www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 1234Následující
Aktuální stránka: 1 z 4
Výměna termostatu
Autor: Josef (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 05:03

Srdečně zdravím. Prošel jsem si pozorně zde uvedený návod na výměnu termostatu (potvora astra combi 1,6, rv. 1995), na Pankráci koupil termostat, a vybavenej základním nářadím a šikovnejma rukama, se šel do toho pustit.
Jenže vono je to tam úplně jinak než v zde popsanym návodu. Ze snadný práce pro šikovný ruce s pár kousky nářadí se klube docela fuška:
1) vyndat celou krabici vzduch. filtru (hodně blbě přístupný šroubky)
2) sundat čelní víko krytu rozvoďáku (tři šroubky desítky) no problem
Ale teď:
3) sundat rozvodovej řemen
4) odmontovat vrchní řemenici
5) TEPRVE TEˇD SE SNAD DÁ VYNDAT KRYT ROZVODŮ
6) TEPRVE teď se snad, možná, dostanu k vyndání vodního náhubku
7) další postup snad už půjde, ale nastavení rozvodů taky chvíli zabere.

Anebo se v něčem mýlím? Děkuji za rady! Josef.

Re: Výměna termostatu
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 05:47

stačí pouze bod 1 a 2. body 3 až 7 jsou při šikovných rukách a troše násilí zbytečné. vypadá to sice jako hlavolam, ale při výměně termostatu se nemusí na rozvody sahat ani u motoru co má termostat v hlavě. musíš mít jem nějakou malou třináctku klíč (oříškovou), povolit ty dva šrouby na nátrubku pod krytem, pak kryt mírně odpáčit, když to nebude stačit tak dírou v horním rozvodovém kole povolíš šrouby zajišťující nahoře vnitřní díl krytu rozvodů a kryt poodtáhneš. pak si zahraješ na gynekologa a vyndáš nátrubek a termostat. mám to několikrát vyzkoušeno na kadettu o motorech 13S, C14NZ, C16NZ a vždy se zdárným výsledkem.

Re: Výměna termostatu
Autor: Josef (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 05:59

Vrabi - dík. Kdysi jsem dokázal vyndat i ježka z klece - tohle se ale jeví vo dost náročnější.
Jo, kolik asi vody vyteče při svlíknutí hadice z nátrubku? Dík.

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 06:52

To vrabi: No ja jsem to chtel presne takhle udelat znamejm na C14NZ, jenze jsem narazil na to, ze tam je zadni kryt rovzodu a pres nej se nikam neda dostat... A ted babo rad!

Re: Výměna termostatu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 06:59

To Jakub : To je prave to know-how....:-))))) I na 1.4ce to jde....

Re: Výměna termostatu
Autor: Josef (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 07:00

Jakube, čti!
Trochu mi to připomíná "Marečku, podejte mi péro" :-)

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 07:22

To Josef: No on ten kryt totiz nejde nikam odpacit - ani o 5 mm - protoze tam uz pak zase prekazi remen... Proste bych to musel videt.

Re: Výměna termostatu
Autor: Josef (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 08:11

Jakube, teda já chápu Vrabiho tak, že to je právě to vono! Víc místa, než píšeš, tam fakt není, ale snad teda tomu rozumim správně tak, že ho víc není potřeba (při tý gynekologický činnosti). Po uvolnění šroubů nátrubku ho do strany vytáhnu. A pak tam na vylovení termostatu mám cca těch 5mm průhybu krytu + výšku nátrubku (kerej už tam ale není - vytáh jsem ho). Termostat má výšku tak cca 3,5 cm, takže takhle to chápu, že by to mělo jít. Zatím jsem to nezkoušel, jen jsem si to včera prohlídl a zjistil, že to nebude taková sranda, jak je popsáno tady v návodech a protože už bylo dost pozdě, šel jsem vod toho.

Re: Výměna termostatu
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 14:43

No já mám c16nz a dělal jsem to s kámošem (automachanik) a on ty rozvody sundal - protože se mu nechtělo si s tím hrát.
Jinak vřele doporučuju než tam dáš ten termostat tak vyzkoušej jestli funguje - (hrnec, horká voda, teploměr:-) , jink se ti může stát to co mi - dal jsem loni nový termostat a chodí blbě.
Takže zimu jsem řešil zakrytým chladičem a letos mě to čeká znovu.....

