www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 3 z 5
Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 08.03.2011 23:26

To, co se Ti vytváří na výdechu, ale nemá s palivem nic společného. je to kondenzát vody, který se tvoří buď při chladném počasí a krátkých trasách, nebo někde jde lehce z chladícího okruhu.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 11.03.2011 07:03

Jinak hlásím E85 stále 24,20,- spinning smiley sticking its tongue out N95 34,40,- angry smileyangry smileyangry smiley

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: SARI (IP zapsáno)
Datum: 11.03.2011 11:49

vrabi - tak levné? v Orlove ho mají za 25.30,-

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 11.03.2011 14:31

V lounech přes 27,- ale v žatci je pumpa výrobce lihu a tak holt nemá překupníky ...

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 11.03.2011 14:51

Když už jsme u těch cena... Litvínov - 24.90 Kč na obou pumpách, kde ho mají smiling smiley

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: lukybraby (IP zapsáno)
Datum: 11.03.2011 19:21

V Plzni E85 za 23,90 Kč. Vždycky jsem dával N95 s E85 v poměru maximálně 1:1 a mimo studených startů naprosto bez problémů - ba naopak to jelo líp. V pondělí jsem zkusil dát cca 3:1 ve prospěch E85. Včera (zhruba po 100 najezděných kilometrech na tuhle směs) v táhlym stoupání motor přestal táhnout a od tý doby běží pouze na 3 válce. U válce, který "nefachčil" jsem vyndal svíčku a ta byla totálně zahnojená karbonem. Ale jiskru házela, takže po vyčištění šla zpátky. Dnes jsem dotankoval 20 litrů naturalu (při najetých 200 km na poměr 3:1, takže spotřeba nějakých 10 l/ 100 km) a žádná změna. Zítra dám jinou svíčku (i když ty stávající nemají ani 5000 km) a uvidím. Jen podotknu, že mám motor X16XEL se spotřebou oleje cca 0,5 litru na 100 km, takže možná bude závada jinde.

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: lukybraby (IP zapsáno)
Datum: 12.03.2011 10:40

Hmm, tak to bude jinej průšvih, ještě zkusíme změřit tlak v tom válci. Jestli bude špatnej, tak můžu nabídnout celý auto na náhradní díly, kdybyste někdo chtěl. A teď přijde na to, jestli je viníkem tohohle E85...

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 12.03.2011 16:07

lukybraby:
Tohle ti nezpůsobí ani čistý E85...
Tam je něco špatně v motoru...

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2011 22:18

Čistý E85 a neupravený C16NZ.

Celkem se dá, ale hůře drží volnoběžné otáčky studeného motoru, za studena to občas cuká a za studena to hůře táhne. Spotřeba se mi nějak výrazně nezměnila.

Dá se udělat nějaká úprava na jízdu na E85 svépomocí? Koukal jsem, že oficiální přestavba stojí asi 7 tisíc, což by více než zdvojnásobilo cenu auta? :-D

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2011 23:16

m.artty:

Celá úprava spočívá v delším otevření vstřikovacího ventilu - tzn. musíš tam dostat více směsi, poněvadž líh má sice vyšší oktanové číslo, ale menší výhřevnost resp. energetický obsah...

A jsme u toho...
Pokud chceš, aby ti na E85 jel motor jako na benzín, žere to pak o cca 30% paliva více a ta úspora už není taková.

Takže ideální stav je tankovat směs 70% E85 a 30% natural 95 - pro čtyřbod a 60% a 40% pro jednobod... A nebo přežít kapku cukando v nižších otáčkách a jezdit za 25,-...

Co je ale větší problém lihu, tak že výrazně degraduje olejovou náplň motoru svými kyselými splodinami = když jezdíš na E85, musíš zkrátit interval na měnění motorového oleje a to na cca 70% jeho nominální délky.

Další problém - etanol je více agresivní ke gumovým součástem palivového systému - tvrdnou hadičky, trpí těsnění vstřiků apod. A poslední věc je tvorba povlaku na elektrodách zapalovacích svíček - velký problém ej to hlavně u jednoelektrodových modelů. Klesá vodivost = klesá životnost svíčky...



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil JardaGSi (10.04.2011 23:18)

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2011 10:17

O těch negativních stránkách E85 jsem četl už než když jsem to tam nalil, takže to vím a s tím počítám.

Je pravda, že když jsem to míchal s Naturalem 50:50 zhruba, tak je jezdilo úplně normálně.

