www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Bobb (IP zapsáno)
Datum: 23.03.2009 09:16

Kluci, povolte malinko bovned u plynového lanka (aby prolézal cca 1-1,5cm, potom to zkuste projet.).. Když ani to nepomůže, ještě malinko UTÁHNÉTE doraz klapky
Je to skoro jisté, píšete tady o zásahu do vstřiku (klapky) tak je možné, že jste ji jen rozhodily... hmmm?
A dejte vědět... Já si to šteloval dnes ráno po cestě do práce :-)

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Bobb (IP zapsáno)
Datum: 23.03.2009 09:18

Malinko to upřesním, lanko (bovden) je uchycen v takovém L-ku ze strany u vstřiku..., které je přidělané k motoru. kal mezi tím L-kem a koncem bovdenu tak 1 - 1,5 cm... :-)

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 23.03.2009 10:03

Panove uz jsem to tady nekolikrat psal, s nastavovanim skrtici klapky si moc nehrajte, hlavne u motoru, ktere maji cidlo podtlaku v sani (C16NZ, X16XEL, X16SZ atd), jelikoz v prostoru klapky jsou podtlakove ka.nalky. Podle potlaku ECU pozna, jestli je plyn zavreny a pri jizde z kopce a zarazenou rychlosti nad urcitou mez otacek (cca 1500 - 1700) uzavira privod paliva. Tim dochazi pri brzdeni motorem k uspore paliva (spotreba je 0,0). Navic je klapka propojena na potenciometr, ktery rika ECU, ve ktere poloze klapka momentalne je.
To, ze motor na volnobeh chcipa, neni urcite problem skrtici klapky (pokud se do ni nikdo nevrtal), ale napriklad nefunkcnim/zatuhlym ventilem volnobehu, popripade prisavanim falesneho vzduchu spuchrelymi, nebo jinak poskozenymi podtlakovymi pripojkami. Samozrejmosti je 100 procentni stav zapalovaci soustavy a cistota vsech potrebnych filtru.
Pokud nemate diagnostiku, podle ktere se pozna poloha klapky, tak se do toho nevrtejte. Spravne nastaveni je potom dost obtizna zalezitost!!!

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Kuba_X14NZ (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2009 21:27

Zdravím pánové!
Problém mám naprosto totožný,tedy mně to chcípne i za jízdy. Servisů jsem prošel mnoho a ani u Staigera na Černokost. mi nepomohli.
Zítra jedu na vrakoviště Opel, kde budeme měnit díly.
3 možnosti - modul zapalování pod ind. cívkou
- hall v rozdělovači
- hall dole na klice
Zatim :-)

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2009 23:59

Kdybys alespoň napsal, v jakém voze. Předpokládám podle nicku, že se jedná o X14NZ a ten žádný hallův snímač na klice nemá.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: dzaha (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2009 12:12

Dělalo me to taky u X18XE aaaaasi pred dvouma mesicama sem si vymenil palivovej filtr (standartne este original 190000km) a je zatim po problemu este me pak teda na diagu smazal hodnoty snad skrtici klapky aby si zvykla a je to ok

Astra 1,8 16V 97 X18XE

Minulost:

peugeot 405 1.8i - strom celne a ve stejnou chvilu octavia z boku

Felicie 1.6MPi - prisla Astra

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Tomek (IP zapsáno)
Datum: 01.03.2010 18:55

Zdarec, mám takový menší problém, mám astru rok97 s motorem 1.8 16V Jedu vyřadím, zdechne, nastartuju, zdechne nastartuju držím ve vyšších otáčkách, pustím plyn zdechne nebo se udrží, jak kdy. Je to muj první benzinák ve kterém je vše pod eletrikou takže se v tom nevyznám. Myslím že pro vás to bude hračka trošec poradit. čistil sem jak je klapka ve vstřiku, nevím jak se temu nadává ale vy určitě budete vědět co to je. Budu rád za každou radu

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 01.03.2010 19:38

Tomek! hledej!!
[www.opelastra.cz]
[www.opelastra.cz]

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Slávek (IP zapsáno)
Datum: 08.03.2010 18:25

máme stejný problem s vozy (já mám opel astra F 1.6 92r. a přítelkyně corsu 1.0 B 98r.) bylo to 3x na diagnostice pokažde jinde, vrtal se v tom snad každy v okrese a z ostravy tež par borců (a to není zrovna nejmíň) vyměnilo se pomalu vše od řídící jednotky až po svíčky a pořád je to stejné (no teď už někdy u astry vynechává jeden válec zvláště při akceleraci) chtěl sem Vás poprosit kdyby se vám náhodou podařilo na něco přijit dejte info prosím (bstolpa@seznam.cz) předem děkuji za radu PS: chytré rady typu svíčky, modul, jednotka, kabely, váha vzduchu apod. máme víckrát za sebou chtělo by to něco ověřeného né doměnky dík S.