Re: Výměna termostatu
Autor: jirkaaa (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2005 17:51

Hehe !!Kdybys měl motor jako já tak na tě kouká termostat hezky přímo a kolem hafo místa smiling smiley

Re: Výměna termostatu
Autor: Josef (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2005 04:55

Jojojo. Díky všem. Určitě ho předem uvařím v hrnci, jen zrovna nemám po ruce teploměr.
Už jsem dokonce uvažoval, že bych se na celej proces vyndávání vyprdnul, a spíš vymyslel a vyrobil nějakej fórrichtunk na volnej konec nátrubku, kde je nasponkovaná hadice a termostat vnutil do nátrubku. Nebo ještě spíš jako mezikus do hadice. Možná by se dal za pár švestek koupit díl třeba z nějaký Škodovky 120 na vrakáči, a klidně tam dát i škodováckej termostat. A byl by klid. Teda, dokud by se ten, co zůstal v hlavě, třeba náhodou nezakous v poloze zavřeno.

Jiříííííííí, každej ho máme jinej! . Tak už to na světě chodí. A ženskejm to vyhovuje :-) Hlavně, že nám voběma funguje :-)

Re: Výměna termostatu
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2005 06:26

To Josef: Tohle reseni uz jsme taky vymejsleli a domysleli. Je to v pohode - puvodni zaseklej termostat tam nechas, neb jednou pro vzdy vyndas - no a na tu hadici primontujes nakou prirubicku podobnou te z C20NE, ve ktere je domecek s termostatem a na to se teprve nasadi hadice. A termostat mas krasne mimo venku.

Re: Výměna termostatu
Autor: Josef (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2005 07:28

Jakube: Nevim jak vypadá přírubička z C20NE. Ale jinak jo. Vono se to řešení přímo nabízí. Fakt se mi zdá nejjednodušší něco jako z tý Š120, už sice nevím přesně, ale tam byl, myslím, právě ten domeček s nátrubkem pro hadici, a celej vehikl vložit sériově do hadice. Musim se do nějaký Š120 nebo Fáčka mrknout.
Nebo - mám dojem, že termostat se v poho, a docela přesně vejde do rozšíření stávajícího nátrubku v konci pro navlečení hadice - pak by stačilo ho tam nějak zatěsnit. Nevim sice ještě jak, ale vzhledem k počasí to nehoří zas až tak urgentně, je čas to vykoumat.
Zatim to vidím tak, že pokud nemám jinej problém, tak jsem vlastně šťastnej Astroš.
Díky Vám všem. Jsem rád, že jsem Vás objevil :-)

Re: Výměna termostatu
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2005 08:50

Já jsem taky uvažoval dát ten termostat mimo - termostat v hadici měla myslím škoda 100.
Když tam budou dva termostaty nebude to dělat nějaké problémy, vzduchové bubliny a pod?

Re: Výměna termostatu
Autor: Pavel J (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2005 10:13

Máte někdo typ jaký termostat (výrobce) nekupovat a který doporučujete ?
C16nz

Re: Výměna termostatu
Autor: Roger (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2005 11:17

Zajdi primo do Opela a kup original, stoji kolem 300Kc. Nevyplati se kupovat noname za 180kc a pak ho muset znovu menit.

Re: Výměna termostatu
Autor: IJK (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2005 11:23

Jojo, na výměnu termostatu je X17DTL k nezaplacení. Na to skoro nepotřebuješ ani nářadí - ten termostat je tam jak na talíři :-).jirkaaa napsal:

> Hehe !!Kdybys měl motor jako já tak na tě kouká termostat hezky
> přímo a kolem hafo místa smiling smiley

Re: Výměna termostatu
Autor: mejla (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2005 12:57

Vcera jsem menil termostat u 17D. Sice pristup super..ale urval jsem v ty hlinikový vanicce (prirube) 2 srouby ze 3 a odvrtavani byl peknej voser. Takze bacha na to..jak se tam kousne je to v riti..


Re: Výměna termostatu
Autor: Kokeš (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2005 10:50