Asi to nechám tak jak to je a spokojím se s tím občasným pocukáním.... do GSIčka to ale asi dávat nebudu, na to ho mám moc rád grinning smiley

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: gabina (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2011 12:51

po přestavbě opla astry na e85auto nejprve spatně startovalo až dnes ráno nenastartovalo vůbec volali jsme technikovi který delal přestavbu aby auto přijel seřídit na studenějsí podmínky nastartovat se nezdařilo je zde podezření že odešlo čerpadlo nemáte někdo podobnou zkusenost

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2011 13:27

čerpadlo by odejít nemělo resp. E85 těsně po "přestavbě" by na něj vliv mít neměl, otázka jiná je, co to udělá z hlediska dlouhodobého provozu po více jak pěti letech ... zase na druhou stranu dlouhodobým provozem by se mělo na součástky které podléhají díky etanolu rychlejšímu opotřebení vydělat. takže můj názor zní, že (pokud to je čerpadlo) tak už bylo stejně před smrtí a případný provoz na etanol mu neuškodil. nevím co zmíněná konkrétní přestavba stála, ale když jsem viděl cenu 14 000,- tak to je směšné, za něco málo přes 20 000,- mohu mít LPG s mnohem rychlejší návratností. jinak při přestavbě na e85 by se měl vždy vyměnit palivový filtr, přesvěčte se, zda ho máte vyměněný, pokud vám nebyl vyměněn mohlo dojít k jeho ucpání a tím i zničení čerpadla, pak by jste měli požadovat náhradu škody po tom kdo vám dělal přestavbu.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil vrabi (03.05.2011 13:31)

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 04.05.2011 05:53

Nedalo mi to a spočítal jsem návratnosti přestaveb na LPG a E85. Vycházel jsem z aktuálních místních cen pro Louny: Natural 95 - 34,9,- E85 - 25,9,- LPG - 15,9,-. Průměrná spotřeba 8l/100km, cena přestavby: E85 - 8 000,-, LPG (starší motory) - 18 000,-, LPG (novější motory) - 28 000,-.
No a zde je výsledek: při jídě na E85 se ušetří 0,72,-/km , při jízdě na LPG 1,52,-/km. Takže cena přestavby se vrátí u E85 po 11 111 km, u LPG starší po 11 842 km, u LPG novější po 18 421 km. Na 10 000 km ušetřím u E85 7 200,- a u LPG 15 200,-. Případné navýšení spotřeby 10% u LPG a 20% u E85 po montáži alternativního pohonu jsem nezohlednil.

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2011 19:38

Je to složité ta přestavba? Dá se to zrobit aj doma, co na to motory ecotek

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2011 05:21

Vykašli se na přestavbu, praktická zkušenost je, že po přestavbě se spotřeba zvýší o 20-30% t.j. zjistíš, že jsi mohl dál jezdit na benzín ...

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: Tom (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2011 18:35

takže teda nechat to tak jak je, v jakém poměru by se to mohlo míchat, mám 1,8 16V, zežere to?

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 01.07.2011 15:40

Poměr 50:50 je naprosto dostačující...

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: HarryEcotec (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2011 14:41

Ahoj,

podelim se o moje dosavadni poznatky:
Opel Astra, r.v. 97, 1,4Ecotec 16V, 66kw, stav kilometru 280 000+, sedan.
Do teto chvile motor nebere ani kapku oleje, celkove je jeho kondice rekl bych dobra, i kdyz jezdi za pouziti predovky z 1,6.

Poprve jsem si natlacil 5 litru E85 do kanistru v Budejovicich, ze to testnu az v Praze, aby se treba nestalo, ze bych do ni nedojel.
V Praze jsem nalil do zbytku nadrze (asi 5-6 litru zbyvalo) onech 5 litru E85. Da se rict, ze to bylo v pomeru 1:1. Prvni zjisteni bylo, ze to v interieru zacalo smrdet lihem, jsem si rikal, jeee, ted to nekde zacalo chcat, no to je v dupě...., jel jsem se projet, necukalo, prubeh tociveho momentu se nijak razantne nezmenil. Druhy den uz nebylo v interieru nic citit, neco jsem pojezdil a mel ten pocit, ze z nadrze nic neubylo, nevim.
O nekolik dnu pozdeji jsem natankoval na delsi cestu do prazdne nadrze 10l N95 a 20lE85. Opet zadna zmena pri startovani jiz ohrateno motoru, po ranou jen par vterin kolisaly na sytici otacky, nasledne naprosto OK. Pocitove ten motor lepe tahnul, na dalnici kolem Tabora jsem to rozjel na 170 (dle GPS) na paty prevodovy stupen (dive nemyslitelne, maximalne na ctvrty supen). Upozornuji, ze auto jezdi na prevodovce z 1,6, tzn. prevody jsou delsi, kor petka.
Z toho vypliva, ze prubeh tociveho momentu se pozmenil. Co se tyce spotreby, jeste nejsem v nadrzi na dne, informaci doplnim.

Jakmile nadrz vyplnim, budu informovat, jak to jezdi na "100%" E85.

Harry



Upraveno 3 krát. Naposledy upravil HarryEcotec (24.08.2011 14:45)

Re: Motor-palivová soustava-E85 Ethanol
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2011 16:19

Na čistou E85 ti žádný běžný benzíňák (vyjma FFV či s prodlouženým vstřikem) pořádně nepojede...

Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 3 z 5


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  ********  ********  **     **  ******** 
 ***   **  **           **      **   **      **    
 ****  **  **           **       ** **       **    
 ** ** **  ******       **        ***        **    
 **  ****  **           **       ** **       **    
 **   ***  **           **      **   **      **    
 **    **  **           **     **     **     **    
Powered by Phorum.