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 08.03.2010 19:43

Také tě zdravím. A co na té diagnostice zjistili? Koukli se, jestli chodí ten snímač rychlosti? A co se týká toho vynechávání, mechanicky je ten motor v pořádku? Tlaky ve všech válcích OK?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Petr Astra 1,4 16V (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2010 13:37

Zdravím, mám stejný problém. Začalo to tím, že Astra 1,4 16V r.v.1998 asi před 1,5 rokem stála bez nastartování asi 3 mesíce. Po nastartování začal mírně vibrovat motor a asi jel na tři válce asi 1 minutu a pak byl dobrý. Přičítal jsem to zatuhlosti při tak dlouhé odstávce z provozu. Mezitím, jsem měnil olej a filtry a problém se objevil až před 2 měsíci.

Tentokrát se to ale projevuje tím, že motor nastartuje, je ok (občas si mírně zavibruje při snížení otáček, když vypne aut. sytič), ale tak po 500 m až 1,5 km motor přestává ztrácet výkon a přestože se snažím zvýšit otáčky podřazením, auto zpomaluje až nakonec chcípne. Někdy chcípne už při vyhození rychlosti. Někdy jen tak chcípá, jindy při tom silně vibruje. Nastartování není jen tak, startuje tak na popáté.

Zvláštní je, že jsem vypozoroval, že při delších cestách, kdy je motor dobře zahřátý, tak šlape jak hodinky. Bohužel většinou jezdím na krátké vzdálenosti, auto se tak nezahřeje a často tak během cesty do práce nebo na nádraží nervozně postávám na křižovatkách a startuju.

Nechal jsem motor prohlédnout a nikdo si s ním neví rady - tlaky jsou vpořádku, svíčky a vačky taky, olej a filtry vyměněné. Někdy motor běží normálně, někdy na tři válce a je to hrůza. Palivo jsem zkoušel u různých prodejců, ale nemělo to znatelný vliv. Poradíte, co s tím? Díky.

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: jnervik (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2010 15:54

Ahoj všem ,u mého géčka 1.4 16v X14XE mám stejný problém .Předem musím konstatovat,že jsem filtry včetně palivového nové,klapka vzduchu vyčištěna,zapalovací lišta ok a svíčky nové.Diagnostika mě nehlásí závadu a přesto všechno jakmile jedu do prudkého stoupání tak motor se pokouší chcípnout a musím podřadit na dvojku a jít na podlahu s plynem .Pokud hodim neutrál nebo dám nohu z plynu tak zdechne motor a pak několikrát startovat a většinou to chytne.Pokud někdo má řešení tohoto průseru jsem jedno velký ucho .Předem mooc díky.PS: EGR ok a čerpadlo mě napadlo jako jedna z možností.

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: PatrikKaspar18 (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2010 07:47

cau mam dotaz mam opel astra 1.6 rok 95 je to 16 ventil benzin. Jede ok i startuje na poprvi ale pochvili jizdy se rosviti na pristrjovce oranzova kontrolka naka chyba a jak vyradim tam to hnedka chcipne nevite co bi to mohlo bejt dik

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2010 08:11

...ja se rozcilovat nebudu.....

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2010 09:01

Standooo klídek,nerozčiluj se,sekne to s tebou a co my tu bez Tebe????

Kurna Patriku!!!!!
přečti si úvod v červeném ,najdeš toho tady mraky.Co pamět závad? Jak zjistíš co je v paměti taky zde najdeš.

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: PatrikKaspar18 (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2010 14:20

tak sem chtel nakou radu co bi to mohlo delat tak co se hnedka vztekate

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: PatrikKaspar18 (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2010 14:35

tak co poradi te my nekdo

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2010 14:50

Ale on ti Brouček poradil a velmi dobře. Standa se nechce rozčilovat protože tvůj dotaz už je v této poradně probírán minimálně v trojciferném množství.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2010 16:18

Patriku tak znova!!!!
přečti si úvod v červeném,pak se snaž trošku sám a začni tady:[www.opelastra.cz]

Víc tě zatím neporadímesmileys with beer

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: chcipani motoru pri vyrazeni
Autor: Kuba - Astra F (IP zapsáno)
Datum: 04.06.2010 20:33

Ahoj lidi, stejný problém mám na své Astře 1.6 16v ecotec (motor X16XEL), po vyřazení nebo při podržení spojky chcípne motor, podle diagnostiky je problém v tzv. snímač absolutního tlaku v sacím potrubí, je to taková malá krabička přichycená v motorový části na příčce která odděluje stěrače od motoru, z ní vede hadička do škrtící klapky, vyměnil jsem hadičku a taktéž i snímač, při první jízdě se zdálo že se dalo dopořádku ale stále svítila kontrolka chyby ele. motoru, trošku jsem si s tim hrál a vypadá to že je KO konektor na tento snímač, při zahýbání s těmito třemy drátky ve svazku vedoucímu k tomuto čidlo je viditelný rozdíl v kolísání otáček, zítra se pokusím na to podívat co by mohlo být s konektorem

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  **        **    **  **     **  **    ** 
 **   **   **        **   **   ***   ***  **   **  
 **  **    **        **  **    **** ****  **  **   
 *****     **        *****     ** *** **  *****    
 **  **    **        **  **    **     **  **  **   
 **   **   **        **   **   **     **  **   **  
 **    **  ********  **    **  **     **  **    ** 
Powered by Phorum.