Včera jsem měnil termostat u Astry 1.4 r.v.98 motor X14NZ. Popíšu to hezky podrobně, aby někdo další nepropadal nemístnému optimizmu po přečtení návodu tady.
Koupil jsem astru před 4 lety. Bylo mě tehdy trochu divné, že když jedu hodiny po dálnici, je mírně pod nulou a topení je na plno, svetr bych si nesundal. Asi už tehdy nedovíral termostat. Nedávno se ucho utrhlo - po 50km jsem na hlavě motoru udržel ruku, mohla mít tak 40°C a chladič byl teplý. Našel jsem tu návod - díky za něj, koupil termostat za 225,-.
Jdeme na to, já, naprostý amatér, a táta, amatér se spoustou zkušeností se škodovkami. 14 hodin, 0°C, něco mezi mlhou a mírným deštěm, parkoviště.
Nejdřív oddělat bednu vzduchového filtru. Dvě hadice v pohodě. Přední silentblock - jde to hodně blbě prstýnkem 10, ale jde to. Zadní silentblock - guma se kroutí, půl otáčky klíčem nestačí, aby to povolilo, víc nemůžu kvůli alternátoru. Pomůže nástrčka na elektrickým šroubováku, je tam dost místa. Po boji povolil. Kdyby šel stejně blbě ten přední, nevím...
Vypuštění chladicí kapaliny: sundám hadici z chladiče jdoucí od termostatu. Odchytil jsem dva hospodský půllitry, pár deci šlo na zem. V nádržce předtím mohlo být tak 2cm.
Sundávám kryt rozvodu. Ale je to k ničemu (později to bude potřeba), druhý díl krytu je mezi rozvodem a motorem. Na sundavání rozvodu se necítím.
Jdu ošroubovat kryt termostatu, dvě třináctky. Mezi krytem rozvodu a šroubem je tak 5mm, šroub je potřeba vytočit tak 10mm. Jdu pro páčidlo, železnou půlmetrovou trubku, zřejmě nejdůležitější nástroj. Jeden páčí kryt, druhý povoluje přední šroubek. Boj, ale je venku. Zadní šroub, to byl první porod. Mezi držákem alternátoru a hlavou motoru je místo na jedu dvanáctinu otáčky klíčem. Jde to, ale motal jsem to určitě dýl jak 10 minut. Táta stejnou dobu visel na páčdle.
Vytažení hliníkové příruby. S "trochou násilí" půlmetrovým páčidlem a vahou chlapa na kryt je příruba venku. Termostat se moc nebránil, je venku taky.
Nový termostat: o nějakém čištění ploch pod těsněním na motoru si mohu nechat zdát. Vypadá to, že se to tam může vložit libovolně otočené, ale není tomu tak. Dobře to tam sedí, jen když je ta "čepička přes osku" svisle tak jak na obrázku v návodu. Je tam.
Nasazení hlíníkové příruby. Trocha násilí a je tam, termostat nevypadnul. Nasazení šroubů - trocha násilí, jsou tam. A teď ten největší porod, zašroubování šroubů. Prstama s nima točit nejde, klíčem jo, ale jen o kousek, navíc je potřeba jim tlačit na hlavu, aby se chytly. Bojuju 20 minut, nechytnul se ani jeden. (Mezi tím mi taky samozřejmě vypadnul termostat, ale podařilo se mi ho tam dát zpět, aniž bych přírubu vytahoval.) Táta vyhrál, chytnul oba šrouby tak po 10 minutách. Vítězná technika je tlačit na ně přes kryt rozvodu a prstama točit (asi má místo prstů hasák). Je kolem 16 hodin, tma. Zbývá už jen 15 minut šroubovat.
Pak nasadit hadice, vzduchový filtr. Vrátit litr kapaliny - v nádržce je pořád nade dnem, moc jsem nerozlil.
Odvzdušnění. Musím odložit, protože dvanáctka je na to malá a třináctka se protáčí.
Lidi, vono to topí, ještě jsem se ani nerozjel! Projížďka, funguje to, konec 17:30.
Teď čekám, kdy to začne téct, protože to netěsní. Jestli tohle někdo příště udělá za pětikilo, tak neváhám ani vteřinu. Až dnes jsem našel tuhle diskusi. Do krytu rozvodu bych díry nedělal. Sice by to bylo o hodinu rychlej, ale meju motor wapem a nevím, jestli je vhodné do rozvodu stříkat. Zato řešení starý termostat tam nechat a nový dát někam do hadice vřele doporučuju.
P.S. Táta to dnes odvzdušnil, drbal se s takovu ptákovinou 40 minut.

Re: Výměna termostatu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2005 11:31

To Kokeš : No vidis a az to budes delatz podruhy, tak to mas za pul hodky hotovy...:-)
Jeste jeden figl je, ze ten sroub bliz k chladici jen povolis a celou tu prirubu pootocis na tom zbejvajicim sroubu o kousek tak, ze se Te ten sroub dostane pred kryt rozvodaku a tam vypadane sam.

Jdi na stránku: 1234Následující
Aktuální stránka: 1 z 4


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   **      **  **     **  **        **        
 **     **  **  **  **   **   **   **        **    **  
 **     **  **  **  **    ** **    **        **    **  
 **     **  **  **  **     ***     **        **    **  
 **     **  **  **  **    ** **    **        ********* 
 **     **  **  **  **   **   **   **              **  
 ********    ***  ***   **     **  ********        **  
Powered by Phorum.