www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: Přehřátý X14NZ
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2009 09:00

motor je KO...
ty vedřená místá ve valci jsou opotřebená místa nejspíš to samé bude i na pístu a v tomtéž místě bude i KO pístní kroužek...

koroze vačky je celkem klasická v místě velkého optřebení ztráty povlaku oleje po přejetí gumou a odrezovačem by byla za pár dní zase fit..

celé tohle dílo má nejspíš na svědomí přehřatej motor a nesjpíš i nějakou dobu ležel ve vodě ....

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2009 22:54

Tak teda sháním motor, ale X14NZ nabízí jen Vauxhall (na kteréžto téma jsem se dopracoval jen k různým rozporuplným informacím)...

Naproti tomu C14NZ nabízí vícero lidí. Prý ale výměna motoru za jiný typ, i když stejného objemu a výkonu, nemá šanci projít na STK. Má s tím někdo nějaké zkušenosti?

Ještě dotaz, v jakých cenách se to tak může pohybovat?

A jde vůbec kupovat motor jinak, než jako zajíce v pytli?

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2009 00:21

Když lidi prodávají na inzerát motory, tak většinou nemají tušení, co to je za typ motoru. Tak se snažím zjistit všechny vozy, do kterých se kdy X14NZ, 44 kW montoval, teda kde bych ho mohl hledat:

* Opel Astra F 1.4 - od září 1996 do konce výroby - březen 1998
* Opel Astra Classic 1.4i - během celé doby výroby v Gliwicích v Polsku (asi od dubna 1998 někdy do 2004 ?)
* Opel Corsa B – neověřená informace
* Opel Tigra A – nejspíš mylná informace, myslím, že Tigry se dělaly jen 16V

Tak prosím, jestli mi to může někdo potvrdit nebo upřesnit. Případně jaká to byla čísla motorů. A kde na tom motoru je vyražené číslo a typ. Případně ve kterých automobilkách se vyráběl. Díky.

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: MartinTomáš (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2009 06:58

Co se výmněny motorů týče musíš vyměnit za stejný typ se stejným kodovým označením - je jedno s jakého auta opel

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: flecmen (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2009 15:04

Ahojte, nedá mi to se nevložit do debaty, protože jsem už několikrát řešil výměnu motoru a to i za jiný typ - jde to.Obecně platí: motor nesmí mít vyšší výkon, než původní a nesmí plnit horší emisní normu než původní. Takže jsem s úspěchem a legálně kdysi udelal výměnu C13N za C14NZ, díky tomu že mají stejný výkon. Samozřejmě nepovolí výměnu motoru za motor, který se do daného typu nemontoval, logicky. Ale při zachování těch dvou podmínek (výkon+emise) není problém. Já tahdy platil za to povolení 2000.-Kč. Jo a je dobré se s nimi domluvit, aby byla použita formulace: že daný typ motoru je považován za náhradní díl, nebo tak nějak, oni už určitě ví, to kvůli úředníkům, je to pak skutečně bez problému. Stačí si jen zavolat na zastoupení OPELu do Prahy a velice ochotně Vám poradí, nikdy jsem neměl problém, naopak vždy vstřícnost a ochota. Tak hodně zdaru. Martin brno

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2009 15:39

flecmen napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Obecně platí: motor nesmí mít
> vyšší výkon, než původní a nesmí plnit horší
> emisní normu než původní.

Tak v tom právě může být problém, když neseženu novější X14NZ a dám namísto něj starší C14NZ (těch se všude vál spousta, ale X14NZ jsem zatím neobjevil žádný). Protože to X na začátku údajně znamená právě přísnější emisní normu, viz [www.calibra.cz]

Nevím, čím se toho dosáhlo – dle [www.opelastra.cz] to první písmeno znamená výfukový systém, ale výfuk mi tam přeci zůstane pořád ten samý. Spíš bych řekl, že rozdíl bude někde v naprogramování té řídící jednotky nebo co, ale k tomu jsem také zatím nic nedohledal. Protože zdvih, vrtání a kompresní poměr jsou u obou motorů shodné, a jediný konstrukční rozdíl, o kterém vím, je jiná vana – myslímže u C14NZ hliníková a u X14NZ plechová nebo jak. Funkčně se liší jiným průběhem závislosti výkonu a momentu na otáčkách, což si myslím, že je dáno chudostí či bohatostí směsi a předstihem, tedy právě tou řídící jednotkou.

