Spojka,jde ztuha
Autor: kemo (IP zapsáno)
Datum: 19.06.2007 14:15 Ahoj opláci! Vlasním Astru-G r.v2000 motor X16XEL a mám sní problém!
V sobotu jsem prohnal auti po dálnici a když jsem potřeboval použít spojku,tak jsem narazil ta tuhý odpor pedálu! Spojka šla velmi ztuha zmáčknout a to bez ohledu na rychlosti! Jak auto stálo a chládlo tak pedál šel zase zlehučka, než se zase motor zahřál! Nevíte čím to může být nebo co to způsobuje? Dík za každou dobrou radu! Re: Spojka,jde ztuha
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 19.06.2007 21:19 To vypada na pritlacak, popripade lozisko. Re: Spojka,jde ztuha
Autor: 8sergio9 (IP zapsáno)
Datum: 12.10.2008 22:10 Koupit spojkovou sadu a co nejdřív vyměnit. Re: Spojka,jde ztuha
Autor: IRK (IP zapsáno)
Datum: 17.11.2008 08:31 Zdravim vsechny.
Když už je o tom řeč, tak bych taky asi potřeboval radu odborniků. Mam Kadetta 1.6 Caravan, a taky mi jde poměrně z těžka mačkat spojka. Neni to sice úplně nejhorší, už sem si na to zvykl. Jinak ta spojka funguje normálně, tak jak má, ale ve srovnání s jiným autem jde ta spojka sakra těžko. Lanko přidřené nebude, pač je měněné. Poradí mi někdo? Re: Spojka,jde ztuha
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 17.11.2008 09:58 IRK> určitě to sámé co napsal Standa Re: Spojka,jde ztuha
Autor: IRK (IP zapsáno)
Datum: 17.11.2008 10:09 Tak jo. Ale mě ta spojka jde pořád stejně bez rozdílu teploty.
Můžu se zeptat, co to je ten přítlačák? Bude při výměně nutné oddělit převodovku od motoru? Re: Spojka,jde ztuha
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 17.11.2008 14:12 IRK:
No, nepropadej pani.ce . Já bojuji s tuhou spojkou u svojeho Kadítka už léta. I když vyměním staré lanko za nové lanko ATE, cca po 14 dnech mi to opět jde ztuha. Už jsem to tady na fóru kdysi řešil a dostal jsem odpovědi, že prostě záleží na kusu lanka - resp. vesměs všichni mi doporučili lanko demontovat, koupit !!!vazelínu ve spreji!!!(NE WD40 - vysychá) a lanko pěkně zevnitř promazat. A tak jsem je poslechl a vždycky tak cca na půl roku mám spojku měkkou jak u škodovky, když zase začíná drhnout, lanko vyndám a nacpu do něj sprejem trochu mazadla a opět jezdim "jemně". Jinak přítlačák = přítlačný talíř spojkové lamely = prvek, ve kterém je talířová pružina, která přitalčuje lamelu k setrvačníku motoru a nedovoluje jí klouzat = přenáší výkon a kroutící moment motoru na hrušku (hnací hřídel) převodovky. V okamžiku potřeby přerušení přenosu síly z motoru na převodovku (řazení, zastavení apod.) šlápneš na spojkový pedál. Přes lanko pohneš s vypínací pákou spojky - na té je vypínací vidlice, kterou přes vypínací ložisko zmáčkneš tu talířovou pružinu u přítlačáku a důsledkem je pak prokluz lamely = přestane se přenášet výkon. Pokud potřebuješ měnit lamelu, přítalčný talíř nebo ložisko, není u Kadettu potřeba vyndávat motor ani převodovku. 1)vyhákneš lanko spojky 2)Demontuješ kryt mezi motorem a převodovkou. 3)Tam uvidíš šroubky, co drží přítlačák na setrváku (myslim že jich je tam 5 nebo 6ks) - ty si všechny trochu povolíš. 4)Na převodovce odšroubuješ takové víčko (příp. celý boční kryt převodovky - záleží na verzi myslím že F16 má víčko, F20 ho nemá), tím se ti obnaží závit v hrušce (myslím, že tam je M7), zašroubuješ do ní vytahovák a vysuneš jí směrem z převodovky. 5) Pak si postupně odšroubuješ ty šrouby ze setrváku a opatrně vyhákneš vypínací ložisko z vidličky. 6) Vyndáš přítlačák a lamelu ven. Jinak celý je to vyjímečně krásně popsaný v knížce "jak na to". Míň krásná je ta cena spojkový sady = doporučuju nejdřív promazat lanko |