (IE, FireFox, Chrome, ani jeden to nezvládl).

Re: Výměna termostatu
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 26.12.2011 19:49

Nerozumím otázce. Chladič je od slova chladit a tudíž pokud z něj jde voda chladnější, než do něj, pak funguje. Do expanzky jde přepad někde z chladiče, takže pokud tam jde ochlazená, ani v expanzce se to neohřeje. A že na VeA, Cali a AF mizerně ukazuje budík, to není nic nového. A pokud máš stále nějaké trápení, pak doporučuji zajet na diagnostiku a nechat si zkontrolovat teplotu podle čidla pro jednotku motoru. Další dobrá zkouška je, když ji někde z dlouhého kopce pustíš se zařazeným kvaltem, aby vypla benzín. Pokud termostat nezavře, bude teplota padat stále stejnou rychlostí, až se ručka na budíku opře.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 27.12.2011 00:41

Jelikož mám nevím proč děsnej problém sem dostat příspěvek, tak ten můj dotaz je skutečně nelogický.

Zkrátka - když budu laik, tak podle budíku se auto prakticky neohřeje.
Topí to také jinak než by to běžně mělo topit a přímo to souvisí s tím, kolik ukazuje budík. Všiml jsem si ale jedné věci a ta si myslím by mohla souviset. Zjevně poteče topení, nebo nebude něco těsnit, protože koberec u spolujezdce je mokrý a když nemám fukary vzduchu puštěné na okno ale třeba jen na nohy a na xicht, tak se mlží okno. Čili mám podezření na topení. Jenže jak to souvisí s tím, že se auto neohřeje?

Re: Výměna termostatu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 27.12.2011 08:00

Jakube, jen tak mimochodem...

[www.opelastra.cz]

Re: Výměna termostatu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 27.12.2011 08:06

No a co se tyka problemu chlazeni, vzhledem k tomu, ze cidlo pro budik je primo u termostatu, tipuji to na problem termostatu.
Jelikoz stoji par korun, urcite bych ho pro klid duse vymenil.

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 27.12.2011 15:31

Zkusim se tedy opet zamerit na termostat winking smiley A diky za informaci ohledne vkladani prispevku winking smiley Preci jenom jsem tu aktivne par let nefungoval.

Jdi na stránku: Předchozí1234
Aktuální stránka: 4 z 4


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   ********  **    **  ********   **     ** 
 **     **     **     ***   **  **     **  **     ** 
 **     **     **     ****  **  **     **  **     ** 
 **     **     **     ** ** **  **     **  **     ** 
 **     **     **     **  ****  **     **  **     ** 
 **     **     **     **   ***  **     **  **     ** 
 ********      **     **    **  ********    *******  
Powered by Phorum.