Na [www.opelastra.cz] ale výkonové křivky pro motory 1.4 nejsou.

A konkrétně se mi ty emisní normy obou motorů také nepodařilo nikde dohledat.

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2009 16:02

První písmenko v označení motoru od Opela znamená jakou splňuje euronormu. C - euro 1, X - euro 2, Y - euro 3 atd.

Jinak by stačilo sehnat blok motoru z X14NZ a zbydek doskládat z C14NZ - mělo by to být to samé. Jinak mě napadá ještě jedno řešení, ale to není moc legálpní, takže radši nebudu radit...

Zkus ještě zavolat do Opela, jestli by ti náhodou nepovolili to Céčko...

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil m.artty (26.08.2009 16:04)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 26.08.2009 20:32

Aha. Tak to Euro 2 je v techničáku ten řádek Emise: EU č. 96/69 a taky ten důvod, že jsem při převodu musel zaplatit ten "Poplatek na podporu sběru a využití autovraku" ve výši 3000,- Kč.

Takže přestavbou na motor C14NZ by se celé vozidlo dostalo do normy Euro 1 a při převodu by se muselo platit 5000,- Kč. Takže když už jsem zaplatil ty 3000,-, tak bych teoreticky teď musel doplatit ještě další 2000,- nebo co (nehledě na ty 2000,- za přestavbu) – tohle je taková utopie, že to žádný úřednický šiml asi nepřekousne – prostě neřešitelná záležitost, která nemůže projít. Tak se obávám, že pokud by takové šachy někdo povolil do roku 2008, tak už od letoška asi těžko :-(

Navíc jde o to, že kdyby to byla Astra F, do které se stavěly C14NZ a pak v letech 1996–98 X14NZ, tak by to možná ještě velmi teoreticky mohlo projít. Ale tohle je Astra Classic z roku 1999, která sice vychází z modelu Astra F, ale na rozdíl od ní se do téhle C14NZ nikdy nedával, protože už v té době také ty evropské normy byly o chlup dál. Proto to také asi přestěhovali do Polska, protože po roce 2000 už by to musela být Euro 3.

Paradoxní je, že při měření emisí LPG jsou hodnoty CO asi 30x nižší než u benzínu a HC je neměřitelný, viz [cs.wikiversity.org] takže prakticky smrdím méně než Euro 6, která bude platit až od roku 2013, viz [en.wikipedia.org] , ale stejně mi to houby pomůže, to C14NZ vidím jako legálně neprůstřelný.

Jasný, beru motor i jenom blok, poslal jsem e-maily asi na 20 vrakovišť a nic, teď to zkouším v Polsku, jestli tam nebude situace lepší, když to tam vyráběli, ale zatím to vypadá stále bledě. Jedině na druhém konci Německa za 600,- Eur.

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2009 06:04

Co všechno může člověk vidět na vyndaném motoru, který kupuje?
Napadá mě:
- podle čísla motoru nějak zjistit rok výroby - což nechápu jak.
Třeba ten můj X14NZ z roku 1999 má číslo X14NZ-02LB6208 - co z toho kde můžu zjistit?
- Jak moc je zvenku orezlý
- Kolik je v něm oleje, jakou má barvu a jak smrdí
- Spodek víčka od oleje
- Svíčky
- Rozvodový řemen a na napínací kladka, jak moc je vytahaný
- Protočit klikovou hřídelí (za šroub u řemeni.ce), jestli nějak nezadrhávají válce a jestli mají všechny stejnou kompresi

Budu vděčen ještě za každou další radu. Případně na co všechno se se prodejce ptát.

Jde jednak o to, jak vypadal ten motor, když byl v autě, a jak dlouho pak také ležel někomu pod okapem.



Upraveno 5 krát. Naposledy upravil Kychot (27.08.2009 06:15)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2009 14:30

<b>Zaměnitelnost motorů z jiných vozů</b>

Ozval se mi na inzerát chlápek, který nabízí X14NZ z bourané Corsy B. Prý to namísto rozdělovače má nějakou elektronickou bedýnku. Ale prý by se to nechalo oddělat a dát namísto toho normální rozdělovač, jaký tam mám já.

A teď mi zase psal chlápek z nějakého vrakáče, že to je právě problém, že motory byť stejného typu ale z různých vozů nejsou mezi sebou zaměnitelné. Tak jak to doopravdy je a v čem je problém?

Předpokládám, že kdybych sehnal X14NZ z Astra F, že by měl jít do mé polské Astra Classic, anebo by mohl nastat také problém? A v případě motoru z Corsa B či jiného auta?

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2009 22:22

Ten pán zřejmě neví, co prodává. X14NZ se do Corsy B vůbec nedával.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2009 23:37

Vendys napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Ten pán zřejmě neví, co prodává. X14NZ se do Corsy
> B vůbec nedával.

No jak jsem zjistil, do Corsy se dávaly motory s vyšším kompresním poměrem,
X14SZ a tak.

Co jsem se ale ještě nedopídil, jak je to se záměnou motorů X14NZ z Astry F do Astra Classic. To se tu fakt na celým fóru nenajde člověk, který aspoň někdy v životě viděl Astru F z let 1996-98 s X14NZ? Měla ještě rozdělovač něbo už modul zapalování? Všichni co ho prodávají mi jinak tvrdí, že ten jejich X14NZ má už modul zapalování, zatímco ten můj polský X14NZ z Astra Classic 1999 má ještě klasický rozdělovač. A nevím, ty motory se po roce 1998 dělaly v Gliwicích nebo se tam dovážely?

Prý je tam taky kvůli tomu modulu zapalování i jiný vačkový hřídel, tak to bych potřeboval vědět jistě.

A ještě jeden dotaz: když mám možnost koupit buď celý motor nebo jenom blok s písty: Je jednodušší vyměnit celý motor nebo jen samotný blok s písty?

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2009 06:58

No samozžejmě že jednodušší je vyměnit celý motor! (kór jesti by byl za stejnou cenu jak holý blok!) Já osobně si myslím, že máš jedno jaké to má zapalování (když nemočítám s tím, že budeš muset upravovat eletriku) Pokud je stejný kod motoru já osobně bych tam dal ten s modulem zapalování a na starý dobrý rozdělovač se vyprdl smiling bouncing smiley

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2009 21:17

Gizmo_CZ napsal(a):
-------------------------------------------------------
> No samozžejmě že jednodušší je vyměnit celý motor!

Asi mám pomalejší vedení, ale já tu výměnu podle Etzolda nepochopil :-( Hned na začátku (str. 13) píše: Motor demontujeme i s převodovkou... Ale na konci (str. 14) to vypadá, že vyndám jen motor a převodovka po vyndání motoru zůstává v autě. Tak jak tedy?

> Pokud je stejný kod motoru já osobně bych tam dal ten s modulem zapalování

A nechal stejné ECU? To teď řeším na novém vláknu [www.opelastra.cz] Astra F vs. Astra Classic

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2009 07:11

Tak jeden a půl měsíce po příhodě musím konstatovat, že ten X14NZ jsem ještě nesehnal. Všude samé C14NZ a když někdo tvrdí, že je to X14NZ, tak se stejně nakonec ukáže, že je to C14NZ. Nebo nějaký SE nebo kdovíco ještě.

Jediný X14NZ jsem našel na vrakáči, chlap tvrdil, že má najeto 120 tis. (to je teď nová móda v Česku, dříve všichni tvrdili 130 nebo 140 tis., zkrátka vraky mládnou), a když tam přijdu a kouknu na tacháč, tak akorát 222 tis. A vypadal vnějškově v dost horším stavu než ten můj se 170 tis.km., tak to se mi brát nechtělo.

Někdo nějaký nápad, co by se dalo ještě dělat? Výbrus válců, to už dneska nikdo nedělá?

A má někdo tušení, jaký je skutečný, mechanický rozíl mezi C14NZ a X14NZ? Vrtání, zdvih, komprese – všechno stejné, údajně se to liší v charakteristice motoru a v emisích, ale to je přeci dáno nastavením elektroniky a použitím třícestného katalyzátoru, tak co je jiného na tom motoru samotném?

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2009 08:21

ehm musíš to dávat všude 3x?

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 15.09.2009 09:09

No od toho jsou tu přeci různá fóra a různá témata, ne? Že se na každém řeší jedna věc z různých hledisek. Tady řeším možnost výbrusu a dalších eventualit, jinde řeším jaké všechny motory se do Aster dávají a jinde se podílím se svými zkušenostmi ohledně vrakáčů aj. Takže třeba 3x, ale pokaždý v jiných souvislostech. O to tu přeci jde, nebo ne?

A jestli už jsem z toho po takový době sám na palici se mi nediv. Když ta pitomá věc nemá řešení. :-(

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 17.09.2009 10:13

hele nejjednodužší na peníze čas bude opravdu vykašlat se na to a pořídit stejný motor! jen musí mít stejný kod vyražený na bloku! No pokud je ale známý na STK tak ... je to šumák - pak jen skočit na evidenci vozidel a nechat za bakšiš vymazat číslo motoru.

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Juri. (IP zapsáno)
Datum: 17.09.2009 16:52

Nejlepší asi bude, když Ti Standa napíše co budeš potřebovat na GO motoru.
Budeš mít jistotu že máš skoro nový motor a bez problémů dalšího řešení.

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 17.09.2009 19:35

Standa jakožto admin zásadně neodpovídá na věci, které už se tu někdy probíraly, protože ho štve, když si to tu lidi nedokážou dohledat sami a ptají se na tu samov věc dokola. Což chápu.

To jsem si taky nejdřív naivně myslel, že bude nejjednodušší, že ty písty do toho vršku nějak narvu bez rozebrání spodku, že prostě seženu jen nějaký slušně vypadající blok, ten svůj zazrzlý vytáhnu nahoru, podívám se na písty, jestli budou vypadat použitelně, koupím nové kroužky a nějakou fintou že se mi podaří tem ten blok nasadit zeshora zpátky na ty válce. Ale tak jednodušše to asi nepůjde, když jsem dohledal, že v [www.opelastra.cz] "Pístní kroužky" Standa píše, že se samozřejmě musí rozhodit i spodek, jestli to dobře chápu, takže i celý motor ven a rovnou prohlídnout i šály a kliku atd.

Ale nedohledal jsem, jestli je normálka, že někde seženu samotný blok neznámého původu a stáří a v něm budou běhat moje staré písty s novými kroužky. Co to může udělat, když v sobě budou běhat dvě věci, které původně běhaly v jiných motorech, a k tomu ty nové kroužky. Toho bych se možná obával. Tak proč ale někdy vrakáče nabízí samotné bloky? Jen na přebrus, když nějaký prdne a nejde zavařit?

Takže spíš asi sundat ten svůj blok a nechat si ho někde vybrousit. Zatím jsem ale nedohledal, kolik kde stojí nové kroužky a písty po výbrusu. Standa radí třeba FEBI nebo MYELE atd. ale na [www.mjauto.cz] písty ani kroužky nejsou a ceník od MYELE jsem taky nenašel.

No odhaduji hrubým okem, že by mě to přišlo na nějakých 10-15 tis., kdybych si to montoval sám, a na nějakých 20-25 tis, kdybych si ho nechal generálkovat někde. Což asi nakonec budu muset udělat, protože časově moc nestíhám a nemám ani kde to dělat a zkušenosti a pořádný vercajk.

Takže podle [www.opelastra.cz] "Kam na generálku motoru ???" to vidím asi na ten [www.abc.cz] Motorservis Ivan Kasl v Řevnicích, zkusím tam zavolat.



Upraveno 5 krát. Naposledy upravil Kychot (17.09.2009 20:00)

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **   *******    ******   **     **  ********  
 ***   ***  **     **  **    **  **     **  **     ** 
 **** ****  **         **        **     **  **     ** 
 ** *** **  ********   **        **     **  ********  
 **     **  **     **  **         **   **   **     ** 
 **     **  **     **  **    **    ** **    **     ** 
 **     **   *******    ******      ***     ********  
Powered by Phorum.